Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
561/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi hajotti tietokoneen näytön ja äitinsä tietenkin tarjoutui ostamaan uuden tilalle, mutta alkoikin hinnan kuullessaan napisemaan, että noin kallis, eikö halvempi kelpaisi? Kyseessä oli siis pelitietokone ja näytöllä yksinään hintaa reilu tonni.

Yritti vielä, että ei nyt noin paljon viitsi laittaa rahaa elektroniikkaan, että eikö käy joku Gigantin halppisnäyttö?

Öö, ei käy. Haluan sen saman tilalle minkä hajoitittekin.

Vierailija
562/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi hajotti tietokoneen näytön ja äitinsä tietenkin tarjoutui ostamaan uuden tilalle, mutta alkoikin hinnan kuullessaan napisemaan, että noin kallis, eikö halvempi kelpaisi? Kyseessä oli siis pelitietokone ja näytöllä yksinään hintaa reilu tonni.

Yritti vielä, että ei nyt noin paljon viitsi laittaa rahaa elektroniikkaan, että eikö käy joku Gigantin halppisnäyttö?

Ostiko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostiko

Osti, kun näpyttelin samantien tilauksen menemään uudesta näytöstä ja iskin läppärin naisen nenän eteen, että sitten siihen vaan niitä verkkopankkitunnuksia, kiitos.

Vierailija
564/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusilapsisen perheen ainoana tyttönä olen myös joutunut olemaan automaattisesti kaiken maailman serkun kummin kaimoille lapsenlikkana. Jouduin monesti jättämään harrastukseni väliin ja vahtimaan näitä ihania vapaan kasvatuksen hedelmiä samalla kun veljet juoksivat kavereillaan ja harrastuksissaan. Pahin oli kummitätini joka ryntäsi meille ilmoittamatta ja lähti sitten asioille, jättäen neljä pentuaan minun vahdittavaksi. Ilman palkkaa tietenkin. Kerran tulin rättiväsyneenä koulun ja treenien jälkeen kotiin ja eiköhän pesue ollut siellä vahtia vailla. Istutin lapset (kouluikäisiä jo) muumien ääreen ja käväisin n. 10 min suihkussa. Veljeni kanteli tästä kummitädille ja sain huudot kuinka lapsille pitää keksiä järkevää aktiviteettia eikä laittaa television ääreen nököttämään.

No eikö lapsille mielestäsi pidä järjestää aktiviteetteja? Olet varmaan/tulet olemaan näitä älypuhelin-äitejä.

Vierailija
565/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Öö"

Hölmökö olet.

Vierailija
566/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostiko

Osti, kun näpyttelin samantien tilauksen menemään uudesta näytöstä ja iskin läppärin naisen nenän eteen, että sitten siihen vaan niitä verkkopankkitunnuksia, kiitos.

otan osaa menetykseen, itelläkin vois vähän kilahtaa jos oma acer predator menis jonku ipanan puolesta paskaks :D

Vierailija
567/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostiko

otan osaa menetykseen, itelläkin vois vähän kilahtaa jos oma acer predator menis jonku ipanan puolesta paskaks :D

En minä sille lapselle ollut vihainen, vaan äidille, joka ei tarpeeksi tarkkaan vahtinut lastaan ja vielä kehtasi alkaa päälle valittamaan, että onpa kallis, ei nyt millään huvittais maksaa, voivoi.

Vierailija
568/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsemme syntyi keskosena. Minut kotiutettiin kun veriarvoni nousivat tarpeeksi, vauva jäi keskolaan. Olin huolissani -vauvalla oli pahoja hengitysvaikeuksia- pumppasin maitoa ja yritin lohduttaa vanhempaa lastani, joka oli pikkusisaruksesta huolissaan. Mieheni teki töissä pitkää päivää. Sairaalasta kotiutumispäiväni iltana samalla paikkakunnalla asuva äitini tuli yllättäen käymään sisarensa kanssa. Äidin sisko asui toisella puolella Suomea, mutta oli sukuloimassa vanhempieni luona. Äitini vaati heti kahvia pöytään. Keitin kahvit ja yritin etsiä kahvin kanssa tädilleni sopivaa tarjottavaa: hänellä on keliakia ja laktoosi-intoleranssi. En löytänyt mitään. Äitini alkoi hiiltyä ja minä ahdistua. Aloin ottaa kahvikuppeja kuivauskaapista. Olin laittanut sinne sairaalasta lainaamani rintapumpun osat kuivumaan lypsyn ja pesun jälkeen, käteni osui niihin ja ne putosivat. Aloin itkeä. Äitini raivostui ja haukkui minut lyttyyn ja häipyi, tätini vanavedessään. Tätini yritti kuiskata lähtiessään minulle jotain lohduttavaa. Heidän lähdettyään soitin isälleni että tällainen vierailu. Isä oli kauhuissaan ja ihmetteli, miten äiti nyt oli kahvia vailla, kun kotiin oli vain 20 minuutin matka.

Äitini tiesi kyllä, että olin samana päivänä kotiutunut useamman päivän yllättävältä (ennenaikainen synnytys) sairaalareissulta ja että olin herkässä mielentilassa.

Tuli todella paha mieli puolestasi, miten kukaan voi olettaa edes että alat keittämään kahvia tuossa tilanteessa, saati sitten oma äitisi?

Mä olen paljon pyöritellyt tätä teemaa "sukuun syntyy uusi lapsi" mielessäni (olen raskaana), ja tullut siihen tulokseen että meillä ole Suomessa tähän erityisesti naisten kesken tarpeeksi vakaata ja ohjaavaa kulttuuria, vaan ollaan tavallaan joko liian tunkeilevia tai sitten liian etäällä.

Olen nyt seurannut sekä äitiäni että omaa anoppiani, jutellut kavereiden kanssa ja lisäksi lukenut aika paljon näitä vauvaketjuja yms. ja tullut siihen tulokseen että isovanhemmilla (ja joskus myös tädeillä) on vaikea löytää "sopiva etäisyys" tuoreeseen perheeseen. Vanhemmuudelle pitäisi osata antaa tilaa kehittyä rauhassa (äidillä pitää olla pesimärauha) ja ei saa olettaa että on tervetullut milloin vain kylään, tai että saisi hoitaa vauvaa (kyllähän hoitoon anto on aina vanhemmista lähtöisin tapahtuva asia) tai muuten vain ei jotenkin osata käyttäytyä sen vauvan ympärillä kun vanhemmat on läsnä. 

Yhdellä ystävälläni oli ollut sellainen ongelma vauvan kanssa, että vauvan täti oli aina syöksynyt hoitamaan lasta, ikään kuin syrjäyttänyt vanhempia kokoajan. Harvahan noin ilkeyttään tekee, mutta tavallaan kun on kyseessä suhteellisen uunituoreet vanhemmat, niin sitä luulisi että muilla on pelisilmää miten käyttäytyä kylässä katsomassa vauvaa. Samoin meillä jo nyt isovanhemmat puhuneet kuinka sitten hoitavat vauvaa aina. Siis kiva että on hoitoapua, mutta kyllä me ihan itse päätämme milloin lapsi on ensimmäistä kertaa hoidossa, ja vaikka se olisi vasta 3-vuotiaana, niin ei siihen kenelläkään pidä olla yhtään mitään sanomista. Toki se jää sitten isovanhempien päätettäväksi, suostuvatko hoitamaan, mutta se on riski jonka kanssa aion elää.

Niin mietin, että ehkä äitisikin kohdalla kyse on siitäkin, että me olemme jotenkin perinteettömiä vauvarauhan suhteen Suomessa. Meillä on kuitenkin sodat ja nälkävuodet sun muut lahjakkaasti aina katkaisseet sitä vauvan ja äidin luonnollista yhteyttä. Niin kuin toki monessa muussakin maassa.

Mitäs jos kuitenkin ihan itse avaisitte suunne ja kertoisitte mitä odotatte. Ja kutsuisitte herkästi kylään isovanhempia silloin kun teille sopii.

Aika ihmeellistä vaatia jotain pelisilmää, käytännöthän ovat hyvin erilaisia eri perheissä ja suvuissa.

Isovanhemmat uskovat omaavansa pelisilmää joka on erilainen sitten kuin lapsen saaneen äidin .

Totta, pitää osata puhua suoraan, mutta toki hedelmälliseen keskusteluun tarvitaan molemmat osapuolet.

Minä kyllä uskon, että isovanhempien ylilyönnit johtuvat usein siitä, ettei osata suhtautua omaan aikuiseen lapseen tasavertaisena ihmisenä, jolla on oma koti ja perhe. Sama pätee aikuisiän sisaruussuhteisiin. Rajoja ei osata hahmottaa selvästi, kun kyseessä onkin oman lapsen tai sisaruksen lapsi.

Hyvä nyrkkisääntö on, että toimi oman aikuisen lapsesi (tai muun sukulaisen) kodissa/hänen perheensä kanssa,niin kuin toimisit ystävänkin kanssa. Kyllä oman aikuisen lapsen koti- ja perherauhaa pitää kunnioittaa siinä missä muidenkin, samoin kuin heidän asettamiaan rajoja. Jos joku on sanonut ettei anna vauvaa hoitoon pitkään aikaan esimerkiksi, niin on erittäin epäkohteliasta ottaa asia puheeksi aina uudestaan. Se on turha sitten surra, kun välit jäävät etäisiksi, jos itse ei pysty noudattamaan hyviä käytöstapoja. Innokkuus ja rakkaus eivät ole lupa hyppiä toisten varpaille. Pitää aina ymmärtää että lapsi on aina vanhempiensa, ja muillejää se mi annetaan

T. Mummo itse

Vierailija
569/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä vanhempia, joiden lapset suorittavat talossa tupatarkastuksen, availevat kaikkien kaappien ovat ja tarkastavat kaikki huoneet. Ja kahvipöydässä pikku kullannuput seisovat tuolilla ja makaavat pöydällä, jotta ylettyvät kahmimaan pullaa ja pipareita. Tietysti se piparilautanen syödään tyhjäksi ennen kuin muut ehtivät ottaa yhtään.

Vierailija
570/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla nyt avautumaan, kun miehen kaveri ollut nyt meillä pari yötä. Huomasin tänään aamulla, että mun kallein Kemppainen hajuveteni on käytetty loppuun. Itse oon siis säästänyt sitä erityistilaisuuksiin, ollut n. 1/5 pullosta jäljellä. Ärsyttää ihan sairaasti, enkä tajua miks aikuinen mies haluaa käyttää mun hajuvettä, kysymättä, ja miten saanut sen kokonaan loppuun!! Tai miks ei oo voinut käyttää muita vieressä olleita täysiä hajuja. Eipä tuo rahallisesti iso häviö mulle oo mut kuka luulee vieraana ollessaan, että kaikki tarvikkeet mitä löytää on vapaasti käytettävissä kysymättä ensin. ..

Oon niin hämmentynyt etten oo vielä kehdannut mainita, en tiedä mitä sanoa :D

Vierailija
571/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tulla nyt avautumaan, kun miehen kaveri ollut nyt meillä pari yötä. Huomasin tänään aamulla, että mun kallein Kemppainen hajuveteni on käytetty loppuun. Itse oon siis säästänyt sitä erityistilaisuuksiin, ollut n. 1/5 pullosta jäljellä. Ärsyttää ihan sairaasti, enkä tajua miks aikuinen mies haluaa käyttää mun hajuvettä, kysymättä, ja miten saanut sen kokonaan loppuun!! Tai miks ei oo voinut käyttää muita vieressä olleita täysiä hajuja. Eipä tuo rahallisesti iso häviö mulle oo mut kuka luulee vieraana ollessaan, että kaikki tarvikkeet mitä löytää on vapaasti käytettävissä kysymättä ensin. ..

Jos se joi sen...

Vierailija
572/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se joi sen...

Jos se suihki sitä ilmaan pahan hajuisella paskalla käynnin jälkeen?

Vierailija
573/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pahanhajuisen

Vierailija
574/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmainen ja ailahtelevainen kaverini ehdotti, että hankkiutuisimme raskaaksi samalle miehelle. "Meidän lapset olis sit sisaruksia." Juu ei.

Vierailija
575/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneen näytön hajoittanut: kotivakuutus korvaa. Kaveri olisi voinut maksaa vain omavastuun.

Vierailija
576/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiongelmainen tätini tuli kylään, jälleen kerran hurjassa humalassa. Meno vain kiihtyi, kun tädillä oli pullo piilossa käsilaukussa, josta aika ajoin kävi hakemassa lisää vahvistusta. Lopulta sanoin, että olin kyllä taas tosi pettynyt, että täti päätti tulla tuossa kunnossa kylään ja salajuomisen saisi nyt lopettaa, jos aikoo meille jäädä yöksi. Täti raivostui ja haukkui minut päästä varpaisiin ja julisti, että hän eroaa kummeuden tehtävästä. Sitten täti ryhtyi keräilemään lahjaksi antamiaan kippoja ja kuppeja laukkuunsa, sinne lähtivät rippilahjat yms. Tavarat haalittuaan lähti ovet paukkuen kohti bussipysäkkiä. Alkoholiongelman tuntein en ollut niinkään pettynyt vaan surullinen että juominen oli taas riistäytynyt käsistä näin pahasti. Lahjat palautuivat aikoinaan selvänä hetkenä mutta teki mieli sanoa, että älä turhaan tuo niitä takaisin. 

Vierailija
577/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmainen ja ailahtelevainen kaverini ehdotti, että hankkiutuisimme raskaaksi samalle miehelle. "Meidän lapset olis sit sisaruksia." Juu ei.

Tää nyt tuli ihan väärään ketjuun, mutta kai tää tännekin sopii... :D

Vierailija
578/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei nyt varmaan ole läheskään pahimmasta päästä, mutta ärsyttää nyt hieman tällä hetkellä. Tänään juuri kaveri kävi lastensa kanssa kylässä, ajattelin olla kiva tätsy ja paistoin lapsille lettuja. He söivät letut hilloinern ja päättivät sitten alkaa leikkiä piilosta. Kaverini ei sitten vaivautunut tai muistanut putsata pienimmän lapsukaisensa käsiä ja naamaa ennen tätä leikkiä. Juuri äsken huomasin, että ilmeisesti lapsi oli jossain vaiheessa mennyt piiloon mun vaatekaappiin ja hieraissut nassunsa ja tassunsa mun juhlamekkooni, jonka ajattelin huomenna laittaa ystäväni häihin. No onneksi on toinen mekkovaihtoehto..

Vierailija
579/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämäkään maailmaa kaada, mutta jotenkin luulotautinen tuttuni haistelee aina jugurttitölkkiä kun on meillä aamupalalla. Hän on siis sitä mieltä, että jo muutamaa päivää ennen viimeistä myyntipäivää täytyy alkaa epäillä onko se enää syötävää. No minä taas olen sillä tavalla omituinen, että voin kyllä syödä vaikka viimeisen päivän ylikin mennyttä jugurttia, mutta se ei ole mielestäni tosi herkullista, että toisen täytyy työntää nenä sinne tölkkiin :-)

Vierailija
580/2728 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi hajotti tietokoneen näytön ja äitinsä tietenkin tarjoutui ostamaan uuden tilalle, mutta alkoikin hinnan kuullessaan napisemaan, että noin kallis, eikö halvempi kelpaisi....

Kenellä ei ole kotivakuutusta ????