Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Aiemmasta viestistä, jossa karkkia ei jaettu kaverin kanssa, tuli mieleen..
Kerran lapsena (ehkä12v eli ei enää mitään pienen pieniä kuitenkaan oltu) mun kaveri tuli meille kylään karkkipussin kanssa. Siinä oli vain pari jäljellä eikä halunnut antaa mulle omaa, joten totesi, että "saat maut", nappasi mua takaraivosta kiinni ja käytännössä suuteli mua puhaltaen samalla mun suuhun.
Olin lievästi sanottuna helvetin hämmentynyt...
Myöhemmin selvisi, että tekivät siskojensa kanssa tuota samaa eli puhalsivat siskon suuhun sitä karkkihengitystä, jolloin myös toinen maistoi sen maun. Ihan ovela tapa "jakaa" menettämättä karkkejaan, mutta olisin ehkä mieluummin ollut ilman :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestän joka vuosi itsenäisyyspäivänä pienet illanistujaiset. On yksi pariskunta, joka ei ikinä syö mitään mitä minä tarjoan. Joka vuosi sanon, että teen ruokaa ja naposteltavia on ja viiniä. Tarjoan alkuun kuoharit. Pariskunta tulee kylläisenä paikalle, ei syö mitään ja juo vain omia juomiaan. Mies juo olutta suoraan purkista. Kaikki aina ihmettelevät miksi pitää tulla maha täynnä. Ruoissa ei siis ole mitään sellaista mitä pariskunta ei söisi, tyyliin karjalanpaisti jonka ovat itsekin juuri tehneet kotona. Pakko vain ähmiä maha täyteen kotona ja sitten nyrpistellä minun tarjottavilleni. Tämä ei ole kohteliaisuutta heiltä, etteivät kehtaisi syödä, vaan joku ihme lukotus käytöksessä. On tosi omituinen pariskunta, vaikka ovatkin rakkaita ystäviäni.
Tämä jostain syystä ärsyttää :D
Itsellänikin on muutama kyläilypaikka jonka tarjottavia en vaan pysty laittamaan suuhuni. Ei se takia, että itse ruoka olisi oletusarvoisesti pahaa, vaan ihan perushygienian puuttumisen piikkiin menee. Olen siis nähnyt kuinka heillä siivotaan (ja mitä ei siivota) ja laitetaan ruokaa (pesemättä käsiä/sormukset sormissa/pitkät kynnet taikinassa jne). En vaan yksinkertaisesti pysty. Hävettää niin joka kerta selitellä syömättömyyttä, mutta kun ei pysty niin ei. Ja maha täytyy tietysti vetää täyteen ennen kyläilyä ettei tule nälkä sinä aikana.
Voin käsi sydämellä sanoa ettei tästäkään ole kyse. Ei edes lemmikkejä ole ettei karvatkaan lentele taikinaan. Kaveri tietää, että minulla on eri rätit lattialle ja pöydille ja pesen keittiöpyyhkeitä 60 asteessa ja vaihdan niitä usein, pyyhin pöytiä puhtailla räteillä ja tolulla jne ja pesen käsiä /omakehu. Kaveri on syönyt luonani synttäritarjoiluja ja olen tehnyt hänelle ruokaa erikseen, mutta joku lukotus on tuossa itsenäisyyspvn vastaanotolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.
Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.
Et taida tietaa, etta kaupoissa myydaan ihmeellista ainetta nimeltaan MURUKAHVI?
En ole perehtynyt kun en tosiaan kahvia itse ole ikinä juonut. En oikein näe syytä käyttää vähiä rahojani johonkin mitä itse en missään tapauksessa tarvitse. Kummallista jos tee, mehu tai muut eivät kelpaa.
Minä juon kahvia, hyvää sellaista, mutta jos tulen luoksesi juon mielelläni teetä tai mehua, ÄLÄ vaan tarjoa minulle, laadukkaan kahvin ystävälle tuota murulitkua, se on ihan hirveää!
Mikä sinä luulet olevasi?
Jos meille tulet et saa edes kraanavettä.
Muille on tarjolla kalleinta ja hienointa kahvia mitä maailmassa on, enkä puhu sivettikissankakkakahvista.
Muille on tarjolla kalleinta ja hienointa kahvia mitä maailmassa on, enkä puhu sivettikissankakkakahvista.[/quote]
Oooo, teillä on siis Black Ivory -kahvia, kuinka hienoa! Sen sanotaan olevan aromeiltaan suklainen ja sisältävän pähkinäisiä, kukkaisia ja marjaisia vivahteita. Kahvipavut ovat ”luontaisesti jalostuneet” ja kilo niitä maksaa 1.100 dollaria, eli 876 euroa. Sivettikissojen Kopi Luwak maksaa noin 300 euroa kilolta.
(Black Ivory on elefantin paskassa jalostettua kahvia)
miksi ei voisi puuttua tilanteeseen? "meillä on tapana syödä ruokapöydän ääressä" saattaa jo riittää.
Yhellä meidän tuttavalla on joku pieni piski jota kohtelevat kuin vauvaa. Se on kaffepöydässäkin sylissä ja antavat sen nuoleskella pöytää ja ruokkivat siitä samalla herkkuja sille. Kerran oltiin niiden mökillä niin meidän omat koirat piti olla siellä visusti kiinni eikä ne saaneet haukkua tai kaivaa. Sen takia ei olla enää käyty siellä mökillä vaikka hieno paikka onkin. Koirien pitää saada olla koiria ja niitä pitää kohdella koirina.
Sit on yx toinen tuttava joka penkoi aina meillä kaappeja ihan avoimesti. Se on ihan sairasta. Kerran tyhjensin kaappeja ennen sen kyläilyä, tää utelias alkoi hirveesti tenttaan miksi kaapeissa ei ole mitään. Seuraavalla kerralla jätin kaappeihin lappuja jossa kehotin olla urkkimasta toisten omaisuutta. Eipä ole enää sen jälkeen käynyt meillä. Ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Järjestän joka vuosi itsenäisyyspäivänä pienet illanistujaiset. On yksi pariskunta, joka ei ikinä syö mitään mitä minä tarjoan. Joka vuosi sanon, että teen ruokaa ja naposteltavia on ja viiniä. Tarjoan alkuun kuoharit. Pariskunta tulee kylläisenä paikalle, ei syö mitään ja juo vain omia juomiaan. Mies juo olutta suoraan purkista. Kaikki aina ihmettelevät miksi pitää tulla maha täynnä. Ruoissa ei siis ole mitään sellaista mitä pariskunta ei söisi, tyyliin karjalanpaisti jonka ovat itsekin juuri tehneet kotona. Pakko vain ähmiä maha täyteen kotona ja sitten nyrpistellä minun tarjottavilleni. Tämä ei ole kohteliaisuutta heiltä, etteivät kehtaisi syödä, vaan joku ihme lukotus käytöksessä. On tosi omituinen pariskunta, vaikka ovatkin rakkaita ystäviäni.
Tämä jostain syystä ärsyttää :D
Jotkut ihmiset eivät vain luota muiden tekemään ruokaan. Moni ei pese käsiään ennen ruuanlaittoa ja antavat lemmikkien hyppiä ruoan läheltä jne. Itse menen maha täynnä anopin luo ja väitän olevani tiukalla dieetillä.niin monet kerrat nypin kissankarvoja ruuastani.
Vierailija kirjoitti:
Muille on tarjolla kalleinta ja hienointa kahvia mitä maailmassa on, enkä puhu sivettikissankakkakahvista.
Oooo, teillä on siis Black Ivory -kahvia, kuinka hienoa! Sen sanotaan olevan aromeiltaan suklainen ja sisältävän pähkinäisiä, kukkaisia ja marjaisia vivahteita. Kahvipavut ovat ”luontaisesti jalostuneet” ja kilo niitä maksaa 1.100 dollaria, eli 876 euroa. Sivettikissojen Kopi Luwak maksaa noin 300 euroa kilolta.
(Black Ivory on elefantin paskassa jalostettua kahvia)
Se on vaan kahvia! Miksi maksaa noin paljon siitä että on paskan seassa seissyttä. Juon Jamaica Blue Mountainia. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Yhellä meidän tuttavalla on joku pieni piski jota kohtelevat kuin vauvaa. Se on kaffepöydässäkin sylissä ja antavat sen nuoleskella pöytää ja ruokkivat siitä samalla herkkuja sille. Kerran oltiin niiden mökillä niin meidän omat koirat piti olla siellä visusti kiinni eikä ne saaneet haukkua tai kaivaa. Sen takia ei olla enää käyty siellä mökillä vaikka hieno paikka onkin. Koirien pitää saada olla koiria ja niitä pitää kohdella koirina.
Sit on yx toinen tuttava joka penkoi aina meillä kaappeja ihan avoimesti. Se on ihan sairasta. Kerran tyhjensin kaappeja ennen sen kyläilyä, tää utelias alkoi hirveesti tenttaan miksi kaapeissa ei ole mitään. Seuraavalla kerralla jätin kaappeihin lappuja jossa kehotin olla urkkimasta toisten omaisuutta. Eipä ole enää sen jälkeen käynyt meillä. Ei haittaa.
Rakeilla ja koirilla on eroa. Sinulla oli ilmeisesti rakkeja, joita ei ole koulutettu mitenkään. (koska haukkuivat ja kaivoivat koko ajan, että piti laittaa kiinni) Lapsesi varmaan käyttäytyy yhtä huonosti? Vapaan kasvatuksen helmiä?
Mikään ole ärsyttävämpää kun huonosti käyttäytyvä lapsi/koira jota kukaan ei komenna, eikä talon isäntäkään saa komentaa koska "Mitä helvettiä olet minun lapsia/koiria komentamaan"
ps. Jos tiedät ettei omat koirat/lapset osaa käyttäytyä, niin ne voi laittaa myös hoitoon.
Tätä ketjua siteerattiin eilen aamulla Radio Aallossa...
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua siteerattiin eilen aamulla Radio Aallossa...
Mitä kohtia? En huomannu.. Tai sitten kuuntelin väärään aikaan..
Vierailija kirjoitti:
Ex-avomiehen työkaveri tuli kylään, esitteli itsensä minulle ja kätteli, mutta työnsi toisen kätensä jalkoväliini. Onneksi olin lähdössä ulos, ettei tarvinnut jäädä tämän törkimyksen kanssa samaan tilaan. Kun tulin kotiin mies oli lähdössä, mutta ehti vielä eteisessä kouraista rintaani. Sovimme exän kanssa, ettei tyyppiä enää meille kutsuta.
Siis täh?? Eikö oma miehesi suuttunut tälle pervolle jo siinä vaiheessa kun hän kouraisi sinua jalkovälistä, heti teille tullessaan? tuo on naisen intiimein alue, eikä kukaan normaali mies kouri kättelyssä (eikä tietysti muutenkaan) ystävänsä puolisoa sieltä! Eikö kukaan normaali mies jätä reagoimatta siihen, että tuollaista tapahtuu!
Miksi se pääsi teille sisälle ylipäänsä tuon ensikouraisun jälkeen? Vähän on wt-meininkiä minun mielestäni.
Olen lapseton, joten en ole tottunut elämään lapsien kanssa. Inhottaa kun kaverit lapsineen tulee kylään ja pitää koko ajan vahtia niitä kakaroita, että ne ei riko mitään tai koske mihinkään ilman lupaa. Kerran aloin huutamaan yhdelle lapselle kun kieltämisestä huolimatta meni koskemaan yhteen kasviin ja sit se kaatui lattialle. Ei siitä suurta harmia syntynyt, mut raivostutti vaan se ettei totella. Kaveri vaan nauroi / oli huvittunut. Siivosi kyllä mun puolesta lapsensa jälet, joten en siitä sen suuremmin hänelle suuttunut.
Törkeyksiin en suostu, omituisuudet otan huumorilla ja unohdan, joten ei ketjuun ole lisättävää. Paitsi kiitän hyvistä nauruista. :)
Muistelen kyllä, että itse lapsena olin hyvin omituinen kyläilijä. Saatoin vain kävellä kenen tahansa naapurin ovesta sisään kuin omassa kotonani olisin. Taikka käydä heidän pihalla leikkimässä, laskemassa liukumäkeä jne, ilman lupaa. Hieman nolottaa jälkeenpäin, ihmettelen miksei kukaan koskaan suuttunut minulle tai vanhemmat huomanneet touhujani. :D :D (Ei ollut tapana meillä päin tälläinen lainkaan. :D)
Eräs tuttavapariskunta oli meillä muutaman päivän ajan. He nussivat joka yö, mikä olisi muuten ollut hyväksyttävää, mutta he vinkuivat ja huusivat koko ajan kuin kiimaiset possut ja sänkykin narisi niin ihme se ei mennyt rikki kun 2 yli sata kiloista läskiä nussivat sen päällä oikein kovaa. Nainenkin huusi koko ajan aivan kuin teurastettava sika. Lapsetkin heräsivät joka yö tähän meteliin vaikka lastenhuoneen ja vierashuoneen ovat eri puolilla taloa. Ei liene epäselvää, että kutsuttiinko heitä enää meille yö kylään. Nussikoot kotonaan vaikka kaikki päivät ja metelöiköön siellä miten pahansa tahansa. Enää ei ole epäselvää, että miten he ovat reilun 10 vuoden avioliiton aikana saaneet 8 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatin parvekkeella erilaisia yrttejä yms. Muita kasveja, niin tupakoiva kaveri tumppasi savukkeensa yhteen yrttiruukkuuni.
Mun ex aina karisti tupakasta tuhkaa salaattipenkkiin ja loukkaantui kovasti, kun käskin karistamaan ihan mihin tahansa muualle. "Tuhkahan tekee hyvää kasveille."
Meillä oli sukulaisia kylässä. Istuttiin ruokapöydässä ateriaa lopettelemassa ja miehelleni ja hänen veljelleen tuli jotain erimielisyyksiä. Mieheni veli on aika häilyvä persoona, diplomaattien kielellä sanottuna. Hän suuttui ja nousi, ja meni keittämään vain itselleen kahvit! Yritin sanoa, että minä keitän kohta kaikille, mutta kun muutama vielä söi.. Hän ei voinut odottaa vaan keitti itselleen 2 kuppia kahvia ja meni parvekkeelle juomaan. Otti vielä kaapista mun hienoimman ja rakkaimman mukini, ja juotuaan sen tyhjäksi jätti sen parvekkeen kaiteelle! Ei tuonut edes sisälle.
Mieheni komensi hänet hakemaan se sisälle.
Minä sitten keitin kahvit kaikille ja olin edelleen aika tyrmistynyt.
Mieheni yksi kaveri on ihan sekopää varsinkin kännissä. Tulee meille, kuin kotiinsa. Kaivaa kaappeja, ottaa itse ruokaa, ottaa myös minun juomia ilman lupaa, vaikka mieheni tarjosi hänelle vain omia kaljojaan. Joo, mieheni varmaan sanoo, että saa "olla kuin kotonaan", mutta mielestäni joku roti, jos MINÄKIN olen kotona, niin ei tarvitse käyttäytyä noin epäkohteliaasti. Jätti tupakantumppeja parvekkeella olevaan kukkaruukkuun (meillä olemassa ihan oikea iso tuhkis, joka ei voi jäädä huomaamatta). Kerran tuli sanomaan, että laittoi jotain minun rasvaani perseeseensä, kun sitä kirveli!? En tiedä edes oliko vitsi vai ei, mutta heitin mahdollisen persrasvan roskiin.
Ihmettelen miksi mieheni sallii tuollaista sikailua ja se on hänestä jopa jotenkin hauskaa! Minä olen päättänyt, etten ole kotona enää, jos tämä kyseinen hyypiö tulee kylään. Hänellä varmasti jonkun sortin keskittymis-/ylivilkkaushäiriö ja peruskäytöstavat täysin hukassa. Ikääkin jo lähemmäs 30v.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton, joten en ole tottunut elämään lapsien kanssa. Inhottaa kun kaverit lapsineen tulee kylään ja pitää koko ajan vahtia niitä kakaroita, että ne ei riko mitään tai koske mihinkään ilman lupaa. Kerran aloin huutamaan yhdelle lapselle kun kieltämisestä huolimatta meni koskemaan yhteen kasviin ja sit se kaatui lattialle. Ei siitä suurta harmia syntynyt, mut raivostutti vaan se ettei totella. Kaveri vaan nauroi / oli huvittunut. Siivosi kyllä mun puolesta lapsensa jälet, joten en siitä sen suuremmin hänelle suuttunut.
Neuroottinen vanhapiika
Kummallista, että voit käyttää vähiä rahojasi teen, mehun ja muun tarjoamiseen, mutta et kahvin. Harvemmin se kahvia juova vieras kuitenkaan ottaa mehua tai teetä kahvin lisäksi. Ja se muu nyt varmaan kuitenkin menee myös teen ja mehun lisäksi.