Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
221/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

238 jatkaa. Ja nuo jääkaappivierailut! Jos sanotaan että olkaa kuin kotonanne niin sinne voi mennä, tosin ei sitä minusta silloinkaan kehtaa tyhjäksi syödä tai sellaisia että näkee että on selvästi erikoisempia herkkuja varattu niin niitä syödä. Muuten on kohteliasta ja hyvientapojen mukaista vaikka kysyä että olisiko juomista taikka kahvia. Itse tuntuu että kysyn niinkin tyhmän kysymyksen että voinko ottaa vettä. Mutta, hyvät käytöstavat kun on juurtuneet kotikasvatuksesta.

Vierailija
222/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi juttu mikä nyt ei ole erityisen törkeä mutta semmonen ööh. Jos mennään periaatteella pippalot jonkun luona ja nyyttärit niin minusta ylimääräiset tuomiset jää kyläpaikkaan. Tuossa taannoin esimerkiksi ystävälläni oli näin, viime hetkellä tuli sairastumisten takia monta peruutusta joten leipomuksia ja muita jäi reippaasti yli. Ei tullut mieleenkään alkaa omia piirakoita ym. viedä kotiin. Enemmänkin kiva että järjestäjä joka on kuitenkin siivonnut kotinsa, koristellut ym. saa seuraavaksi päiväksi vielä herkkuja. No, meillä oli Vappu juhlat samalla periaatteella. Lähtiessään muut eivät muistaneet koko tuomisiaan mutta yksi vielä kaiken lisäksi melko läheinen ystäväpariskunta (molemmat työssäkäyviä) alkoivat jääkaapista keräillä omiaan kotiin. Että mikäs levite oli heidän (joku neljännes pohjalla) jne. Sanoin lopuksi että en muista, ottakaa vaikka kaikki ja he ottivat sitten varmuudeksi muutaman kun ei muistaneet. Samalla lähti oma viinipullon puolikas vaikka olin tarjoillut kuoharia ym. Olin että jaahas.

Yksi ystävien ystävä tuli heidän mukanaan meille, itse en olisi kyseistä ihmistä kutsunut. Hän toi tuliaisiksi siideripullon, kun sai kuulla, että olin raskaana, niin vei pullon mukanaan... 

Toisaalla hän on antanut lapsensa  hajottaa emännän kattiloita "kun näin kotonakin tehdään". No mutta kun ette todellakaan ole kotona kun vierailette, vierailla vieraan säännöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuimme mieheni kanssa sukulaisnaisen miehensä kanssa syömään. Asuimme yksiössä eikä lapsia vielä ollut. Päätimme tehdä herkkuruokaa kunnon satsin, jotta saamme sitä seuraavanakin päivänä.

Vieraat ottivat ensin, molemmat lappasivat riisiä ja kanakastiketta isoksi pyramidiksi lautaselle. Ruokaa jäi hädin tuskin yhdelle.

Minua säälitti nälkäinen mieheni, joka vieläpä erittäin pitkä ja tarvitsee paljon ruokaa, joten jäin sitten ilman. Tai noh otin sellaisen hiiren annoksen..

Ei mitään ruokailutapoja heillä. Ei kutsuttu toista kertaa.

Vierailija
224/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vieraani jokunen vuosi sitten oli sitten päättänyt että meidän teinit seurustelevat keskenään ja sillä sipuli.(Olivat lapsena leikkineet paljon keskenään ja olivat hyviä kavereita.) Sanoin sarkastisesti että tottakai. Kun seuraavan kerran tuli kylään ja näki tyttöni (oikean) poikaystävänsä kanssa, niin siitä se vasta soppa synty! Rupesi raivoamaan että "Meillä oli sopimus että meidän lapset ovat yhdessä aina ja ikuisesti ymmärrätkös sitä??!!" Oli tosin hieman päissään mutta oli sitä huutoa aika huvittava kuunnella.

Vierailija
225/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei te kaikki kahvia juomattomat, joiden vierailla kahvihammasta kolottaa! pikakahvi on riittoisaa ja säilyy melko hyvin :) tarvitset vain vedenkeittimen ja purkin pikahvia, niissäkin on eri makuja ja vahvuustasoja.

En osta kotiini mitään, mitä en itse käytä. Muutenkin pieni keittiö ja vähän kaappitilaa, niin en todellakaan ala ostelemaan pikakahvia, vaikka en itse kahvia ikinä juo. Jos kahvi on vieraalle niin tärkeää, ettei pärjää vierailua ilman sitä, niin tässä on tien kumminkin puolin leipomo, josta voi napata kahvin mukaan tullessaan.

En minäkään odota että minua varten on teetä ostettu, jos ei vierasväki itse sitä juo. Kummasti olen hengissä selvinnyt vedellä.

Vierailija
226/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi juttu mikä nyt ei ole erityisen törkeä mutta semmonen ööh. Jos mennään periaatteella pippalot jonkun luona ja nyyttärit niin minusta ylimääräiset tuomiset jää kyläpaikkaan. Tuossa taannoin esimerkiksi ystävälläni oli näin, viime hetkellä tuli sairastumisten takia monta peruutusta joten leipomuksia ja muita jäi reippaasti yli. Ei tullut mieleenkään alkaa omia piirakoita ym. viedä kotiin. Enemmänkin kiva että järjestäjä joka on kuitenkin siivonnut kotinsa, koristellut ym. saa seuraavaksi päiväksi vielä herkkuja. No, meillä oli Vappu juhlat samalla periaatteella. Lähtiessään muut eivät muistaneet koko tuomisiaan mutta yksi vielä kaiken lisäksi melko läheinen ystäväpariskunta (molemmat työssäkäyviä) alkoivat jääkaapista keräillä omiaan kotiin. Että mikäs levite oli heidän (joku neljännes pohjalla) jne. Sanoin lopuksi että en muista, ottakaa vaikka kaikki ja he ottivat sitten varmuudeksi muutaman kun ei muistaneet. Samalla lähti oma viinipullon puolikas vaikka olin tarjoillut kuoharia ym. Olin että jaahas.

Oho, meillä taitaa olla samat tutut. Vai onko tämä jotenkin tosi yleistä? En tiedä onko kyseessä nuukuus vai mikä, mutta itselle ei kyllä tulisi mieleenkään keräillä mukaan kaikkea mitä toin nyyttäreille tullessani (just levitteen jämät, patongin tyngät, puolikkaat siideripullot). Kai niillä sitten pärjäilee seuraavan päivän tai vaikka pitempäänkin. Mä kanssa ajattelen, että jos jotain jää yli, niin isäntäperhe tekee niillä sitten mitä tekee. Joko syö seuraavana päivänä tai heittää pois. Mukaani en niitä tuomisiani missään tapauksessa alkaisi keräilemään.

Paras oli kerran kun nyyttäreiden jälkeen lähdettiin baariin. Ajattelin että nyt ei kyllä.... vaan kylläpä vaan. Sinne vaan isoon käsilaukkuun meni kaikki tuomisten jämät. Että joo, varmasti olivat maittavia sitten ku on baarista päässyt kotiin. Ei ne isot tulot vaan...

Vierailija
227/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon uusi miesystävä vaati, että meidän kaksi koiraa tulee laittaa laittaa pihalle siksi aikaa kun vierailevat meillä, syynä se että koirien paikka ei ole samassa asunnossa ihmisten kanssa, ukko lensi pihalle lähes niskaperse otteella ja häntä puolusteleva siskoni meni perässä.

Vierailija
228/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hei te kaikki kahvia juomattomat, joiden vierailla kahvihammasta kolottaa! pikakahvi on riittoisaa ja säilyy melko hyvin :) tarvitset vain vedenkeittimen ja purkin pikahvia, niissäkin on eri makuja ja vahvuustasoja.

En osta kotiini mitään, mitä en itse käytä. Muutenkin pieni keittiö ja vähän kaappitilaa, niin en todellakaan ala ostelemaan pikakahvia, vaikka en itse kahvia ikinä juo. Jos kahvi on vieraalle niin tärkeää, ettei pärjää vierailua ilman sitä, niin tässä on tien kumminkin puolin leipomo, josta voi napata kahvin mukaan tullessaan.

En minäkään odota että minua varten on teetä ostettu, jos ei vierasväki itse sitä juo. Kummasti olen hengissä selvinnyt vedellä.

Luojan kiitos mun tuttavapiiriini on kertynyt vähän vieraanvaraisempaa väkeä. Tai no joo, olen teikäläisiin muutaman kerran törmännyt ja tietoisesti huolehtinut siitä, ettei tuttavuus syvene. 

Vierailija
229/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan niin tuttua! Itse luonteeltani aivan liian kiltti, ja se johti siihen, että meillä oli vuosia oikea viikonvaihdesirkus. Lapsella oli useita kavereita,jotka halusivat yöpymään. Näiden anhemmat riemumielin kärräsivät mukulat heti perjantaina koulun älkeen reppuineen pihaan. Usein ihan minulta kysymättä. Ne vain tuotiin ja haettiin sitten joskus. Niin paha mieli, tiedän, että olin lepsu ja raukkamainen kun en voinut suoraan kieltää. Ja kännykkä alakoululaisille oli kyllä kirottu esine. Nämä kaverit kysyivät osaltani suoraan, eikä 7-, 8-vuotias tietenkään kieltänyt.

Vierailija
230/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.

Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.

No mä en juo teetä, mutta on mulla kaapissa aina teetä niiden vieraiden varalle, jotka ei kahvia juo. Ja haudutuspannu ja siivilä. Peruskohteliaisuutta minusta. Kahvin keittämiseen ei keitintäkään tarvita, voi hankkia suppilon ja suodattimia ja kahvia ja laskea sitten kuumaa vettä niiden läpi. Helppoa, jos yhtään haluaa vieraita huomioida. 

Minä en mitään suppiloita ja suodattimia hankkisi.. Vaan tämän sais sekä teetä että kahvia. Tosin en tiedä haluaisinko vieraana juoda tuota kahvia, jos olisin ainut joka sitä juo.. Eikä käy useasti.. Ei houkuttele pitkään avattu kuivunu/härskiintynyt kahvi.. Toisaalta vastaus vois olla pikakahvi Pahaahan se on, mutta ainakin olis kahvia.. :) 

Vierailija
231/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkien (koirien) tuominen ilman lupaa.. 

Pidän kaikista eläimistä, mutta mielestäni olisi sopivaa kysyä ensin (varsinkin syksyllä tms kun on märkää ja kuraista..) että onko ok jos otan koiran mukaan. Olisi myös ok, jos koiraa ei päästetä vierailla sohvalle/sängylle nukkumaan vaikka kotona saisikin tehdä niin. Tässä asiassa pitäisi osata komentaa koiraa kuten lastakin, ettei joka paikkaan voi mennä niin kuin kotona... Koska ei olla kotona!

Nimimerkillä kaverilla kaksi n.30kg sekaroituista koiraa, joilla on porttikielto kaverin vanehmmille.. Mutta meille on kuulema ok tuoda koirat, koska a)tykkään koirista b)tykkään siivota.. Aha, just.. Olen kyllä oppinut sulkemaan makuhuoneen oven, mutta kaverille ei tunnu millään menevän jakeluun että sohvalla istuu ihmiset ei koirat. 

Vierailija
232/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiossakin(Helmi) jo keskustelivat mun provosta. Osuin niin napakymppiin.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ap

Vierailija
233/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ap

Eiköhän he keskustele muidenkin jutuista ja mitä väliä oliko sinun provo, koska tiedän kyllä tapauksia missä aikuiset ovat syöneet joulukalenterisuklaat. 😛

Vierailija
234/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ap

Minkä takia teeskentelet olevasi ap? Kirjoitatte eri tyylillä.

Vierailija
235/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskon uusi miesystävä vaati, että meidän kaksi koiraa tulee laittaa laittaa pihalle siksi aikaa kun vierailevat meillä, syynä se että koirien paikka ei ole samassa asunnossa ihmisten kanssa, ukko lensi pihalle lähes niskaperse otteella ja häntä puolusteleva siskoni meni perässä.

Oikein toimittu.

Hyvä!

236/2728 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini niin meillä kävi seurakuntapiiri kerran parissa kuussa. Oli maaseutua missä moni oli uskis. Äiti järjesti niitä koska "kaikki muutkin" ja minä tarvitsin rippileiriä varten osallistumispisteitä. Noh, ei siinä mitään.

Mutta yksi vieraista oli erikoinen. Hänellä oli down-syndroomainen aikuinen tytär jolla oli pelottava maine kylällä koska oli kuristanut yhden pojan melkein kuoliaaksi. Tytär tietenkin tykästyi minuun. Koska olin opetettu hyville tavoille ja olin kiltti hissukka niin olin kohtelias hänelle. Sen äiti sai päähänsä että minä, 14-v. tyttö olisin kiinnostunut olemaan tämän aikuisen naisen kaveri. Meillä ei ollut mitään yhteistä emmekä ymmärtäneet toisiamme ollenkaan. Hän oli kovaääninen ja halusi rukoilla kasettini pois koska olivat "syntistä musiikkia!". Sanoin etten aio sitä rukoilla. Tyttö alkoi hermostumaan minuun. Kävi pian selville että nainen halusi että äitini olisi tyttärensä ilmainen lapsenvahti kun tämä kävi helluntaipiireissä joka päivä. Toi tytön joka päivä ja ilmoitti tulevansa "parin tunnin päästä" mutta tulikin useiden tuntien kuluttua myöhään yöllä. Äidilläni keitti ja sanoi "ystävyyden" irti.

Vierailija
237/2728 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana ja mies oli juomassa ja tuli parin kaverin kanssa käymään (yksi mies ja hänen avovaimo). Nainen käveli jääkaapille otti kinkkupaketin käteen ja rupes pokkana syömää meijä leikkeleitä. Hämmennyin niin etten osannut sanoa mitään 😀

Vierailija
238/2728 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei taida olla mitään verrattuna edellisiin kertomuksiin, mutta kuitenkin. Meillä oli tapana järjestää leikkipiiri vuorotellen kaikkien kotona. Ryhmään kuului äitejä ja suurin piirtein samanikäisiä lapsia. Oltiin lähinnä tuttuja monen kanssa, kyse ei ollut mistään kaveripiiristä. Omalla vuorollani olin siivonnut alakerran, tarjosin syötävää jne. Tarkoitus oli, että pysytään alakerrassa. Yläkerrassa meillä on makuuhuoneet, joita en todellakaan ehtinyt siivoamaan tätä tilaisuutta varten (oli petaamatonta petiä jne). Yksi vieraista, puolituttu sellainen, kuitenkin alkoi vaatimalla vaatia, että hän haluaa mennä yläkertaan katsomaan kaikki muutkin huoneet. Häntä kun niin kiinnostaa, millaisia muiden kodit ovat. Jos kyseessä olisi ollut kaveri, niin olisi ollut ok, mutta enpä halunnut päästää puolituttua arvostelemaan makuuhuoneita, pyykkiläjiä jne.

Vierailija
239/2728 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieneet perintösormuksen pöydältä ja sitten tulleet keittiöön vieriviereen seuraamaan kahvinlaittoa.  Se ''kaveruus'' meni poikki sitten kerrasta. 

Sitä onkin sitten hankala näyttää toteen, kun käsittää tapahtuneen vasta myöhemmin. Ja hiljainen myöntyminen tai sanomattomuushan sen paljasti, että näin oli käynyt.

Kmmallinen käytös pidemmän aikaa, kaikenlaisten tavaroiden himoitseminen joka ainut kyläilykerta. Sellainen copy cat persoona. Karmiva tapaus kaiken kaikkiaan. Varasteli ihmisiltä milloin mitäkin. Jopa puskat talon naapurista, kun he muuttivat. Kotieläimiä myöden.

Maailmassa on monenlaisia ''sairaita'' ihmisiä. Kertoi minulle joskus slmät kirkkaina, että kleptomaanit hakevat vain huomiota..

Jeah right. Ei ainakaan minun enää.

Vierailija
240/2728 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras kysyi, saako käydä isolla asialla pienessä asuntoni wc:ssä. Siitä vaan.

Aika outo kysymys. Tosin niin oli hajukin.