Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
201/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli kerran naapurin lapsiperhe kylään kun oltiin just muutettu ja haluttiin ystävystyä uusien naapurien kanssa kun meilläkin lapsia. No he tulivat ja muuten oli ihan mukavaa, mutta sitten tää nainen yritti alkaa iskeä mun miestä ja olin miehen kanssa silmät ihan suurina. Tää naisen mies tuntui olevan ettei välittänyt vaikka toinen sen vieressä yrittää iskeä mun miestä. Oli vähän sellanen olo et se mies on jo tottunut siihen, mutta meitä se ärsytti vaikka otettiin se huumorilla :D

Asutko Espoossa? Kuulostaa mun ENTISELTÄ tuttavalta, yritti iskeä aina kaikkia vaikka oma mies (ruotsinkielinen) oli vieressä. Se nainen (-85) oli enemmän kun yksinkertainen. Niillä oli dobbermanni. Kävi sääli sitä miestä, oli tosi kiltti ja ihan mukava hyvästä ja suht varakkaasta perheestä. En ymmärrä miksi oli tuollaisen tyhmän lumpun kanssa. Olisi helposti saanut jonkun vähän fiksumman. En sitten tiedä oliko ikinä ollut kenenkään muun kanssa, kun tämän "lumpun" oli tavannut sen netistä. Tämä "lumppun" oli ollut tarkotus olla vain pari yötä sen kämpässä.. Mutta jäikin sitten asumaan ton kilti miehen kanssa, ja lopun arvaakin miten kävi.. 

Vierailija
202/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai tarkemmin ajateltuna en edes voi kuvitella että kukaan yli 5 vuotias menisi kylässä syömään toisten joulukalentereista suklaat. Saati että aikuinen tekisi niin.

Niinhän sitä oli vaikea kuvitella, kunnes osu kohdille. Taloudessa viisi lasta. Teinejä neljä ja iltatähti. Kaikilla ostettiin suklaakalenterit ja isommat söivät omansa vissiin samantien. Pienin 5v jaksoi luukkuluukulta syödä... kunnes olikin luukut tyhjänä.

Olihan siinä ihmettelemistä ja poru pääsi. menin vielä syyttämään kahta vanhimpaa teiniä, että sokerihimoisaan ovat tyhjentäneet pienen kalenterin. Sinä jouluna ei saatu vastausta. Seuraavana vuonna tapahtu taas ja kaikki oltiin ymmällään... En enää syyttänyt ketään.

Kolmantena vuonna selvis. Vanhimman muksun bestis tyhjenteli joulukalentereita. Jäi toisaalla kiinni verekseltään ja  tunnusti kaiken. Kiinni jäi 19 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kun tulee käymään niin ovenpieli on täynnä tupakantumppeja. Voisi sitä pyytää jonkun purki tuhkakupiksi niin ei tarttis sotkea. Joo pitäis hankkia tuhkis vieraille, mutta meidän perheessä ei kukaan polta.

Vierailija
204/2728 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.

Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.

No mä en juo teetä, mutta on mulla kaapissa aina teetä niiden vieraiden varalle, jotka ei kahvia juo. Ja haudutuspannu ja siivilä. Peruskohteliaisuutta minusta. Kahvin keittämiseen ei keitintäkään tarvita, voi hankkia suppilon ja suodattimia ja kahvia ja laskea sitten kuumaa vettä niiden läpi. Helppoa, jos yhtään haluaa vieraita huomioida. 

Vierailija
205/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh. Oliko toi ihan aikuinen ystävä ap? Mö en voisi kuvitella että kukaan aikuinen menisi syömään lasten joulukalentereista suklaat. Ajatuksenakin täysin absurdi.

Vierailija
206/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.

Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.

No mä en juo teetä, mutta on mulla kaapissa aina teetä niiden vieraiden varalle, jotka ei kahvia juo. Ja haudutuspannu ja siivilä. Peruskohteliaisuutta minusta. Kahvin keittämiseen ei keitintäkään tarvita, voi hankkia suppilon ja suodattimia ja kahvia ja laskea sitten kuumaa vettä niiden läpi. Helppoa, jos yhtään haluaa vieraita huomioida. 

Tee säilyy paljon pidempään kuin kahvi. Avattu paketti kaksi viikkoa ja on jo pahaa.

Vierailija
207/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen serkku, ilmeisen hieno ihminen, tuli käymään rouvansa kanssa. Ei tervehtinyt vaan ilmaisi kuin palkolliselle, että ketä hän on tullut tapaamaan.

Vierailija
208/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kahvia vaativasta kyläilijästä: lapsuudenkodissani toivat vieraat lähes aina mukanaan kahvipaketin, samoin vietiin mekin kyläpaikkaan mennessä. Voisi tämä vieras siis itse hoksata tuoda paketin vaikka sitä murukahvia, jotta saa kahvia juomaton emäntä/isäntäkin halutessaan maistaa ja on jatkossa mistä tarjota. Minusta on ylipäätään epäkohteliasta mennä kyläilemään ja alkaa kysellä tarjoilujen perään.

Vierailija
209/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei te kaikki kahvia juomattomat, joiden vierailla kahvihammasta kolottaa! pikakahvi on riittoisaa ja säilyy melko hyvin :) tarvitset vain vedenkeittimen ja purkin pikahvia, niissäkin on eri makuja ja vahvuustasoja.

Vierailija
210/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
211/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan ison Maine Coon kollin (painoa 12kg) ja kyseessä on esim. maatiaiseen verrattuna varsin näyttävän kokoinen katti. Erään tuttavapariskunnan tullessa kylään ensimmäinen asia minkä pariskunnan mies teki, oli rynnätä nukkuvan kissan luo ja nostaa se ilmaan ja retuuttaa ihmetellä sen suurta kokoa. Ennenkuin ehdin parkaista että älä hyvä ihminen nosta isoa kissaa kuin pehmolelua, näki kissan silmistä pelon ja kauhun. Tämän jälkeen olen hyvissä ajoin ilmoittanut vieraille, että meidän kissaa EI nosteta syliin eikä varsinkaan ilman lupaa.

Olisipa tuo hieno kissa raapinut tuon miehen naaman verille isoilla kynsillään. Kaverillani on tuollainen Maine Coon ja on kyllä upea kissa.

Meidän maineeton kotikissa kynsi hienon pukuherran housunpolven auki, kun tämä aivan varoittamatta päätti tempaista kissaparan syliinsä ja esitellä sitä lapsilleen! Joskus ajattelemattomuus saa palkkansa.

Vierailija
212/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

revi_tästä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli serkkuni pienten lastensa kanssa kylään. Olivat sen ikäisiä että toinen vipelsi ympäri asuntoa ja toinen opetteli kävelemään (käveli tukea vasten). Minulla ja miehelläni ei ole lapsia, ja asunnossakin paljon pientä koriste-esinettä ja yksityiskohtaa ja huonekasvia. Ei siinä, serkkuni kyllä piti huolen ettei koristeet lähteneet kävelemään, mutta säksätti koko kyläilyn ajan, kuinka MEIDÄN pitäisi ottaa sisustuksessa huomioon HÄNEN lapsensa, kun ei tämä meidän koti ole ollenkaan lapsiperheystävällinen. Olen ehdottanut että tapaisimme hänen luonaan, mutta se ei käy koska tarvitsee tuulettumista ja tahtoo pois neljän seinän sisältä. Myöskään kahvilat ei käy koska lapset ei viihtyisi...

Voi kauheeta, maailmassa on siis oikein lapsia ja sellaisia tuli teille kylään?

Tämän palstan nimi pitäisi Vauvasta muuttaa Vauvan vihaajat -palstaksi. Ilmeisesti lasten pitäisi kyläreissulla istua sohvan reunalla merimiesasu päällään ja hiukan vain jalkojaan heilutella. Nämä ovat ihan tolkuttomia lapsivihamielisyydesään.

Kutsut sitä, et ihmiset olettaa lapsilla (ja vanhemmilla) olevan käytöstapoja lapsivihamielisyydeksi?

Olet siis yksi niistä, jotka antaa lapsiensa mellestää ihan miten tykkää etkä välitä yhtään käytöstavoista tai toisten huomioon ottamisesta.

Vierailija
213/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvipaketti ehtii mennä vanhaksi ennen kun sen on saanut kulutettua, juurikin siksi kun itse ei juo kahvia ja vieraita harvemmin käy. Siksipä ostinkin kapselikeittimen, saan sillä tehtyä itselleni jotain erikoisempaa juomaa ja vieras saa ihan tavan kahvia halutessaan. Ei mene kahvi hukkaan ja voi itsekin välillä nauttia vaikka kupposen chococinoa (kirjoitetaankohan noin :D..)

Vierailija
214/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi kannattaa säilyttää pakastimessa, säilyy yvänä paljon pidempään. Vaikka tietysti i ole pakko tarjota kenellekään yhtään mitään.

Vierailija
215/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu mikä nyt ei ole erityisen törkeä mutta semmonen ööh. Jos mennään periaatteella pippalot jonkun luona ja nyyttärit niin minusta ylimääräiset tuomiset jää kyläpaikkaan. Tuossa taannoin esimerkiksi ystävälläni oli näin, viime hetkellä tuli sairastumisten takia monta peruutusta joten leipomuksia ja muita jäi reippaasti yli. Ei tullut mieleenkään alkaa omia piirakoita ym. viedä kotiin. Enemmänkin kiva että järjestäjä joka on kuitenkin siivonnut kotinsa, koristellut ym. saa seuraavaksi päiväksi vielä herkkuja. No, meillä oli Vappu juhlat samalla periaatteella. Lähtiessään muut eivät muistaneet koko tuomisiaan mutta yksi vielä kaiken lisäksi melko läheinen ystäväpariskunta (molemmat työssäkäyviä) alkoivat jääkaapista keräillä omiaan kotiin. Että mikäs levite oli heidän (joku neljännes pohjalla) jne. Sanoin lopuksi että en muista, ottakaa vaikka kaikki ja he ottivat sitten varmuudeksi muutaman kun ei muistaneet. Samalla lähti oma viinipullon puolikas vaikka olin tarjoillut kuoharia ym. Olin että jaahas.

Vierailija
216/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi kannattaa säilyttää pakastimessa, säilyy yvänä paljon pidempään. Vaikka tietysti i ole pakko tarjota kenellekään yhtään mitään.

Säilyttää kahvin missä tahansa niin avaamisen jälkeen se Härskiintyy. Vanhaksi mennyt Härskiintynyt kahvi on ihan kamalaa ja sellaisen tarjoaminen vielä epäkohteliaampaa kuin että ei tarjoa kahvia ollenkaan.

Kylmässä kahvin säilyttäminen toki hidastaa härskiintymistä mutta ei se siltikään kuukautta avattuna säily.

Fiksut vieraat kyllä tietävät ja ymmärtävät kun heille on kerrottu että talossa ei juoda kahvia ja voinet sitten tarjota jotakin muuta, vaikka tupla vickin - ajaa ihan saman asian=D

Vierailija
217/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla ei ilmeisesti paljon jarkea paassa, jos lainkaan.

Kai heitit ovesta ulos?

Vierailija
218/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli kerran naapurin lapsiperhe kylään kun oltiin just muutettu ja haluttiin ystävystyä uusien naapurien kanssa kun meilläkin lapsia. No he tulivat ja muuten oli ihan mukavaa, mutta sitten tää nainen yritti alkaa iskeä mun miestä ja olin miehen kanssa silmät ihan suurina. Tää naisen mies tuntui olevan ettei välittänyt vaikka toinen sen vieressä yrittää iskeä mun miestä. Oli vähän sellanen olo et se mies on jo tottunut siihen, mutta meitä se ärsytti vaikka otettiin se huumorilla :D

Asutko Espoossa? Kuulostaa mun ENTISELTÄ tuttavalta, yritti iskeä aina kaikkia vaikka oma mies (ruotsinkielinen) oli vieressä. Se nainen (-85) oli enemmän kun yksinkertainen. Niillä oli dobbermanni. Kävi sääli sitä miestä, oli tosi kiltti ja ihan mukava hyvästä ja suht varakkaasta perheestä. En ymmärrä miksi oli tuollaisen tyhmän lumpun kanssa. Olisi helposti saanut jonkun vähän fiksumman. En sitten tiedä oliko ikinä ollut kenenkään muun kanssa, kun tämän "lumpun" oli tavannut sen netistä. Tämä "lumppun" oli ollut tarkotus olla vain pari yötä sen kämpässä.. Mutta jäikin sitten asumaan ton kilti miehen kanssa, ja lopun arvaakin miten kävi.. 

Ei asuta Espoossa vaan Orivedellä

Vierailija
219/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, vai tallainen tapaus.

Kaveri on siis aalio.

Vierailija
220/2728 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään järkyttävää mutta harmittaa kun tulee käymään joku joka ei ole ennen nähnyt meidän kissaa (cornish rex) niin ensimmäinen kommentti on että "hyi he**vetti mikä tuo on" ynm haukutaan ja nauretaan sille. Ei siinä sinällään mitään mutta kisu on meille tosi rakas eikä minulla tulisi mieleenkään haukkua muiden lemmikkejä rumaksi.. Ja nämä kommentit on aina aikuisilta, lapset rakastaa kun on heidän mielestään söpö.