Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Lapissa?

Vierailija
04.12.2016 |

Jos olet käynyt, kerro kommenteissa missä ja kuinka monta kertaa :)
Jos et ole käynyt, kerro miksi et :)

Oletko käynyt Lapissa?

Vaihtoehdot

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt jokusen kerran Rovaniemellä, kerran olin viikon Saariselällä syksyllä ja useamman kerran Enontekiöllä, jossa sukulaisellani on kesämökki. sieltä käsin on vaelleltu ja kierretty jonkun verran, kalasteltu ja marjastettu. Asun pk-seudulla.

Vierailija
2/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asuin Lapissa ekat 19 vuotta elämästäni eli aika monta kertaa on tullut käytyä ja aika monessa paikassakin...

Edelleenkin käyn muutamia kertoja vuodessa, kun suku on yhä siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan perheen kanssa kierrelty monta kertaa Lapissa, joten vähän siellä sun täällä on tullut

majailtua. Ainakin Äkäslompolo, Inari, Enontekijö, Rovaniemi, Pello, Saariselkä ja Kittilä tulee nyt mieleen, osassa ollaan oltu useammankin kerran. Ollaan aina tykätty matkustaa kotimaassa enemmän kuin ulkomailla. Lapin lisäksi ollaan kierrelty paljon muutakin Suomea, jää rahatkin tänne eikä esim Kanarialle. :)

Vierailija
4/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa vuodessa Levillä niin kauan kuin muistan.

Vierailija
5/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Turusta kotoisin oleva 17-vuotias. Olen käynyt Lapissa monta kertaa. Ensimmäisen kerran kävin siellä, kun olin 6kk vanha. Siitä sitten vuoden välein talvisin, joskus kesäisin. Olen käynyt mm. Kilpisjärvellä, Saariselällä, Ylläksellä, Inarissa, Ivalossa, Utosjoella, Levillä, Enontekiöllä jne. Hienoin reissuni oli 2014 kesällä, kun vaelsin perheeni kanssa Haltin huipulle (112km, 6 päivää). Ostimme mökin Leviltä muutama vuosi sitten. Mitään sukua meillä ei Lapissa ole, mutta isäni "lappihulluus" on vienyt koko perheen mukanaan.

Vierailija
6/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti Ylläksellä laskettelemassa ja kerran kesälomalla Kilpisjärvellä. Oli muuten yllätys, että kesäkuussa oli Kilpisjärvi jäässä:)

Vierailija
7/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran, en muista tarkkaa määrää.

Enkä muista kaikkia paikkoja. Vauvaiässä ollessani oltiin koko perhe vaelluksella käsivarressa.

Isompana mentiin lappiin yleensä hiihtolomalle, useimmiten kohteena oli Kuusamo tai Saariselkä. Joskus mentiin myös Ylläkselle. 

Kerran vietettiin kesälläkin viikko lapissa, paikkakuntaa en muista. 

Vierailija
8/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, kun asun täällä. Etelässä = Jyväskylän eteläpuolella en ole käynyt ihan joka vuosi sen jälkeen, kun palasin sieltä tänne takaisin.

7 : Kuusamo ei ole ollut Lappia sen jälkeen, kun vanha Lapinraja poistettiin ja perustettiin Lapin lääni.

Vierailija
9/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritellään ensin Lappi.

Mielestäni se alkaa Rovaniemeltä, ei Kuusamosta jossa poroja ja tunturi.

Olen käynyt Inarissa, Saariselällä, silti hienoin tunturi on Iso-syöte, ei tosin Lappia.

Saana vaikuttava näky, samoin Pallas tunturi.

Rauha

Vierailija
10/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat alunperin kotoisin Rovaniemeltä, joten Lapissa on tullut käytyä ties kuinka monta kertaa ja vaikka missä.

Vierailija
11/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih, taas joku luulee, että Kuusamo on Lapissa...

Olen käynyt joitain kertoja Lapissa: Pellossa, Inarissa ja Ivalossa ainakin.

Vierailija
12/12 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eih, taas joku luulee, että Kuusamo on Lapissa...

Olen käynyt joitain kertoja Lapissa: Pellossa, Inarissa ja Ivalossa ainakin.

Ihanaa, että täällä on muitakin ketä ärsyttää se, että joku luulee Kuusamon olevan osa Lappia. Mulla on työpaikalla yksi nainen, joka aina kertoo kuinka upeaa Lapissa on. Hän on käynyt muutaman kerran Kuusamossa, mutta ei kertaakaan Lapissa. Vaikka kaikki väittää häntä vastaan, että Kuusamo ei ole Lapissa niin eiiii: "KYLLÄ SE ON LAPISSA; MINÄ OLEN NÄHNYT LAPIN MAHTAVAN LUONNON"

aaaaaaaaargh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi