Hei täydelliset (koti)äidit! Tänään on hyvä päivä sulattaa pakastin.
Ainakin pääkaupunkiseudulla on ihan reilu pakkanen. Ja ei kun hommiin!
Kommentit (14)
Eikös pakastimet ole vielä tällä hetkellä täynnä viime kesän satoa? En ole koskaan ymmärtänyt pakastimen sulatusta sellaisena ajankohtana, kun pakastin on täynnä tavaraa. Itse tähtään siihen että pakastin syödään kerran vuodessa tyhjäksi maalis-huhtikuun vaihteessa. Sitten vaan virta pois ja antaa sulaa.
Totta, pitääpä tarttua toimeen, kunhan on pyykit silitetty ja joulukorttien kuoret viimeistelty.
Hyvä idea. Saa samalla järjestettyä pakasteet.
T:viikonloppuiskä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös pakastimet ole vielä tällä hetkellä täynnä viime kesän satoa? En ole koskaan ymmärtänyt pakastimen sulatusta sellaisena ajankohtana, kun pakastin on täynnä tavaraa. Itse tähtään siihen että pakastin syödään kerran vuodessa tyhjäksi maalis-huhtikuun vaihteessa. Sitten vaan virta pois ja antaa sulaa.
Minä myös ihmettelen pakastimen sulattamista talvella kun se on täynnä tavaraa. Itse sulatan myös keväällä kun se on tyhjä.
Hyvä idea, mutta nyt kun asiaa tarkemmin mietin niin meidän pakastin ei kerää jäätä. Aiemmin meillä oli arkkupakastin ja se piti kerran vuodessa sulattaa ja jäätä oli paljon. Nyt meillä on ollut jo vuosia kaappipakastin ja sinne ei kerry ollenkaan jäätä.
Onko muilla sama kaappipakastimen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös ihmettelen pakastimen sulattamista talvella kun se on täynnä tavaraa. Itse sulatan myös keväällä kun se on tyhjä.
Ehkä kaikilla se pakastin ei ole täynnä tavaraa talvella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pakastin ei ole koskaan tyhjä. Aina siellä on jotain. Leivonnaisia, ruokia, wokkivihanneksia, jäätelöä... Helpompi tehdä sulatus pakkasilmalla niin saa kamat ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo vielä koskaan saanut pakastinta ihan tyhjäksi. Ei siellä kesällä enää marjoja ole, mutta kaikkea muuta, toki tietenkin vähemmän kuin talvella. Silloin, kun pakastinta piti vielä sulatella, mä usein sulatin talvella, tosin viimeksi sulatin sen kesällä. Meillä oli ennen kaksi jääkaappi-pakastinta, ja usein kesällä niistä itse asiassa oli päällä vain toinen. Ennen sulatin aina vuorotellen talvella, kun ruuat sai ulos pakkaseen, tosin usein vasta vuodenvaihteen jälkeen. Nykyään on pakastin, jota ei tarvitse sulattaa, joten tämä homma on nyt jäänyt taakse.
Pakastin sulattaa itse itsensä meillä joten minä voin vetää lonkkaa ja nauttia vapaasta. Olen lähes täydellinen, vaan en kotiäiti.
Tänään kannattaa myös vaihtaa lakanat ja tuulettaa petivaatteet! Laitoin jo koneen käyntiin ja peitot pakkaseen
Pitäiskö tehdä myös jäälyhty?
Meidän piti viime vuonna uusia kaappipakastin. Halusin ehdottomasti mallin, joka on no frost ja jossa on merkkiääni, jos ovi on minuuttia pitempään auki. Suorastaan rakastan noita ominaisuuksia!
Miehellä on tapana sulkea pakastimen ovi huolimattomasti, joten aiemmin se saattoi olla pitkään ovi raollaan. Kerran olin sulattanut pakastimen kolme päivää aikaisemmin, sitten ovi jäänyt raolleen ja pakastimessa oli kunnon jääkerros. Itku pääsi, kun sen näin. Mies vaan ihmetteli, että mitä se haittaa, mutta pitkin hampain suostui raahaamaan tavarat parvekkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kannattaa myös vaihtaa lakanat ja tuulettaa petivaatteet! Laitoin jo koneen käyntiin ja peitot pakkaseen
Pitäiskö tehdä myös jäälyhty?
Mepäs vaihdettiin lakanat jo yöllä! Neljästi. Yrrrrjööööötauti lapsella. Jäälyhdyt taidetaan skipata.
En ehdi.
Lähden kohta ajelemaan iltavuoroon :)