Jalkakivut, apua!!! (Jalkapohjan jännekalvon kipu)
On ollut nyt jo pari-kolme viikkoa jalkapohjat kipeänä ja olen melko varma että se on tuota edellä mainittua kipua, oireet on niin selvät! Onko muilla ollut, miten olette hoitaneet? Olen lukenut että pitäisi lepuutella ensin, ja kun pahin kipu saadaan pois niin jatkaa venyttelyllä.
Mutta miten hitossa saan levättyä kun on 1- ja 4- vuotiaat lapset hoidettavana? :( Minun päivät on jatkuvaa jalkojen päällä olemista, lasten hoitoa, kuskaamista, ulkoiluttamista, kotitöitä, sitä sun tätä pikkuaskaretta. Istumaan pääsee kunnolla yleensä vasta illalla kun molemmat lapset on nukkumassa. Töihinkin olen palaamassa keväällä ja sitten vasta jalkojen päällä saa ollakkin :(
Kommentit (6)
Kannattaa ostaa sukat jotka tukee sitä kalvoa. Itse olen saanut avun näistä ja laitoin tilaukseen "pitkävartiset" kun löysin ne, aiemmin ollut lyhyet.
http://www.tohmajarvenapteekki.fi/mobiili/thermoskin-kompressiosukka-pa…
Tuossa lyhyet.ja seuravassa linkissä pidemmät
http://www.tohmajarvenapteekki.fi/mobiili/thermoskin-kompressiosukatnil…
- Kannattaa mennä fyssarille alaraaja-analyysiin. Tärkein apu itselleni on ollut siellä muotoillut pohjalliset, joita pitää käyttää tulehduksen aktiivivaiheessa kaikissa kengissä.
- Kotonakaan ei paljain jaloin koskaan, itse käytän aina jalkeilla Schollin sandaaleja. Ne tukevat juuri hyyvin.
- venyttelyt
- harjoitteet, jotka vahvistavat jalan alueen lihaksia (fyssarilta saa parhaiten itselle sopivat ohjeet)
- teippausta ja tennispallojumppaa kannattaa kokeilla, netti on pullollaan ohjeita
- mulla myös burana auttaa kipuun, ei kovin pitkään tietenkään voi
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä, yleensä se helpottaa jossain vaiheessa - joillakin aika pian, joillakin hitaammin.
Sama vielä lisää, että fyssarin mukaan kipua aiheuttavan rasituksen poistaminen olisi tietysti tärkeää. Lepo siis.
Ikävää. Minulla oli sama vaiva ja kesti pitkään parantua. Yritin arjen vaatimusten sallimissa rajoissa lepoa, myös venyttelin, mutta ainakaan silloin en vielä tervehtynyt. Apua sain, kun ostin sisäkengät, jossa on sisäpohjassa pehmustettu kantapää. Pidin ja pidän niitä yhä aina sisällä ollessani jaloissa. Töissä vastaavat työkengät. Hiljalleen kipu helpottui. Myös nuo aiemmassa viestissä mainitut sukat näyttivät hyviltä, täytyy ihan miettiä niiden ostoa. Koita jaksaa arjen pyöritystä ja toivottavasti tulet kuntoon.
Kestää aikansa. Itsellä auttoi teippaus. Youtubelta löytyi ohjeita. Siis, että pystyin liikkumaan kivuttomana. Parani sitten aikanaan, eikä ole uusinut.
Mulla ollut tuo jo kolmatta kuukautta. Paskamaista. Paranee ajan kanssa, ei auta levot, ei venytykset.