Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan ettei arkiliikunnasta ole mitään hyötyä?

Vierailija
03.12.2016 |

Siis jos on päässyt läskistymään. Sanotaan ettei arkiliikunta enää pelasta, vaan pitää mennä salille.

Miksi kuntopyöräily on tehokkaampaa kuin pyöräily? Miksi kilot karisevat nopeammin juoksumatolla kuin lenkillä?
Miksi portaat ovat huonompi vaihtoehto kuin stepperi?

Minä en oikeasti ymmärrä. Sanonaa nyt miksi ns. keinotekoinen liikunta, joka kuitenkin simuloi oikeassa elämässä tapahtuvaa liikuntaa on jotenkin tehokkaampaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiliikunta on loistava lisä! Harva vain sillä kuluttaa tarpeeksi ja rasittaa kehoa monipuolisesti. Muutama porras ja pari pysäkinväliä ei ihan riitä.

Hyvän peruskunnon saaminen ja ylläpitäminen edellyttää pitkäkestoista suoritusta hyvällä sykkeellä kunnolla hengästyen.

Jos tää onnistuu sulla ihan arjessa niin ei sitte muuta tarvita! :)

Vierailija
22/26 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on luotu liikkuvaksi. Muistan lukeneeni, että tunnin treeni salilla ei ole tarpeeksi, jos sen lisäksi ei tee mitään. Sen sijaan ihminen, joka liikkuu joka päivä useita  tunteja on usein terveempi. Ja sen liikkumisen ei tarvitse olla lenkkeilyä, vaan juuri sitä kävelyä, puutarhan hoitoa, portaiden nousua ym. Sen terveellisyys ei tule poltetuista kaloreista, vaan nimenomaan siitä, että keho pysyy terveenä kun se liikkuu.

Minua ärsyttää välillä, että nykyään yleisenä käsityksenä tuntuu olevan, että liikunnasta ei ole mitään hyötyä, jos se ei ole superpainavien asioiden nostelua (salilla). Jos joku kysyy jotain kuntoiluneuvoja peruskunnon kohottamiseen, on vastaus aina sali. Ja jos joku erehtyy ehdottamaan jotain kotijumppaa, tulee joku siihen ilmoittamaan, että se on yhtä tyhjän kanssa, koska ainoastaan salilla saa tuloksia. Vaikka se alkuperäinen tavoite ei olisi kuin hieman parempi kunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kyllä missään tuollaista kuullut, tai tällaisesta väittämästä lukenut. Arkiliikunta on kuitenkin eri asia kuin urheiluksi tarkoitettu liikunta. Mä käyn salilla treenaamassa ja lenkkeilen myös, mutta töihin kävely taas on mulle nimenomaan sitä arkiliikuntaa, joka lähinnä vain virkistää mieltä. Salitreeni virkistää myös mieltä, mutta siinä on toisenlainen tavoite.

Vierailija
24/26 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan tällaista väittämää kuullut. Mutta onhan sillä arkiliikunnalla helpompi huijata itseään kuin vetämällä säännöllisesti läpi samaa, mitattavissa olevaa liikuntaohjelmaa. Mutta jos on tietoinen siitä, kuinka paljon ja millä intensiteetillä arkiliikuntansa suorittaa, niin ei siinä silloin ole ongelmaa.

Vierailija
25/26 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee salille vaan juoksemaan,pyöräileen tai tamppaamaan stepperiä? Ne on lämmittelylaitteita ja sit treenataan lihaksia...

Vierailija
26/26 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin hajoaisi pää, jos naapuri päättäisi salin stepperin sijasta juosta puoli tuntia meidän rapun portaita

Portaiden nousu kävellenkin riittää.

Paljon ulkona reippaasti kävelevä mummo päihittää salimimmit kunnossa mennen tullen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä