Kaduttaa että söin eilen kakkua, olenkohan mennyt liian pitkälle tässä "terveyskuurissa"
Oen ollut kolmisen viikkoa elämäntapamuutoksella, en ole syönyt roskaruokaa tänä aikana paitsi pari kertaa subwayn patongin,en karkkia, en limsoja, en alkoholia ym. Liikkunut olen melkein joka päivä noin tunnin kerrallaan. Eilen olin koko päivän liikenteessä (noin 10h) ja kun tulin kotiin oli edellisestä päivästä vielä jäänyt noin 2/3 kakkua, nälkä oli kova joten söin sen hetkeäkään ajattelematta. Ärsyttää että ei pitänyt itsekuri ja pelkään ettei tää onnistu nyt :(
Kommentit (6)
Mulla on kyllä aineenvaihdunta toiminut ihan hyvin tän ajan :D Alkoi vaan stressaamaan että nyt kynnys syödä kaikkea hyvää laskee kun oli tuo eilinen. Olen aika pitkälti sellanen kaikki tai ei mitään ihminen. Eli tää nollatoleranssi (lähes) on toiminut paremmin
AP
Tunnen tuskasi ja olin ennen samanlainen kuin sinä. Meni siinä varmaan se vuosi että oppi ottamaan rennommin, ilman morkkista. Kunhan ymmärtää että kyse on loppuelämän elämäntapamuutoksesta, niin silloin tällöin herkuttelu on ok eikä tarvitse ruoskia itseään "lipsumisesta". On vain päätettävä että seuraavana päivänä jatkaa terveelisesti, toinen päivä on jo helpompi.
Kolme viikkoa? Siinä ajassa olet ehtinyt herkkulakossa vetämään kakkua ja pari subin patonkia?
Nälkä johtaa helposti repsahduksiin. Jos haluaa syödä terveellisesti niin kannattaa varoa ettei päästä itseään liian nälkäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä johtaa helposti repsahduksiin. Jos haluaa syödä terveellisesti niin kannattaa varoa ettei päästä itseään liian nälkäiseksi.
Tämäkin on vähän niin, että toimii yhdellä, ei toisella. Itselläni pahimmat repsahdukset tulee nimenomaan juuri syöneenä. Jos kn nälkä, ei tosiaan tee mieli herkkuja. Ruuan päälle ne taas maistuisi liiankin hyvin.
Kannattaa pitää lepsupäiviä, etenkin jos yrität pudottaa painoa. Saa aineenvaihdunta vähän potkua.