Kenet valitsisit pääministeriksi, jos saisit vapaasti päättää?
Itse varmaan kallistuisin johonkin vihreään naiseen, jos pitäisi olla poliitikko, vaikka olenkin ollut pettynyt vihreisiin viime aikoina. Ehkä Outi Alanko-Kahiluoto, koska ei kannattanut Guggenheimia ja puhuu perusturvan puolesta.
Kommentit (32)
Zoe kirjoitti:
Itse varmaan kallistuisin johonkin vihreään naiseen, jos pitäisi olla poliitikko, vaikka olenkin ollut pettynyt vihreisiin viime aikoina. Ehkä Outi Alanko-Kahiluoto, koska ei kannattanut Guggenheimia ja puhuu perusturvan puolesta.
Ihan sama, koska en ole mihinkään koskaan ikinä tyytyväinen - Suomalainen valivalikansalainen
Paavo Väyrysen. Siinä on ainoa poliitikko joka puhuu Suomen puolesta. Muut lähinnä keräävät itselleen ja etupiireilleen hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Paavo Väyrysen. Siinä on ainoa poliitikko joka puhuu Suomen puolesta. Muut lähinnä keräävät itselleen ja etupiireilleen hyvää.
Ihan totta! Heppu on kokenut kovan luokan poliitikko, eikä mikään neitimäinen bisnespelle.
Vaikka olen vanha feministi ja ehdottelen aina kun mahdollista naista, nyt sanon Ville Niinistö. Tasa-arvoinen valinta.
Jonkun nuoremmista Trumpeista. Kansalaisuus saadaan nopeastikin järjestettyä, vrt. Berner. Olisi hyvät välit sekä Trumplandiin että Putinlandiin. Fixit ja kahdenkeskinen kauppasopimus Englannin kanssa.
Ehkä Heidi Hautalan. En ole kaikista asioista hänen kanssaan samaa mieltä, mutta pidän häntä älykkäänä ja tykkään hänen rauhallisuudestaan. En voisi kuvitella Hautalaa käyttäytymässä kuin Sipilä! Varmaan voisi olla muitakin hyviä ehdokkaita, mutta kyllä Hautala olisi yksi parhaista, kokenut sekä kotimaan että ulkomaan politiikassa ja paljon kokemusta EU-hommista. Yhä enemmän ihmettelen, että miten ihmeessä meillä voi olla tällä hetkellä tällainen täysin kokematon, käytännössä ihan untuvikko pääministerinä! Tässä sen näkee mitä siitä seuraa. Toivottavasti ei mokaa yhtä pahasti ulkomaan asioissa. Miten ihmeessä hän voi jatkaa pääministerinä, miten hän ei itsekään tajua, että ei hänestä nyt vaan ole tuohon hommaan?
En ole mikään vihreiden kannattaja, en oikeastaan minkään puolueen ja pääministeri voi mun puolesta olla mistä tahansa puolueesta, kunhan osaa hommansa.
Ei Paavoa!!!
Käy töissä EU:SSA, vaikka vihaa työnantajaansa. Nostaa silti kovaa palkkaa. Muussa työpaikassa saisi jo loparit tuolla asenteella.
Tekeeköhön edes täysiä työpäiviä, kun kerkee kirjoitteleen kirjoja ja häärään oman puoluernsa kanssa?
Kertokaa, jos olen tietämättäni hakoteillä.
Valitsen Jutta Urpilaisen, älykkään ja nopeasti kehittyneen poliitikon, joka julmasti jyrättiin pois uraltaan.
Vierailija kirjoitti:
Jare Tiihonen.
Cheekin siis? Mielenkiintoinen valinta. Perusteluja? Siis olisihan se varmaan inspiroivaa, jos Jare laulaisi "Sokka irti" kyselytunnin alussa, mutta muuten on vaikea nähdä, miksi Cheek. Muutenkin olisi kiva kuulla perusteluja eri ehdotuksista.
Arvasin, että Sipilää kannatettaisiin, mutta minusta mies on pahasti pettänyt häneen kohdistuneet odotukset. Valtiontalous on entistä enemmän kuralla, ja lisäksi kansaa on kurjistettu. Tehty lisävelka ei ole edes mennyt kansalaisten hyväksi. Lisäksi nämä sensuurikohut vielä.
Kaarina Hazard. Tuntuu tietävän paremmin.