Uusavuttomat 20-30 vuotiaat teinit
Kommentit (26)
Mutta on se totta, ettÀ talotekniikka voi olla nykyÀÀn monimutkaista ja sen parissa askarteleville ne asiat on itsestÀÀn selviÀ. Voisi jotkut yksinkertaiset asiat selventÀÀkin ihan helposti ja saada yleiseen tietoon, mutta niistÀ turhista huoltokÀynneistÀkin saa rahaa.
Tuli mieleeni, osaisivatko omat teinini putsata tukkeutuneen viemÀrin tai tajuta, mitÀ tehdÀ kun sÀhköt yhtÀkkiÀ menevÀt yhdestÀ huoneesta.
TodennÀköisesti osaisivat, ovat seuranneet vieressÀ yökötellen kun mamma puunaa hiustukkoja pois putkista, joten ainakin ovat tietoisia, ettÀ tÀllaista voi tehdÀ ja tapahtua. Sulakkeista en ole ihan varma, tuollaista tapahtuu niin harvoin ettÀ tuskin ovat sattuneet viereen kun napsautan nappulan takaisin ylös.
Sen sijaan tietÀisivÀt olla avaamatta pakastinta sÀhkökatkon aikaan ja nappaavat herkÀt sÀhkölaitteet pois töpselistÀ kovan ukkosen aikaa. RuuvimeisseliÀ ja vasaraa osaavat kÀyttÀÀ (kiitos Ikean), mutta eivÀt varmaankaan ole elÀessÀÀn sahanneet mitÀÀn.
Ikkunat osaavat pestÀ ja perussiivota, silittÀÀ ja laittaa ruokaa. VessanpyttyÀ eivÀt kai ole ikinÀ pesseet, mutta kaipa tuo onnistuisi ja ehkÀ tajuaisivat ettÀ niin pitÀÀ tehdÀ jos pytty vaan likaantuisi ja likaantuisi.
ElÀmÀllÀ oppii, mutta kodista saa ne perusvalmiudet joita sitten voi soveltaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 36-vuotias tytÀr ja 34-vuotias poika. Molemmat ovat yliopistokoulutuksen "hankkineet", molemmilla on hyvÀt ammatit, velattoma talot, alla velattoman Audit, mökit nyt rakenteilla, sijoittivat mökkeihin, kun saivat isot perinnöt.
Osaavat siivota, laittaa ruokaa, perustaa pihamaan, rakentaa talon, mökin, saunan ja putsata jopa lattiakaivon.
Tietotekniikan hallitsevat, mutta myös perunan istutuksen, puun kaadon, sairaan lapsen hoidon, tapetin laiton, remontoinnin ja monta muuta taloudenpidon asiaa.
Isovanhemmistaan pitivÀt pyytettömÀsti ja vaivojaan sÀÀstelemÀttÀ huolta, samoin minusta, yksinhuoltajaÀidistÀÀn.
EivÀt kaikki ole uusavuttomia, eivÀtkÀ kaikki yksinhuoltajien lapset ole hunningolla.
Sama lukuunottamatta perintörahoja.
19 v muuttaneet omilleen ilman ongelmia. Kouluttautuneet, hankkineet vakityöt. On kauniit kodit, parisuhde ja lapsia. Kukaan ei ole kÀdetön vaan hommaan tartutaan heti. On upeat vÀlit vanhempiin ja jÀljellÀ oleviin isovanhempiin.
EsimerkillÀ ollaan opetettu ja kaikkeen otettu mukaan pienestÀ pitÀen.
ex eroÀiti/ex yh/ uusperhe jo yli 20v
MeillÀ lapsi opiskelee yliopistossa mutta arkisten asioiden hoitaminen hankalaa. Uskon ettÀ syynÀ adhd kun sitÀ on suvussa.
Olen parikymppinen ja olen huomannut saman. Yksikin kaveri soitti huoltomiehen hiljattain ihan turhaan. Olisin voinut kaverille kertoa syyn ongelmaan, koska olen alalla, mutta ei varmaan olisi uskonut, koska ei uskonut huoltomiesten jÀttÀmÀÀ lappuakaan eikÀ minun perustelujani siihen jÀtettyyn ohjeeseen. Se taitaa olla sitÀ kaikki mulle heti-asennetta.