Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Uusavuttomat 20-30 vuotiaat teinit

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.12.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen parikymppinen ja olen huomannut saman. Yksikin kaveri soitti huoltomiehen hiljattain ihan turhaan. Olisin voinut kaverille kertoa syyn ongelmaan, koska olen alalla, mutta ei varmaan olisi uskonut, koska ei uskonut huoltomiesten jĂ€ttĂ€mÀÀ lappuakaan eikĂ€ minun perustelujani siihen jĂ€tettyyn ohjeeseen. Se taitaa olla sitĂ€ kaikki mulle heti-asennetta.

Vierailija
22/26 |
03.12.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mutta on se totta, ettÀ talotekniikka voi olla nykyÀÀn monimutkaista ja sen parissa askarteleville ne asiat on itsestÀÀn selviÀ. Voisi jotkut yksinkertaiset asiat selventÀÀkin ihan helposti ja saada yleiseen tietoon, mutta niistÀ turhista huoltokÀynneistÀkin saa rahaa.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.12.2016 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni, osaisivatko omat teinini putsata tukkeutuneen viemĂ€rin tai tajuta, mitĂ€ tehdĂ€ kun sĂ€hköt yhtĂ€kkiĂ€ menevĂ€t yhdestĂ€ huoneesta. 

TodennĂ€köisesti osaisivat, ovat seuranneet vieressĂ€ yökötellen kun mamma puunaa hiustukkoja pois putkista, joten ainakin ovat tietoisia, ettĂ€ tĂ€llaista voi tehdĂ€ ja tapahtua. Sulakkeista en ole ihan varma, tuollaista tapahtuu niin harvoin ettĂ€ tuskin ovat sattuneet viereen kun napsautan nappulan takaisin ylös. 

Sen sijaan tietĂ€isivĂ€t olla avaamatta pakastinta sĂ€hkökatkon aikaan ja nappaavat herkĂ€t sĂ€hkölaitteet pois töpselistĂ€ kovan ukkosen aikaa. RuuvimeisseliĂ€ ja vasaraa osaavat kĂ€yttÀÀ (kiitos Ikean), mutta eivĂ€t varmaankaan ole elĂ€essÀÀn sahanneet mitÀÀn. 

Ikkunat osaavat pestĂ€ ja perussiivota, silittÀÀ ja laittaa ruokaa. VessanpyttyĂ€ eivĂ€t kai ole ikinĂ€ pesseet, mutta kaipa tuo onnistuisi ja ehkĂ€ tajuaisivat ettĂ€ niin pitÀÀ tehdĂ€ jos pytty vaan likaantuisi ja likaantuisi. 

ElĂ€mĂ€llĂ€ oppii, mutta kodista saa ne perusvalmiudet joita sitten voi soveltaa. 

Vierailija
24/26 |
29.08.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Justiin niin

Vierailija
25/26 |
29.08.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 36-vuotias tytÀr ja 34-vuotias poika. Molemmat ovat yliopistokoulutuksen "hankkineet", molemmilla on hyvÀt ammatit, velattoma talot, alla velattoman Audit, mökit nyt rakenteilla, sijoittivat mökkeihin, kun saivat isot perinnöt.

Osaavat siivota, laittaa ruokaa, perustaa pihamaan, rakentaa talon, mökin, saunan ja putsata jopa lattiakaivon.

Tietotekniikan hallitsevat, mutta myös perunan istutuksen, puun kaadon, sairaan lapsen hoidon, tapetin laiton, remontoinnin ja monta muuta taloudenpidon asiaa.

Isovanhemmistaan pitivÀt pyytettömÀsti ja vaivojaan sÀÀstelemÀttÀ huolta, samoin minusta, yksinhuoltajaÀidistÀÀn.

EivÀt kaikki ole uusavuttomia, eivÀtkÀ kaikki yksinhuoltajien lapset ole hunningolla.

Sama lukuunottamatta perintörahoja.

19 v muuttaneet omilleen ilman ongelmia. Kouluttautuneet, hankkineet vakityöt. On kauniit kodit, parisuhde ja lapsia. Kukaan ei ole kÀdetön vaan hommaan tartutaan heti. On upeat vÀlit vanhempiin ja jÀljellÀ oleviin isovanhempiin.

EsimerkillÀ ollaan opetettu ja kaikkeen otettu mukaan pienestÀ pitÀen.

ex eroÀiti/ex yh/ uusperhe jo yli 20v

Vierailija
26/26 |
13.02.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MeillÀ lapsi opiskelee yliopistossa mutta arkisten asioiden hoitaminen hankalaa. Uskon ettÀ syynÀ adhd kun sitÀ on suvussa.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi kolme neljÀ