Siis onko tuo Riku Rantalan kaarnavene tarkoitettukin vitsiksi?
Siis että teknologiatapahtuma Slushissa esiteltiin upea "design brand" joka on - kaarnavene?
Onko tuo oikeastikin tarkoitettu vitsiksi?
Kommentit (94)
Ei se varmaan alun perin ollut siitä vain tuli sellainen kun ei näistä ollutkaan suuriksi innovaattoreiksi miksi niitä luultiin:D
Miksi Vain Elämässäkin oli tuo kaarnaveneen veistely? Vai pöllikö Riku Rantala ideansa sieltä?
Kertois vielä hinnankin, niin saatais nauraa lisää.
Tosielämän trolli sen on pakko olla.
Siis eihän tässä oo tyhmä ku valtio, joka maksoi 150 000 euroa tosta vanhasta ideasta.
Keksin vitsin:
Riku Rantala on pallo, jolla on kaksi tikkujalkaa. Eli Ylensyönyt.
Rantala sentään edes yrittää tehdä jotain tärkeäksi kokemiensa asioiden hyväksi. Hän pyrkii parantamaan turvapaikanhakijoiden työllisyyttä ja osallisuutta. Se, että vastaanottokeskuksissa loikoillaan toimettomina, ei käy, mutta ei näköjään sekään, että turvapaikanhakijat tekevät työtä. Liikeideasta ja kaarnaveneiden esteettisyydestä voi olla montaa mieltä, mutta jos veneitä joku ostaa, eikö se ole kaikkien etu?
Siis kaarnavene?
Tämä on vuoden 2016 Suomen innovaatiota?
Ihan sanattomaksi menee.
Mä tein jo lapsena paljon hienompia 😂
Vierailija kirjoitti:
Siis kaarnavene?
Tämä on vuoden 2016 Suomen innovaatiota?
Ihan sanattomaksi menee.
Kaarnavene itsessään tai kyseisen veneen design ei ole innovaatio, vaan turvapaikanhakijoiden työllistämisprojekti. Eihän Roosa nauha -kampanjassakaan tuote ole lenkille kierretty vaaleanpunainen satiininauha vaan se, mitä nauha symboloi.
Lainaus Hesarin jutusta:
Tiistaina startup-tapahtuma Slushissa esiteltiin uusi, suomalainen innovaatio:
Slushin 200 kansainvälistä toimittajaa sai modernin version suomalaisesta klassikosta eli kaarnaveneestä.
Virtaviivaiseksi muotoillun veneen purje ei ollut perinteistä koivutuohta vaan koivusta tehtyä lentokonevaneria.
Ja tähän kaikkeen käytettiin meidän rahoja 150 000€ ja myynti korkeintaan muutamissa kympeissä, on tämä unelma sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaarnavene?
Tämä on vuoden 2016 Suomen innovaatiota?
Ihan sanattomaksi menee.
Kaarnavene itsessään tai kyseisen veneen design ei ole innovaatio, vaan turvapaikanhakijoiden työllistämisprojekti. Eihän Roosa nauha -kampanjassakaan tuote ole lenkille kierretty vaaleanpunainen satiininauha vaan se, mitä nauha symboloi.
Olisi sopinut tämä "projekti" paremmin ala-astelaisille. Voisiko tässä enemmänkin olla se taka-ajatus että ei kehdata myöntää tulevaisuuden voimavaroina mainostettavien turviksien olevan oikeasti jotain ex-vuohipaimenia tai epämääräisiä autokuskeja?
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on? Linkkiä?
googlaa ämvee ja kaarnavene
Vitsiksihän minä tuota luulin mutta kun kaveri vakavalla naamalla kertoo yliopistoprofessoreista ja hävittäjälentäjistä sekä tietysti kaarnaveneistä niin onhan siinä nyt vitsit kaukana...
Ei Riku Rantalat itse oikeasti ymmärrä miten absurdilta tuo näyttää.