Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonaalinen ehkäisy

Ei enää ikinä
02.12.2016 |

Kävin tänään poistattamassa mirena hormoni kierukan yksityisellä lääkäriasemalla. Maksoi 110€, olisin voinut mennä julkiselle mutta en halunnut odottaa kahta viikkoa ja jatkaa elämäni pilaamista. En halunnut odottaa tuntiakaan lisää. Huomaamattani olin alkanut masentua, väsyä, menettää seksihaluni ja saamaan turhia raivokohtauksia niin miehelleni kuin täysin syyttömälle lapselleni.
En viitsi edes puhua finneistä, turvotuksesta tai muista fyysisistä aspekteista, mielenterveys on kaikkein tärkein.

Pahimmillaan itkin viikon tietämättä syytä. Jos olisin mennyt lääkärille, minulle olisi varmaan diagnosoitu masennus ja siihen lääkkeet. Sitten olisin saanut masennuslääkkeistä sivuoireita ja niihin tod.näk lisää lääkkeitä. Ei siinäkään mitään, mutta kuka korvaa lapselle aiheutuneen pelon ja mielipahan kun äiti käyttäytyy pelottavasti tai arvaamattomasti? Entä paljon puhutut pikkulapsi perheiden erot? Kun naisille tuupataan kierrukka tms heti synnytyksen jälkeen. Sitten diagnosoidaan synnytyksen jälkeinen masennus joka voi liittyä hormoneihin ennenkaikkea. Mies yrittää tottua rooliin isänä, nainen on väsynyt ja raivoaa eikä seksi kiinnosta.

On aivan käsittämätöntä että hormonaalisen ehkäisyn haitoista ei puhuta enempää sillä asia vaikuttaa koko perheeseen ja laajemmalla skaalalla koko yhteiskuntaan. Minulla oli menossa ura ja parisuhde pilalle mutta pahin oli menettää itsensä. En tuntenut enää ihmistä joka olin.

Amerikassa on jokkohaaste Bayeria vastaan mirena hormonikierrukan osalta. Kannattaa tutustua aiheeseen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi pitää avata sakset jos ei halua lapsia? Nykyajan moraalittomuus on loputonta järkytystä...

Vierailija
2/4 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopsaan hormonikierukan sivuvaikutukset häviää, kun poistaa kierukan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää menee kun hormonit on poistuneet. Seuraaviin kuukautisiin kannattaa odottaa. Valoa alkaa näkyä nopeasti!

Vierailija
4/4 |
02.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Minä söin pillereitä pari vuotta. Sekosin ihan totaalisesti. Lihosin lähes 10 kiloa ja pää meni aivan sekaisin. Myös minä sain järjettömiä raivokohtauksia. En kyennyt hallitsemaan itseäni lainkaan, kärsivällisyyttä ei ollut, olin ärtynyt ja masentunut, ja kärsin uniongelmista.

Kaikki nämä oireet katosivat, kun lakkasin syömästä pillereitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan