Jos työhaastattelun tulos luvattiin ilmoittaa tällä viikolla eikä mitään ole vielä kuulunut niin
onkohan vielä toivoa että työpaikan saisi? Lupasivat kyllä ottaa kaikkiin haastateltuihin yhteyttä tällä viikolla mutta päivä päivältä alkaa toivo hävitä että unelmatyöpaikka olisi tärpännyt :/
Kommentit (26)
M-R L lupasi kymmenisen vuotta sitten ilmoittaa heti, kun valinta on tehty. Ei ole vielä tehty.
Vierailija kirjoitti:
onkohan vielä toivoa että työpaikan saisi? Lupasivat kyllä ottaa kaikkiin haastateltuihin yhteyttä tällä viikolla mutta päivä päivältä alkaa toivo hävitä että unelmatyöpaikka olisi tärpännyt :/
Vo Jeesus mikä urpo. Ne ilmoittaa sille VALITULLE tämän viikon aikana , ei muille vaikka väittää toisin.
Huominenkin on tätä viikkoa ja la ja su. Mulle on tullut ilmoitus joskus viikonloppunakin saamatta jääneestä paikasta.
Toi on ihan tyypillistä. Aina homma venyy, eikä päätöstä saada tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vo Jeesus mikä urpo. Ne ilmoittaa sille VALITULLE tämän viikon aikana , ei muille vaikka väittää toisin.
Ei voi yleistää, kyllä yleensä jos luvataan kaikille ilmoittaa niin sitten myös ilmoitetaan.
Niin kauan on toivoa kunnes tieto on tullut, toivotaan että uutiset olisivat hyviä. Ja ilman muuta ensi viikolla voi kysyä jos ei mitään kuulu.
Useimmiten väitetään, että ilmoitellaan, mutta niin ei tehdä.
Yleensä valittu saa soiton aika nopeasti, mutta itse olen saanut kaksi paikkaa, joista ilmoittaminen hieman venyi: toisessa melkein kaksi viikkoa, kun toinen haastattelija sairastui. Toisessa päätöstä lykättiin (kertomatta tietty kenellekään) ja sain soiton reilu kuukauden päästä, jolloin olin jo toisessa työssä. Onneksi paremmassa.
Olin työhaastattelussa syyskuussa 2015 ja siinä haastattelija kertoi, että he ilmoittavat tuloksesta ihan jokaiselle haastatellulle. Odotan edelleen tietoa, onko minut valittu vai ei. Alan kyllä epäillä, että en saanut sitä paikkaa.
Ovatko firmat tosiaan niin munattomia että luvataan ilmoittaa mutta hups se unohtuukin? Ihmeellistä ja kertoo paljon kyseisten firmojen laadusta. Ehkä parempi että et "päässyt" mokomaan tekokiireiseen lafkaan.
Ei ne ilmoita. Samoin, jos kertovat, että haluavat pitää sinut mielessä ja ottaa yhteyttä myöhemmin kun on uusi rekrytointi, niin älä turhaan odottele. Sanahelinää.
Ovat todellakin munattomia. En ymmärrä miksi pitää sanoa, että ilmoitetaan loppuviikosta, jos ei olla ihan satavarmoja että siihen pystytään. Parempi olisi ottaa ainakin pari päivää lisäaikaa, niin tarvitsisi turhaan päivystää puhelimen vieressä.
Olen mm. odottanut ensin viikon ja sitten vielä pääsiäisen yli saadakseni tietää, että jäin kakkoseksi. Yhden kerran odottelin perjantaihin puoleen päivään, yritin turhaan soitella, lähdin ajamaan pienet lapset kyydissä monta sataa kilometriä ja stressasin koska soitto tulee ja miten voin vastata. Ei kuulunut kuin vasta maanantaina.
Tai sitten puhelua ei tule koskaan. Kerran olen ollut prosessissa, jossa perjantaisen haastattelun jälkeen soitettiin maanantaina ennen puolta päivää. Kaksi juristia ilmeisesti pystyy järkeistämään.
Onpa törkeää! Miksi lupaavat, jos eivät kuitenkaan aio ilmoittaa. Sanoisivat vaikka, että ilmoitamme valituille viikolla x, jos et sillä viikolla saa meiltä puhelinsoittoa et ole tullut valituksi.
Itse odottelin luvattua ilmoitusta pari viikkoa, sitten soitin haastattelijalle, joka ei ollut paikalla vaan puhelu ohjautui jollekin sihteerille. Selitin sitten asiani, ja vastaukseksi sain, että on se paikka varmaan jo täytetty kun uusi työntekijä on juuri aloittanut. Et silleen... Parin viikon päästä tuosta tuli ei kiitos -kirje postissa.
Yleensä on mennyt niin päin, että positiiviset uutiset ovat tulleet nopeasti, negatiiviset ei sitten juuri ikinä.
Vierailija kirjoitti:
M-R L lupasi kymmenisen vuotta sitten ilmoittaa heti, kun valinta on tehty. Ei ole vielä tehty.
Samoin teki M. J. Ei ilmoittanut vaikka lupasi
Vierailija kirjoitti:
Itse odottelin luvattua ilmoitusta pari viikkoa, sitten soitin haastattelijalle, joka ei ollut paikalla vaan puhelu ohjautui jollekin sihteerille. Selitin sitten asiani, ja vastaukseksi sain, että on se paikka varmaan jo täytetty kun uusi työntekijä on juuri aloittanut. Et silleen... Parin viikon päästä tuosta tuli ei kiitos -kirje postissa.
Yleensä on mennyt niin päin, että positiiviset uutiset ovat tulleet nopeasti, negatiiviset ei sitten juuri ikinä.
Toisaalta tuollaisesta huomaa mikä on firman suhtautuminen ja arvostus potentiaalisiinkin työntekijöihinsä...
Vierailija kirjoitti:
Ovatko firmat tosiaan niin munattomia että luvataan ilmoittaa mutta hups se unohtuukin? Ihmeellistä ja kertoo paljon kyseisten firmojen laadusta. Ehkä parempi että et "päässyt" mokomaan tekokiireiseen lafkaan.
Olen itse ollut nyt tässä vajaan vuoden työnhakijana (luovalla alalla) ja harrastanut työnhakua todella aktiivisella otteella. Hakemusta olen laittanut sähköpostilla, soitellut perään, ja käynyt haastatteluissa. Ensikäden kokemusta rekryprosesseista on siis kertynyt. Kyllä huomaa monesta firmasta, että työnhakijat ovat jotain alemman kastin otuksia, joiden kanssa kommunikointiin ei jakseta panostaa. Olen kyllä hiljaisessa mielessäni laittanut kaikki ne lafkat ns. mustalle listalle, jotka ovat suhtautuneet asioimiseen kanssani ylimielisesti tai dissanneet pitkäjänteiset yhteydenottoni kokonaan. Mielestäni aika yksisilmäistä ja ammattitaidotonta kohdella yrityksen sidosryhmiin kuuluvia ihmisiä huonosti. Sitten kun olen taas tukevasti työelämässä, tiedän ihan tasan tarkkaan miltä firmoilta en ainakaan osta palveluita alihankintana tai suosittele, jos oma asiakkaani kysyy suosituksia hyvistä yhteistyökumppaneista.
Aina kun mut on valittu, on ilmoitettu pian. Tyyliin samana iltana tai seuraavana päivänä. Viimeksi kysyttiin haastattelun lopussa, koska voin aloittaa (olin vika haastateltava).
Älä vielä menetä toivoasi. Vielä on huominen aikaa, eikä olisi ensimmäinen kerta kun rekrytointipäätös syystä tai toisesta venyy, voi mennä vaikka ensi viikkoonkin. Ja minusta ensi viikolla voit soittaa jos ei mitään ole kuulunut.