En pysty asumaan toisen ihmisen kanssa kahdestaan :( Menee terveys!
Muutin ison perheen keskeltä opiskelija-asuntoon syksyllä. Perheessäni on 8 lasta ja minä toiseksi vanhimpana lähdin ensimmäisenä, isoveli opiskelee kotipaikkakunnalla ja asuu vielä kotona.
Mulla on kamala ongelma. En ole tottunut tällaiseen hiljaisuuteen. Muuten siinä ei olisi ongelmaa, mutta vessassa käyminen on yllättäen iso ongelma! Vessa on mun ja kämppiksen huoneiden välissä ja ohuiden seinien takia kuulen, mitä vessassa tapahtuu ja kämppis kuulee, mitä minä teen. Pienemmän hädän kanssa ei ole ongelmia, mutta en vain saa sitä isompaa aikaiseksi, jos kämppis on täällä. Ei vaan tule, vaikka miten punnertaisin :(
Käy sitten nykyään kauppakeskuksissa tai ihan viimeistään viikonloppuna kotona isommalla hädällä. Olen yrittänyt juoda tosi paljon, syön kuituja ja kokeilin ihan laksatiivejakin. Tästä ei tule mitään! Silloin, kun kämppis oli viikon pois, ei ollut mitään ongelmaa. Nyt taas on. Vatsa ihan pinkeä ja pullea, kun pitäisi päästää jotain ulos, mutta ei vaan tule. Maha kipeänä joudun istumaan luennoilla.
Mitä ihmettä tässä nyt voi tehdä!?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Lakkaat häpeämästä ja menet vessaan. Laita vaikka paperia pyttyyn niin ei loiskahda. Olet ihan liian häveliäs.
No mutta kun mitään ei tule ulos! Sehän se ongelma onkin.
ap
Siis toki tiedostan, että ongelma on häveliäisyydessä ja siinä, että olen tottunut ison perheen hälinään. Ei kenenkään vessa-asiat kuuluneet mihinkään. Nyt kun täällä on kuolemanhiljaista, kaikki kuuluu. En vain saa mitään ulos, vaikka kaikkeni yritän.
ap
Musiikki soimaan tai tv päälle huoneessa ja lisäksi paperia pönttöön jottei loiskahda. Tai käy öisin kun kämppis nukkuu?
Vierailija kirjoitti:
Musiikki soimaan tai tv päälle huoneessa ja lisäksi paperia pönttöön jottei loiskahda. Tai käy öisin kun kämppis nukkuu?
Ei ole tv:tä, eikä mitään laitetta, josta tulisi musiikkia. Ainoastaan läppäri ja kännykkä, mutta ei niiden äänet kanna vessaan asti.
Yritin joku yö mennä vessaan, muttei silloinkaan tullut mitään.
Kotona ei ole mitään ongelmaa tämä asian kanssa, eikä muutenkaan sellaisissa paikoissa, joissa on paljon ihmisiä. Kuten ne kauppakeskukset tai vaikka lentokenttien vessat tms. Eikä silloinkaan, kun olen yksin täällä. En tajua.
ap
Otat sitä laksatiivia NIIN PALJON ettet pysty pidättelemään.
Laita pesukone hyrräämään samaan aikaan. Käy kakalla kun kämppis on jossain asioilla. Käy koulussa paskalla.
Tämä ei lohduta pätkääkään, mutta mulla on sama ongelma. En pysty käymään kotonakaan, jos olen kahdestaan mieheni kanssa kotona. Minäkin olen isosta perheestä ja minulla on nyt kolme lasta. Jos ollaan kaikki kotona, kaikki sujuu. Jos sitten lapset ovatkin hoidossa, mun keho menee tukkoon.
Onkohan tämä jotenkin yleistä isoissa perheissä kasvaneilla?
Vierailija kirjoitti:
Laita pesukone hyrräämään samaan aikaan. Käy kakalla kun kämppis on jossain asioilla. Käy koulussa paskalla.
Ei ole pesukonetta, eikä mitään muutakaan laitetta, josta tulisi ääntä. Kämppis käy tosi paljon samoilla luennoilla kuin minä, eikä tee vapaa-ajallaan mitään. On siis aina täällä. Minä käynkin muualla, kun en täällä voi, mutta illalla on aika pitkä matka lähteä kävelemään kolmea kilometriä lähimpään vessaan..
Multa ei myöskään tule mitenkään käskien, eli en pysty "päättämään", että käyn aamulla koulussa. Jos ei tule, niin ei tule, enkä voi jäädä iltaan asti koululle odottelemaankaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Otat sitä laksatiivia NIIN PALJON ettet pysty pidättelemään.
No tuota.. yksi kokeilukerta kyllä riitti :(
ap
Ymmärrän, koska miehelläni on samanlainen vatsa! Täällä kotona hänellä ei ole ongelmaa, vaikka minä olisin paikalla, mutta esim. reissussa sukulaisten luona ongelma tulee esiin. Se on kyllä todella ikävää. :/ En oikein osaa antaa mitään neuvoja sinullekaan... Ehkä tosiaan se, että laittaa vaikka telkkarin, musiikin tai vesihanan päälle voisi helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, koska miehelläni on samanlainen vatsa! Täällä kotona hänellä ei ole ongelmaa, vaikka minä olisin paikalla, mutta esim. reissussa sukulaisten luona ongelma tulee esiin. Se on kyllä todella ikävää. :/ En oikein osaa antaa mitään neuvoja sinullekaan... Ehkä tosiaan se, että laittaa vaikka telkkarin, musiikin tai vesihanan päälle voisi helpottaa.
Voi ei :( On kyllä inhottava vaiva. Vatsan ongelmat vaikuttaa mielialaan ja koko olemukseen.
Luultavasti kuolet siis kakantäyttymykseen.
Ujopissan tiedän ja kärsin siitä itsekin. Ujokakka on ihan uusi asia minulle.
Koita kakata kädelle niin ei molskahda. Tuntuu uskomattoman hyvältä silitellä lämpimän pehmeää paskan pintaa <3
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei lohduta pätkääkään, mutta mulla on sama ongelma. En pysty käymään kotonakaan, jos olen kahdestaan mieheni kanssa kotona. Minäkin olen isosta perheestä ja minulla on nyt kolme lasta. Jos ollaan kaikki kotona, kaikki sujuu. Jos sitten lapset ovatkin hoidossa, mun keho menee tukkoon.
Onkohan tämä jotenkin yleistä isoissa perheissä kasvaneilla?
Ei ole vaan idioottien yhteistä
villi veikkaus että kämppiksesi kakkaa myös, joten menisin ihan pokkana kertomaan ongelmasta. Ainakin normaali ihminen reagoisi asiaan ymmärryksellä ja oma esto voisi helpottaa kun tietää ettei toisen kanssa ole mitään hävettävää.
Lakkaat häpeämästä ja menet vessaan. Laita vaikka paperia pyttyyn niin ei loiskahda. Olet ihan liian häveliäs.