Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko tällä hakemuspohjalla nyt töitä?

Työtänytsaavaehkä
30.11.2016 |

Tämä kyllä näyttää tosi kivalta. Ja 7$ oli saman verran kuin yhden lonkeron hinta... Mitäs mieltä HR-mammat?

https://graphicriver.net/item/3piece-resume-cv-cover-letter/5861666?ref…

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näyttää kivalta. En ole HR-asiantuntija, mutta katsomme työpaikalla aina kaikki hakemukset yhdessä läpi. Tuollaisesti kyllä itse tykkäisin.

Vierailija
2/8 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikon kysymykseen: et.

Koulutuksellasi, kokemuksellasi ja persoonallasi: ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hakee graafikoksi tai vast. niin kyllähän CV on sinänsä työnäyte.

Kaikilla aloilla taas tuommoinen ei käy.

Vierailija
4/8 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein vuosi sitten vähän vastaavan näköisen hakemuksen, ja työpaikka irtosi. Oli kuulemma kiinnostavan oloinen hakemus. Sisältö (eli oma osaamiseni) ei minusta ollut erityisen kiinnostava, mutta ulkoasutemppu taisi toimia. Ainakin sillä sai haastattelukutsun.

Suht luovalla alalla olen kyllä töissä, eli paprut saa ehkä ollakin jotain muuta ku perustylsät.

Vierailija
5/8 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä työnantajasta. Kerran tein lähes identtisen hakemuksen kahteen saman tyyppiseen työpaikkaan. Kokeilin jäätä ja tein vähän tuon tyyppisen. Molemmissa pääsin haastatteluun asti.  Toisessa tykättiin, toisessa ei. Jälkimmäinen sanoi, että hakemuksesi oli niin outo, ettei meinannut ensin kutsua edes haastatteluun, mutta kun katsoi CV:n, tuli siihen tulokseen, että tämä pitää haastatella. No, jäin sitten ykköseksi varalle kumpaankin. Toisessa "voittajalla" oli hiukan enemmän koulutusta hommaan ja toisessa päädyttiin vastavalmistuneeseen. 

Vierailija
6/8 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän veikkaan, että ei toimi oikein kun haen varastomieheksi. Nehän kutsuu mut haastatteluun korkeintaan, jotta voivat nauraa päin naamaa.

Vierailija
7/8 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee graafikoksi, niin ei ehkä kannata veivata hakemusta valmiille netistä hankitulle pohjalle :)

Vierailija
8/8 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos hakee graafikoksi tai vast. niin kyllähän CV on sinänsä työnäyte.

Kaikilla aloilla taas tuommoinen ei käy.

Olen HR-konsultti ja tuon pitäisi melkein kaikilla aloilla ja kaikilla tasoilla toimia. Hakemuksien taso on edelleen niin naurettavan alhainen että tuollainen tekee helposti vaikutuksen. Vähintään tulee heti mieleen että hakija on nähnyt vaivaa etsiä hyvän pohjan ja myös maksanut siitä kun ilmaiseksi tuollaisia ei saa. Jos sitten vielä välttää kirjoitusvirheitä, niin ollaan menossa oikein hyvään suuntaan.

Jos haet graafikoksi, niin sen pitäisi kyllä olla DIY mutta se on varmaan itsestään selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä