Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mielestä tuhlaan liikaa rahaa ruokakaupassa

Vierailija
30.11.2016 |

Siksi hän haluaa käydä itse kaupassa. Loukkaantuisitko sinä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on minä ja lapset 10v ja 11v. Kauppaan menee viikossa noin 100e sisältäen kaiken pesuaineista ruokaan ja vessapaperiin yms. Käyn Lidlissä. Onneksi ei ole miestä valittamassa. Edellisessä suhteessa mies aina valitti kaikesta, en lopulta olisi saanut ostaa edes lapsille sukkia vaikka kaikki edelliset oli puhki kuluneita. Itse kyllä tärväsi rahaa mm syömällä joka päivä lounaan jossain ravintolassa jne... Onneksi se on mennyttä aikaa.

Vierailija
22/23 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta + kaksi aikuista. Olen pienimmän kanssa kotona, muut syö yhden aterian päivässä koulussa/töissä, ja kyllä meillä menee tuo sama summa kuin aapeellä. Viikossa n. 150€. Eikä osteta vanukkaita, karkkeja, limppareita jne.

Esimerkkinä eiliset ostokset:

2kg porkkanoita

2 erilaista lehtisalaattia

Iso pussi kotimaisia omenoita

Satsumoita

Luomubanaaneja

Pienleipomon leivät x2

Maksalaatikkoa rasia

Naudan palapaisti 400g (kotim.)

Maustamattomat broilerifileet 1kg (kotim.)

Soijajogurttia 750g

Maustamatonta jogurttia 1l

Maustamatonta viiliä x3

Maustamaton + maustettu rahka

Kauramaitoa purkki

Luomukananmunia

Iso pussi pakastewokkivihanneksia

Viljatuotteen mysli

Manteleita ja rusinoita

Hunajaa (käytetään sokerin tilalla puurossa, viilissä ja jugurtissa)

Nämä 69€ ja jotain senttejä päälle. Kotona oli tällä kertaa niin paljon maitoa, että sitä ei tarvinnut ostaa (myös joitain vihanneksia; paprikaa, kurkkua... pitkään kestäviä, kuten perunaa, sipulia, puurohiutaleita, juustoa, levitettä...). Yleensä alkuviikosta menee 80-90€, viikonlopuksi 50-60€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esimerkiksi porkkanat ja punajuuret tai kaali ja sipuli nostavat ruokalaskun hintaa? Ostat tietysti tomaattia ja kurkkua ja sitten jotakin kalliita hedelmiä? Hedelmistä banaanin lisäksi lapset eivät kaipaa juuri mitään, hedelmät ovat hyvin sokeripitoisia. Kannattaa ostaa vain kauteen sopivia halpoja hedelmiä jos sokeria kaipaa.