Vauvaperheet: käykö teillä yövieraita?
Kuten kavereita viikonloppuisin jne. Itse en haluaisi ketään yövierasta ensimmäiseen vuoteen, ehkä juuri ja juuri isovanhemmat voisivat tulla. Olenko itsekäs?
Kommentit (23)
Kyllä on ollut molempien lasten vauvavuonna yövieraita. Esikoisen synnytyksen jälkeen olin huonossa kunnossa, enkä halunnut minkäänlaisia vieraita, en edes puhua puhelimessa kenenkään kanssa! Siinä vaiheessa, kun vauva oli muutaman kuukauden ikäinen, meillä taisi olla ekat yövieraat. En muista. Tokan lapsen synnytyksen jälkeen olin tosi hyvässä kunnossa. Meillä taisi olla ekat yövieraat ihan pari päivää kotoutumisesta ja kun oli kesä, meillä oli sinä kesänä tosi paljon kesälomalaisia. Oman voinnin mukaan.
Mieheni kaverit kuvittelevat saavansa yösijan meiltä silloin, kun heitä sattuu huvittamaan. Joskus jopa muutaman minuutin viiveellä. Oikeasti ei ole siis aikomus ollut tulla meitä katsomaan, vaan hulluttelemaan kaupunkiin omiin menoihin ja sitten meille yöksi. En ole suostunut tähän enää nyt, kun meillä on vauva.
Meillä on aina käynyt yövieraita, koska olemme asuneet aina muualla kuin muu lähipiirimme. Hyvin on mennyt enkä ole ottanut paineita siitä, jos siivo, tarjoilu tai yöelämä ei miellytä vieraita.