Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhanen?

Vierailija
29.11.2016 |

Mitä tuumaatte mun arvoista. Lääkärin mukaan hyvät ja mun oireet johtuu jostain muusta.

Tsh 1.60 ja t4v oli 12.62

Edelliset arvot noin 9kk sitten oli tsh 1.42 ja t4v oli 14.

Oireena järkyttävä hiustenlähtö, kuukautishäiriöt, painonnousu, väsymys, palelu, hedelmättömyys, muisti ongelmat, keskittymiskyvyn puute jne..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä enää tiedä mitä tän asian kanssa tekee..

Vierailija
22/25 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kilpirauhasen vajaatoiminta (ei myöskään sentraalinen/aivolisäkeperäinen). Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet on sellaisia mitä ihmisillä nyt on vaikkei mitään kummempaa sairautta oliskaan. Ummetus ehkä on sellainen vähän spesifisempi vajaatoimminan oire. Itse huomaan, että ummetus tulee kun oma tsh on yli 5. Sitten kun lääkityksen säädöllä taas korjaantuu, niin vatsa toimii normaalisti. Mitään muita oireita ei itsellä ole koskaan ollut. Hiuksiakin ihmisiltä aina lähtee kausittain, harvoin johtuu erityisesti mistään taudista. Jos lapsettomuus on kestänyt yli vuoden yrittämisestä huolimatta niin kannattaa siklä perusteella mennä selvittelyihin. Ja jos esim. vatsavaivoja, niin keliakiavasta-aineet voisi testata.

T. Lääkäri, jolla hypotyreoosi

Vierailija
24/25 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetuksesta ei voi mun kohdalla päätellä mitään. Lapsesta asti ollu sellainen että herkästi tulee ummetusta.

Tällainen hiustenlähtö ei ole normaalia!!!

Yli puolet hiuksista lähtenyt eikä loppua näy. Ei mikään tässä oo normaalia. Toiset ihmiset jaksaa vaikka ja mitä mä en jaksa mitään muutaku aivan pakolliset.

Lapsettomuus tutkimuksissa ollaan käyty. Ainoa vika mitä on löytynyt on matala progesteroni ja huonosti kypsyvät munarakkulat. Sain siihen letrozol + lugesteron lääkityksen. Munarakkula kasvaa hyvin ja ovuloin letrozolin ansiosta. En silti ole raskaaksi tullut.

Keliaki verikokeet otettiin ja vastaus oli "aktiivi keliakia epätodennäköinen". Kaikki oli viitteiden sisällä.

Ite en tosiaankaan enää tiedä mitä seuraavaksi..

Vierailija
25/25 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla sama tilanne kuin ap:lla. Olisi kiva kuulla mitä sinulle kuuluu nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi