Miten aiot kuluttaa pakkopidennyksen töissä ensi kuusta alkaen?
Itse en käytä ko. aikaa työntekoon, sehän on selvä. Istun luultavasti vessassa ja olen puhelimella Facebookissa. Muita ideoita tai vinkkejä?
Kommentit (16)
Ei taida koskea minua, osa-aikatyöntekijää.
Mulla on onneksi järkityönantaja. Ei tule mitään pidennyksiä.
Aika vaikeata se tosin olisikin, kun työajat on kirjoitettu työsopimukseen.
Hyvä, että järjetön työaikasaldo vähän pienenee kun työaika pitenee!!!
Pidän kaksi "etäpäivää" jokaista kiky-päivää kohden.
Nytkään ei ole oikein mitään tekemistä,tuijotan kai nettiä?
Vituttaa kun työ on liian kesä painotteista,viime kesäkin tehtiin 12/6 töitä,sitten olin 3kk saikulla,kesäloma ja pekkasetkin pitämättä.
Teen vielä enemmän kakkosduunin töitä ykköstyöajalla. Yritin oikeasti aidosti sopia järkevästi työnantajan kanssa, mutta perälaudalla mentiin. Vituttaa.
t: luottamusmies
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä ko. aikaa työntekoon, sehän on selvä. Istun luultavasti vessassa ja olen puhelimella Facebookissa. Muita ideoita tai vinkkejä?
Olet sitten jonon kärjessä seuraavissa yt-neuvotteluissa.
Mikä helvetin pakkopidennys? Eikai kukaan voi pakottaa tekemään omalla ajalla yli työsopimuksessa olevan tuntimäärän?
Meillä mennään entiseen malliin. Mulla keskimäärin 4 tuntia viikossa luppoaikaa muutenkin. Kyllä siihen jotain ynnä muuta tekemistä löytyy, mutta väkisin keksittyä.
Osalla ihmisistä tuo työaika on aika abstrakti juttu. On hommia jotka tehtävä, teet tai itket ja teet jos meinaat työstäsi hyvin selvitä ja muille saada niitä palkkarahoja läpimenneiden tarjousten muodossa hommattua. Eli eipä taida elämääni tai työtäni mitenkään muuttaa
Näprään kännykkää.. Firmassa lähes 300 työntekijää ja me kaikki näprätään kännykkää ja juorutaan se pidennetty aika. Esimiehenikin sanoi ettei siitä pidennyksestä ole mitään hyötyä. Ennen tein vuodessa vähintään 20 tuntia plussaa ja sain siitä palkan +ylityöt. Tulevaisuudessa teen/joudun tekemään 24h plussaa ilman palkkaa.
Ei kiinnosta eikä yhtään nosta työmotivaatiota, joka on nyt jo nolla kun ajattelenkin ensi vuotta. Monet sanoneet töissä, että tekevät vaikka putkeen sen 24h pois alkuvuodesta, ja sitten voi taas alkaa tekemään plussaa itelleen.
Joo tiedän, huono asenne. Ei vaan kiinnosta. En ymmärrä tätä, että ihmiset jotka jo tekevät töitä niin joutuvat tekemään sitä 3 päivää (8+8+8) vielä lisäksi ilman palkkaa vuodessa.
Luen vaikka vauva-palstaa. Omalla alallani ja työssäni koko kiky- pidennys on aivan absurdi.
Mä teen tunnin lisää parin viikon välein keväällä ja syksyllä. Menetän yhden vapaapäivän myös.
Samoihin hommiinn kuin nykyään, vähentää vain ylitöitä vähän