Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-paras ystävä ja joulu

ex-ystävä
29.11.2016 |

Kaipaisin kokemuksia ja mielipiteitä... Vietin koko nuoruuden erään ystävän, vaikkapa Maijan kanssa. Kävimme samat koulut ja lähdimme yhtä aikaa opiskelemaan, mutta Maija vaihtoi alaa ja kaupunkia, ja samalla yhteydenpito muuttui. Suhteemme muuttui tosi kuluttavaksi: Maija halusi aina hirveästi tukea ja oli yksinäinen uudessa kaupungissa ja mustasukkainen kaikesta mitä tein. Mun ongelmat ei koskaan päässeet puheenaiheiksi, ja Maija sivuutti ne aina sanoen "no sulla sentään on ystäviä/unelma-alan opiskelupaikka/mitä lie". Pahaksi tilanne meni siinä vaiheessa kun aloin seurustella ja Maija veti siitä herneet nenään, kun en voinut viestitellä hänen kanssaan 24/7 enkä vastannut viesteihin heti. Mustasukkaisuus ja vihaisuus väsytti, ja ilmeisesti Maijakin kyllästyi, koska ilman suurempaa riitaa meidän ystävyys vain loppui. Ei viestejä, ei tapaamisia.

Nyt tosta hiipumisesta on n. 1.5 vuotta ja joulun lähestyminen harmittaa. Haluaisin muistaa Maijaa ja kuulla hänen kuulumisiaan (en tiedä nykytilanteesta mitään), mutta hän vaikuttaa olevan erittäin katkera minulle. Toisaalta olen myös ollut onnellinen ilman jatkuvaa syyllistämistä ja painostusta. Olen ihan sekaisin mitä tehdä. En halua että asiat menevät samaan pisteeseen, mutta minulla on myös inhottava olo hiipumisesta. Mitä tekisitte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you! Miksi ystävien jättämiseen ei ole mitään etikettiä. En osaa neuvoa mut tsemppiä... Ei elämään tarvitse negailijoita, mutta pitkät ystävyyssuhteet on myös tosi arvokkaita, jos ne toimii.

Vierailija
2/7 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kysellä kuulumisia, eihän sun tarvitse alkaa likasankoksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen postikortti?

Vierailija
4/7 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan kysellä kuulumisia, eihän sun tarvitse alkaa likasankoksi

Ennen lopullista välien katkeamista meillä oli pari pienempää välirikkoa, ja kun aloin lämmitellä suhteita uudestaan, kävi aina niin että päädyin likasangoksi.. Hänen mielestään välien rikkoutuminen oli tuolloin ja varmaan myöhemminkin itsekkyyteni ja paskuuteni syytä, ja siksi minulle sai kostoksi valittaa niin paljon kuin sielu sieti...

Maija on tosi temperamentinen ja vaikeakin ihminen mutta silti ikävöin häntä pitkän ajan jälkeen. Toisaalta mietin olisiko virhe joutua taas Maijan vaikutuspiiriin ja osin alistettavaksikin.

Ap

Vierailija
5/7 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä ehditkö ap lukea palstaa aamulla, mut sillon täällä pyöri keskustelu läheisriippuvuudesta. Palstapsykologina pohdin oisko toi Maija jotenkin ollut sellainen? Tosi omistavalta ja marttyyri-asenteella henkistä väkivaltaa harrastaneelta kuulostaa. Paha sanoa näin vähän tiedon perusteella mutta miettisim sinuna kahdesti yhteydenottoa. Jos oot selvästi onnellinen ilman Maijaa, eikös se meinaa et olit onneton Maijan kanssa...? Kannattaako sotkeutua uudestaan ihmiseen joka vaikuttaa elämää. Kaikki suhteet ei toimi, siksi parisuhteistakin erotaan. Myös ystävyydet voi loppua kun kasvetaan erilleen tai muututaan.

Vierailija
6/7 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä ehditkö ap lukea palstaa aamulla, mut sillon täällä pyöri keskustelu läheisriippuvuudesta. Palstapsykologina pohdin oisko toi Maija jotenkin ollut sellainen? Tosi omistavalta ja marttyyri-asenteella henkistä väkivaltaa harrastaneelta kuulostaa. Paha sanoa näin vähän tiedon perusteella mutta miettisim sinuna kahdesti yhteydenottoa. Jos oot selvästi onnellinen ilman Maijaa, eikös se meinaa et olit onneton Maijan kanssa...? Kannattaako sotkeutua uudestaan ihmiseen joka vaikuttaa elämää. Kaikki suhteet ei toimi, siksi parisuhteistakin erotaan. Myös ystävyydet voi loppua kun kasvetaan erilleen tai muututaan.

Vai voisiko ap olla sellainen? Hänhän tässä haikailee tuon ystävän perään.

Hänellä on jo niin paljon elävää oppimateriaalia, jota hänen ei kannattaisi ohittaa.

Vierailija
7/7 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välttämättä ottaa yhteyttä. Ensinnäkin ylipäätään tollasista vanhojen ystävien yllättävistä kuulumisista hämmentyy. Varsinkin jos on erottu riidoissa niin hän on varmasti päässyt yli susta ja ne "haavat" voivat aueta uudestaan. Sitä alkaa miettiä, että mikä on yhteydenoton syy; onko toinen ykainäinen ja sen takia kenties yhtäkkiä kaipaa minua.

Toki voit joulukortin lähettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän