Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin paluu masennuksen jälkeen. Mitä sanoa syyksi kun olin poissa?

Vierailija
29.11.2016 |

Jouduin yllättäen jäämään muutaman kuukauden sairaslomalle romahduksen takia, mistä seurasi masennus. Olen naisvaltaisella alalla. Työkavereita en ole nähnyt. Mitä sanon kun palaan työelämään jos tenttaavat syytä mikä minulla oli. Yksi työkaveri juuri kysyi viestinä mikä on. Mitä vastaan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että olet sairastellut, mutta nyt paremmassa kunnossa ja jos/kun kysyy lisätietoja, sano, ettet halua puhua yksityisasioista enempää. Ihan pokkana sanot vaan.

Vierailija
2/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko vastata mitään. Tai voithan sanoa, että burn out tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa ettet halua puhua aiheesta. Ei se työkavereille kuulu, jos et itse halua kertoa.

Vierailija
4/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että oli rankka syksy ja henkilökohtasista syistä olit pois, etkä halua puhua asiasta.

Vierailija
5/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette kun on naisvaltanen ala kannattaako kertoa

Vierailija
6/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa tarvitse kertoa mitään, jokainen tietää, että jos on ollut sairauslomalla, on sairastellut. Ja enempää ei tarvitse kertoa, mutta typerä utelias kyselijä ei sitä huomaa, ettei saanut mitään uutta informaatiota, kun toinen kuitenkin vastaa.

Vierailija
7/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kertoisin että asia on henkilökohtainen enkä halua siitä puhua,jos kertoisit kohta olisit puheenaiheena töissä.

Vierailija
8/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai työkavereiden sukupuoli tähän liity. Kerro jos haluat, älä jos et.

Vierailija
9/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että oli rankka syksy ja henkilökohtasista syistä olit pois, etkä halua puhua asiasta.

Joku tämän tapainen ympäripyöreä riittää kyllä. Ei sen jälkeen kukaan järkevä kehtaa lisää kysellä. Jos kyselee, etkä halua kertoa ole kun et olisi kuullutaan...

Vierailija
10/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastaan työkaverin viestiin kun kysyy mikä on ja on huolestunut? Olen vielä muutaman viikon saikulla. Mitä jos törmään kaupungilla mitä vastaan jos jututtavat?

Vierailija
11/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastaan työkaverin viestiin kun kysyy mikä on ja on huolestunut? Olen vielä muutaman viikon saikulla. Mitä jos törmään kaupungilla mitä vastaan jos jututtavat?

Vastaa: Voin jo paremmin (jos siis voit) ja nähdään kun palaan töihin! Hyvää joulunodotusta!

Vierailija
12/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tylyä tekstiviestiä laittaa vastaukseksi

Vierailija
13/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole sitten kynnysmatto, kun muu ei näköjään kelpaa. Ärh.

Vierailija
14/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kertonut asiat niinkuin ne on. Ei ole tullut mitään ongelmia, olen naisvaltaisessa hoitoalan työpaikassa. Tosin en hirveästi piittaa siitä, puhutaanko selän takana vai ei.

T. entinen työuupunut

Vierailija
15/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse kertoa mitään, mutta toisaalta masennuksessa ei ole mitään häpeiltävää, eikä mielenterveysongelmien pitäisi olla tabuja.

Vierailija
16/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista:) pelkään liikkua kaupungilla etten törmää työkavereihin. En saisi kotikaan sulkeutua

Vierailija
17/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M

Vierailija
18/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin kyselijöille suoraan, että olen ollut masentunut.  Ymmärrän kyllä täysin, että kaikissa työyhteisöissä ei voi sanoa suoraan, mikä on erittäin harmillista, näiden asioiden pitäisi olla yhtä mutkattomia kuin murtuneiden nilkkojen. Oma työyhteisöni on sen verran inhimillinen ja ei-pahansuopaisesti juoruileva, että päätin olla rehellinen saikun syystä, plus päätin etten välitä mitä ihmiset puhuu jos puhuu. Rehellisyys oli mulle oikea ratkaisu, oli tosi vapauttavaa kun ei tarvinnut peitellä.

Tee niin kuin sinusta parhaalta tuntuu. Jos et halua kertoa, niin voit sanoa lyhyesti, että oli hieman terveysongelmia, joiden takia jouduit olemaan poissa, tarkemmin ei tarvitse kertoa. Tekstiviestiin voi vastata, että on hieman terveydellisiä ongelmia, muttei tarvitse olla huolissaan, nähdään parin viikon päästä. Samaa voit sanoa jos kaupungilla törmäät työkavereihisi.

Vierailija
19/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain että kilahti ja jouduin lataukselle vähäksi aikaa.

Vierailija
20/32 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot vain että kilahti ja jouduin lataukselle vähäksi aikaa.

Tämä olisi kyllä oikeasti ihan hyvä vastaus. :)