Harrastatteko jotain liikuntaa? Jos, niin mitä ja kuinka usein? Ja miksi juuri sitä?
Itsellä uinti seurannut läpi koko elämän; välillä enemmän, välillä vähemmän. Tällä hetkellä enemmän. Käyn aamuisin ennen töitä (eli 8-9 aikaan) uimassa 1 - 1,5 km noin 4 krt/viikossa. Jos ei uintipäivä, niin sitten kävelyä ja vatsaa + vyötäröä + selkää kotona.
Olen aika yksin viihtyvää tyyppiä, niin joukkuelajit ei mun juttu. Ryhmäliikuntatunnilla tosin tulee satunnaisesti käytyä. Kyllä se kropan säilyttäminen näin 45 -vuotiaana on suurin motivaatio, vaikka tuleehan siitä tietty superhyvä fiilis ja tyytyväinen olo, kun saanu jotain tehtyä.
Fatalji
Kommentit (10)
En mitään tällä hetkellä. Ei inspiroi.
Crossfit noin neljä kertaa viikossa. On supertehokasta, monipuolista ja hauskaa.
Hyötyliikuntana tulee kävelyä 5-6 km päivässä, salilla käyn 2-3 kertaa viikossa ja vesijuoksemassa jos ehdin. Olen myös sellainen "yksinpuurtaja", kuten ap:kin, en jaksa mitään kimppajumppatunteja.
Arkikävelyt on ihania! Saan ajatukset aina järjestykseen aamuisella kävelyllä, ja illan ostos- ja ruokalistan valmiiksi töistä tullessa. Ja minä olen entinen liikunnanvihaaja, nyt tuuli on kääntynyt aivan vastaiseksi :)
Nykyään joogaa joka päivä 20-60min. Kerran viikossa jumppa.
Ennen juoksua 1-3 kertaa viikossa ja uintia noin kerta viikossa. Synnytysvauriot pakotti lopettamaan.
Vaihtelee vuodenaikojen, elämäntilanteiden ja muun mukaan. Pisimpään on mukana kulkenut uinti, vesijuoksu, ja juoksu. Myös seinäkiipeily, tanssi, nyrkkeily, squash, kuntosali ja mitä joku keksii kulloinkin ehdottaa. Välillä ei mitään.
Olen saman ikäinen kuin ap. Koko aikuiselämän käynyt potkunyrkkeilyssä, nyt 2 x viikossa. Koiralenkit päälle joka päivä, mutta ne on sellaista rentoutumista ei varsinaisesti liikuntaa. En jaksa mitään "naisvoimisteluja" tms joogailuja, kun liikun pitää olla verenmaku suussa. Palloilulajit on myös kivoja, mutta ei ole aikaa. Eläkkeellä voisin pelata golfia :)
Uintia kerran viikossa,aiemmin treenasin 5krt vko,nyt oon hurahtanut meditointiin,kroppa pysynyt kuosissa ruokavaliolla,perheen kanssa leivotaan ja tehdään ruoka aina yhdessä.
Ryhmäliikunta 3 kertaa viikossa (crossfit, spinning ja bodypumppi). Lisäksi vuodenajasta ja säästä riippuen juoksua, pyöräilyä ja hiihtoa. Olen jopa hieman pakonomainen liikkuja.
Suurin motivaatio on painon ylläpito. Puntarissa en ole käynyt vuosiin, peili kertoo totuuden.
Lenkkeillyt olen aina, näin lapsesta asti koiran omistaneena ja viimeiset kolme vuotta olen käynyt säännöllisesti salilla neljä kertaa viikossa.
Jaa miksikö? Koira on pakko lenkittää ja kävely on kivaa, salilla käyminen taas tukee lihaskuntoa ja on ihan äärimmäisen koukuttavaa. Aloittajan kanssa samanikäisenä terveys on tärkeää ja tekeehän se kropan kivemman näköiseksi. Tykkään myös liikkua yksin, joten käyn treenaamassa aikaisin aamulla.