Naapuri kiusaa koiraa
Aamulla heitteli häkkiä lumipalloilla, eikä ollu eka kerta...Aina, jos tulee lenkillä vastaan, syöksyy kohti ja "haukahtelee" tai viskaa jotain koiraa kohti. Ainakin kerran on huitaissut kepillä ja muuta sairasta kiusaa...
Jotenkin häiriintynyt tyyppi, jonka mielestä on tosi huvittavaa, kun koira hermostuu. Koira on normaalisti ja kaikkia muita kohtaan on laukea lammas, mutta tuon hyökkäilyn ja kiusan takia suhtautuu ukkoon jo pelottavan vihaisesti.
Asiasta on sanottu ja ääntäkin korotettu, mutta jatkaa vaan. Pelottaa, että koira joku kerta käy tuon päälle ja joutuu piikille. Ja säälittää muutenkin koira-parka... En uskalla enää laittaa pihalle yksin häkkiin (ei ennenkään kyllä ollut oikeastaan muuten kuin siivouksen ajan) tai antaa lapsen taluttaa :(
Mitä tuolle hullulle voi tehdä vai voiko mitään? Vai odottelenko vaan, että koira joku pv repii siltä käden irti?
Kommentit (32)
Miten sä sallit ton jatkua? Olisin käynyt jo huutamassa pääni punaiseksi tälle hullulle ja uhkaillut poliisilla.
Ei varmaankaan normaali. Älä laita tosiaan lasta koiran kanssa, varsinkin jos lapsi ei koiraa hallitse. Muutenkaan ei tietys saa laittaa lasta taluttamaan isoa koiraa, jonka voimia taluttaja ei hallitse. Sano miehelle, että noin ei saa tehdä ja kysy miksi hän tekee noin, eli ärsyttää koiraa. Käy naapurin ovella joskus kun sinulla ei ole koira mukana. Arvaamaton tyyppi, onko humalassa vai käyttääkö huumeita vai onko muuten vain....
Vierailija kirjoitti:
Miten sä sallit ton jatkua? Olisin käynyt jo huutamassa pääni punaiseksi tälle hullulle ja uhkaillut poliisilla.
On huudettu jo ja uhkailtu, mutta ei mitään vaikutusta. Mua ei pelkää ja miestä pakoilee taitavasti...
Vähän sellainen olo, että tuo oikein yrittää saada koiran käymään kumppuunsa... Joskus varoitin, että niin voi ihan tosissaan käydä ja tämän ukon kommentti oli luokkaa "se on sun homma pitää koiras kurissa. Te maksatte, jos muhun käy kiinni."
Varmaan pitää kysyä joku kaveri lenkille mukaan kuvaamaan. Itellä on molemmat kädet varattuna, kun pidän koiraa kiinni. Se raukka sekoaa nykyään jo siinä vaiheessa, kun näkee/haistaa ukon kauempaa... Normaalisti ei vedä hihnassa yhtään, mutta kun ukko on maisemissa, repii hulluna.
Mähän tulisin päälle kuin raivo härkä. Älä anna kiusata koiraasi, vaikenemalla sallit sen. Sano sille hyvin vihaisesti, että Sinulla "alkaa olla vaikeuksia hallita koiraa, kun se näkee sinut. Jatkossa vitun hullu kierrät minut ja koirani kaukaa, ettei tule kurkku purruksi puhki, kun koira riuhtoo itsensä irti ja tulee päälle. Loput omaisesi neuvottelee sitten hautaustoimistossa. Mene vitun hullu eläinrääkkääjä terapiaan, mutta mun tai mun koirani lähelle et enää tule, tai vastaat itse seurauksista"
Lisäksi, että teet siitä ilmoituksen poliisille eläinrääkkäyksestä. Laita koiran häkin luo valvontakamerat ja ilmoitus, että kuvataan. Nimittäin koiraa ei saa lyödä kepillä, eikä heitellä palloilla.
Varoittaisin häntä, että teiolla on aina seurauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaankaan normaali. Älä laita tosiaan lasta koiran kanssa, varsinkin jos lapsi ei koiraa hallitse. Muutenkaan ei tietys saa laittaa lasta taluttamaan isoa koiraa, jonka voimia taluttaja ei hallitse. Sano miehelle, että noin ei saa tehdä ja kysy miksi hän tekee noin, eli ärsyttää koiraa. Käy naapurin ovella joskus kun sinulla ei ole koira mukana. Arvaamaton tyyppi, onko humalassa vai käyttääkö huumeita vai onko muuten vain....
Viinalta tuo monesti tuoksahtaa metrien päähän enkä tiiä, onko muutenkaan ihan täyspäinen...
Ei lapsi yksin koiraa taluttelekaan :) Koiralla on massaa melkein tuplasti se, mitä lapsella. Aiemmin on siis taluttanut niin, että minä kuljen ihan vieressä ja otan hihnan, jos tulee muita koiria/ihmisiä vastaan. Ei enää uskalla niinkään, kun koira useimmiten huomaa ukon meistä ensimmäisenä ja alkaa reuhtoa..
Ei hitto mikä tyyppi. Mulla kilahtas kyllä ihan välittömästi. Mikä hitto ihmisiä vaivaa?
Hmm. Asutko Sipoossa...? Tuli yksi tyyppi mieleen... :/
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa, että koira joku kerta käy tuon päälle ja joutuu piikille.
Ei joudu. Vähän aika sitten kun joku pelleääliö hyökkäsi puskista koiraa taluttaneen miehen ja koiran luokse niin, että koira pelästyi ja puri ääliötä jalasta, poliisin kanta asiaan oli, että mitäs läksi ja ihan itseään saa syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pitää kysyä joku kaveri lenkille mukaan kuvaamaan. Itellä on molemmat kädet varattuna, kun pidän koiraa kiinni.
GoPro-kamera tai vastaava sulle otsalle.
Soita ensi kerralla poliisille. Poliisi voi soittaa miehelle tai pistäytyä jutulla, riittää useimmiten. Lisäksi heille jää tieto että tällaista on esiiintynyt, mistä voi olla myöhemmin iloa.
Ei koira mihinkään piikille joudu, vaikka puraisisi ukkoa, sitä on turha pelätä. Enemmän pelkäisin, että äijä voi yrittää myrkyttää koiran tai muuta vastaavaa. Itse tuossa tilanteessa kuvaisin ukkelin sekoilua ja menisin poliisille.
Mulla oli samantapainen ongelma, mies meni piiloon lenkin varrella olevaan metsikköön, niillä main se kaheli aina syösyi talostaan koiraa kiusaamaan, olin sitten lenkillä ja ukko tuli kepin kanssa huutamaan ja yritti potkia koiraa, mies tuli apuun ja ottia ukkoa kauluksista kiinni ja kaatoi maahan, piti kuristusotteessa ja huusi pää punaisena, että jos vielä kertaakaan koiraa kiusaa niin se on henki pois! Ukko laski kuset alleen ja sönkötti että asia on selvä, eipä ole tyyppiä enää näkynyt, joku kertoi että ei enää edes asuisi siinä talossa.
Hanki turvasuihke ja suihkuta naapuria sillä kun seuraavan kerran hyökkii kohti lenkillä. Oma vikansa, kun kerran käyttäytyy uhkaavasti.
Olisipa mielenkiintoista jos joku kaheli yrittäisi tuon rotikan päälle...koira on myös opetettu siihen että mitään ei syödä ilman lupaa, myrkkysyöttien kannalta kaikki koirat kannattaisi opettaa samaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samantapainen ongelma, mies meni piiloon lenkin varrella olevaan metsikköön, niillä main se kaheli aina syösyi talostaan koiraa kiusaamaan, olin sitten lenkillä ja ukko tuli kepin kanssa huutamaan ja yritti potkia koiraa, mies tuli apuun ja ottia ukkoa kauluksista kiinni ja kaatoi maahan, piti kuristusotteessa ja huusi pää punaisena, että jos vielä kertaakaan koiraa kiusaa niin se on henki pois! Ukko laski kuset alleen ja sönkötti että asia on selvä, eipä ole tyyppiä enää näkynyt, joku kertoi että ei enää edes asuisi siinä talossa.
Yleensä en kannata väkivaltaa ratkaisuna, mutta ah miten ihanalta tuntui lukea tämä :) OIKEIN UKOLLE!!!
Koiran pitäminen häkissä on eläinsuojelurikos! Koira ei luontaisesti kuulu häkissä pidettäväksi, ei se mikään kana Ole.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa mielenkiintoista jos joku kaheli yrittäisi tuon rotikan päälle...koira on myös opetettu siihen että mitään ei syödä ilman lupaa, myrkkysyöttien kannalta kaikki koirat kannattaisi opettaa samaan.
Juu, ei syö meilläkään luvatta :) Tässäkin on just rotikkaa puolet. Toinen puoli on mysteeri.
Eikö koiran kiusaaminen kotipihan häkissä ole jo ihan selkeää kotirauhan häirintää?! Ja lähestymiskieltoakin voisit hakea kun miehen toiminta on toistuvaa ja hän lähestyy teitä myös koiran ulkoilutustilanteessa.
Ja yllä ollut turvasuihke oli hyvä idea. Sumuta miestä ja soita poliisi paikalle. Sanot, että häirikkö uhkaa koiraa. Sitten kerrot että tämä häirintä on jatkuvaa ja pahenee koko ajan, ja että sinulla on pelko että mies yrittää myrkyttää lemmikkisi.
Jos mahdollista niin kuvaat ja otat yhteyttä viranomaisiin. Aina kannattaa hankkia hyvä todistusaineisto, niin saat asian varmasti eteenpäin.
Koira parka.