Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylpeys ja ennakkoluulo NYT vitosella!

Vierailija
28.11.2016 |

Sohvalle siis!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se versio missä on Colin Firth ja Jennifer Ehle?

Vierailija
2/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, tämä on leffa, Kiera Knightley ja kuka toi miesnäyttelijä nyt on, en muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benny ja Joon Herolla vie aikani.

Vierailija
4/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei se missä on Hugh Grant ja Laurie? En viittis turhaan avata telkkaa.

Vierailija
5/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Järki ja tunteet, eli eri leffa.

Vierailija
6/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo taitaa olla järki ja tunteet? En ole nähnyt

Vierailija
7/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Knightleyn elokuvaversio on umpisurkee... Kerran kattonu ja pettynyt.

Vierailija
8/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se vuoden 1995 BBC:n versio on paljon parempi. Se  on tyyliltään niin lähellä kirjaa.

Tosin kyllä tuo ihan iltahömppänä menee.

Vierailija
9/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssikohtaus alussa, noin sitä ennen haettiin kumppani,,no se oli aikaa ennen inteernettiä. Nykysin vain tyydytään olemaan naked in the front of computer

Vierailija
10/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, tämä on leffa, Kiera Knightley ja kuka toi miesnäyttelijä nyt on, en muista.

Kävin ko. leffan aikanaan katsomassa leffateatterissa, ja muistan olleeni tosi pettynyt siihen, että käsikirjoituksessa ja ohjauksessa oli mielestäni pistetty ns. mutkat suoriksi verrattuna Austenin upeaan tapakulttuurin ja pinnan alla kytevien tunteiden kuvaukseen. Ehle-Firht -minisarja tavoitti sen tunnelman paljon paremmin ja kestää edelleen toistuvia katsomiskertoja. Lisäksi tuossa leffa-versiossa pääpari on mielestäni jotenkin epätasapainoinen: Keira näyttää aina yhtä nukkemaiselta, ja miespääosaa katsoessa hänestä tuli vain sellainen fiilis, että keski-ikäistyneenä leinee jo aika pyöreässä kunnossa. Ei mainittavaa karismaa.

Mutta joo, nämä siis vain omia mielipiteitäni, mukavaa elokuvakokemusta kaikille toisin ajatteleville :)

Vierailija
11/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin ko. leffan aikanaan katsomassa leffateatterissa, ja muistan olleeni tosi pettynyt siihen, että käsikirjoituksessa ja ohjauksessa oli mielestäni pistetty ns. mutkat suoriksi verrattuna Austenin upeaan tapakulttuurin ja pinnan alla kytevien tunteiden kuvaukseen. Ehle-Firht -minisarja tavoitti sen tunnelman paljon paremmin ja kestää edelleen toistuvia katsomiskertoja. Lisäksi tuossa leffa-versiossa pääpari on mielestäni jotenkin epätasapainoinen: Keira näyttää aina yhtä nukkemaiselta, ja miespääosaa katsoessa hänestä tuli vain sellainen fiilis, että keski-ikäistyneenä leinee jo aika pyöreässä kunnossa. Ei mainittavaa karismaa.

Mutta joo, nämä siis vain omia mielipiteitäni, mukavaa elokuvakokemusta kaikille toisin ajatteleville :)

Juu olen nähnyt molemmat monta kertaa ja tykkään molemmista joten analyysisi ei pilaa elokuvanautintoani :) ap *ja nyt mä lopetan ihan oikeasti*

Vierailija
12/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, olen kuitenkin Keira Knightley -kriittinen. Vähän liian veikeä Elizabethiksi. Olen täysin leimautunut Jennifer Ehleen Elizabethina.  ja Colin Firth, aah..

Vierailija
13/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se vuoden 1995 BBC:n versio on paljon parempi. Se  on tyyliltään niin lähellä kirjaa.

Tosin kyllä tuo ihan iltahömppänä menee.

Mä luulen että koko maailman mielestä bbc:n versio on paras.

Vierailija
14/14 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leffasta puuttui kipinä pääosaparin väliltä ja sehän on koko tarinan tärkein juttu! Että tunteet roihuaa vaikka ollaan ihan hillitysti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi