Muita, jotka on olleet flunssassa suunnilleen koko syksyn?
Meidän perheessä (2 aikuista, 2 lasta, joista toinen osan viikkoa päivähoidossa) tuntuu, että sairaita päiviä on ollut enemmän kuin terveitä, ja sairaana ollaan oltu ennen kaikkea me vanhemmat. Vanhempi lapsi on sairastellut enemmän, koko ajan on puhjennut uutta yskää tai lieviä kurkunpääntulehduksen oireita. Kuopus on ollut tervein, hän on sairastanut ehkä yhden flunssan, mutta nenä on kyllä vuotanut aina välillä.
Me vanhemmat sairastellaan paljon varmasti huonon nukkumisen takia, koska kuopus valvottaa öisin. Kuitenkin taitaa olla myös niin, että meihin on pesiytynyt joku sitkeä pöpö, joka uusii koko ajan.
Kommentit (3)
Meillä sama kombo ja vuoronperään ollaan kipeenä. Kun yhdeltä loppuu toisella alkaa. Ja itsellä etenkin ollut tosi sitkeää flunssaa, viikkokausia kröhää. Lapset 1v ja 4v.
Lapset on onneksi kotihoidossa, isompi käy kerhossa nappaamassa taudit. Mutta en uskalla edes ajatella aikaa kun menevät päiväkotiin.... huh!
Meillä oli aluksi enemmän tauteja, kun esikoinen meni pph:lle, mutta aika vähän sieltä on loppujen lopuksi tullut tauteja - kop kop koputan puuta! Esikoinen on viiden, ja hän on tosi tarkka käsien pesijä ja ymmärtää, miksi käsiä pitää pestä. Enemmän onkin niin, että me vanhemmat ollaan saatu niitä tauteja ja tartutettu lapsille. Mä sain heinäkuun lopussa pahan flunssan ja tuntuu, että sen jälkeen oon sairastunut koko ajan uudelleen ja uudelleen. Luulen, että sairastin hinkuyskänkin tuossa.
Ap
Meillä on sama, mies, lapsi ja minä vuoronperään tai yhtäaikaa kipeinä. Edelleen on kurkkukipua, pääbsärkyä yms. Onnistuin saamaan myös ekan silmätulehduksen ikinä. Lapsi yksii kuin haukkuva koira, mutta taitaa olla toipumaan päin.