Syödäänkö missään muussa maassa homejuustoa pizzassa?
Tuli tässä mieleeni koska kokemukseni mukaan ainakaan Ruotsista ei saa homejuustopizzaa eikä jenkeistä. Mistä tämä homejuuston laittaminen pizzaan on edes alkanut?
Kommentit (15)
Kyllä (gorgonzola), mutta ei (purkki)anasta. Ja maat on ainakin Saksa, Sveitsi ja Italia.
Pizzaan voi laittaa ihan mitä vaan haluaa. Joku on halunnut homejuustoa ja siitä se ajatus on sitten lähtenyt. Ihan sama, mitä ne ulkomailla siihen laittavat. Joissakin paikoissa myydään kannabistäytteelläkin.
Italiassa ainakin olen syönyt =) eli ihan tavallista
Googlaa pizza con gorgonzola... Mutta mitäpä ne Saapasmaan makaroninpurijat pitsasta ymmärtää, vai mitä?
Onkohan missään muussa maassa niin suuri tarve ihmetellä , miten omassa maassa toimitaan vs. ulkomaaseessa?
Pizzahan on alun perin köyhien "pyttipannu". Eli siihen saa laittaa ihan juuri sitä ruoka-ainetta kuin itse haluaa.
Syödään, mutta maistuu aivan erilaiselta kuin Suomessa saadut homejuustopizzat, onneksi. Itse en voi sietää homejuustoa, mutta ulkomailla otan sitä aina pizzaan ja muihin ruokiin myös!
Ap:n aloitus on jo siitä hassu, että eiköhän jenkeistä saa ihan vaikka millaista pizzaa. Ei ehkä joka ainoasta pizzeriasta, mutta vaikea kuvitella, että niiltä olisi jokin kombinaatio jäänyt kokeilematta.
Saa myös jenkeistä. Se kulkee siellä joko nimellä "gorgonzola" tai "blue cheese".
Vierailija kirjoitti:
Ap:n aloitus on jo siitä hassu, että eiköhän jenkeistä saa ihan vaikka millaista pizzaa. Ei ehkä joka ainoasta pizzeriasta, mutta vaikea kuvitella, että niiltä olisi jokin kombinaatio jäänyt kokeilematta.
Itseasiassa jenkeissä on tosi suppeat valikoimat pizzoissa. Juustopizza ja pepperoni pizza on periaatteessa ainoat mitä syödään.
Google haku pizza gorgonzola
Noin 9 110 000 tulosta (1,03 sekuntia)
Ainakin Jenkeissä blue cheese pizza on ihan yleinen, ja saa joka paikasta. Yleensä täytteeseen laitetaan myös ilmakuivattua kinkkua /viikunaa /rucolaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tässä mieleeni koska kokemukseni mukaan ainakaan Ruotsista ei saa homejuustopizzaa
Kyllä Ruotsistakin saa gorgonzolapizzaa ihan pizzeriasta sekä valmispizzana kaupasta.
Noh aapee, joko sait vastauksen äimistelyysi?
abc laittaa joka ruokaan homejuustoa.
Kun abc on vallannut viron, ruotsin ja muun euroopan, saa homejuustopitsaa muuallakin.