Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

loppuraskaus ja synnytystä ennakoivat oireet?

Vierailija
28.11.2016 |

Olisi tässä kyllä vielä ihan hyvän aikaa pienellä mahassa kasvaa (nyt rv35) mutta jotenkin on alkanut tuntua että aikaisemmin kyllä sieltä tullaan. Mulla on ollut noin raskauden puolivälistä asti runsaasti harjoitussupistuksia, jotka kypsyttivät paikkoja sitten kuitenkin sen verran että jouduin sairauslomalle joka sitten tosiaan auttoi kun edistystä huonompaan suuntaan ei tapahtunut enää lepäilyn aikana ollenkaan. Nyt saisin jo liikkua normaalisti, olen kuitenkin ottanut hyvin rauhallisesti kun tiedän liikkumisen provosoivan supistelua ja enimmäkseen vielä makoillut ja käynyt lyhyillä rauhallisilla kävelyillä. Nyt olen alkanut heräillä öisin semmoiseen menkkamaiseen epämukavaan jomotukseen, johon ei kuitenkaan liity supistuksia ja välillä tuo kipu tavallaan kuin säteilee jalkoihin ja varsinkin öitä niitä särkee? Kohdunkaulaa on jomotellut jo aikaisemmin, mutta ei nämä sellaisiakaan ole vaikkakin hieman vastaavan tuntuisia (tai samalla alueella tuntuvia). Lähinnä vaan jännää tapahtuuko siellä jotain kun tuo kohdunkaulakin pääsi kypsymään kuitenkin aika pitkälle jo hyvissä ajoin? Kontrollit multa tuon seurailun kanssa lopetettiin koska nyt ei enää lähdetä estelemään jos on tullakseen.. Kummiskin mielellään odottelis vielä muutamia viikkoja, olisihan se vauvalle paras samoin kun itselle kun olisi vielä hurjasti valmisteluja :|

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi 39+5 ja maha "tipahti" alemmas noi viikkoa ennen synnytystä ja limatulppa irtosi maanantaina ja vauva syntyi tiistaina...ei muita oireita. Kun suppari alkoi niin se oli menoa.

Poika syntyi 39+1 ja ei ollut mitään merkkejä etukäteen. Laskettuna päivänä lääkäri teki sisätutkimuksen ja irroitteli samalla kalvoja, illalla alkoi supistukset ja aamuyöllä oli vauva kainalossa.

Vierailija
2/2 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö syntyi 39+5 ja maha "tipahti" alemmas noi viikkoa ennen synnytystä ja limatulppa irtosi maanantaina ja vauva syntyi tiistaina...ei muita oireita. Kun suppari alkoi niin se oli menoa.

Poika syntyi 39+1 ja ei ollut mitään merkkejä etukäteen. Laskettuna päivänä lääkäri teki sisätutkimuksen ja irroitteli samalla kalvoja, illalla alkoi supistukset ja aamuyöllä oli vauva kainalossa.

Juuh, tuo mahan tipahtaminen ja limatulpan irtoaminen taitaakin olla noita hyvin selkeitä oireita. Mulla on muksu ollu ihan koko raskauden todella alhaalla ja vielä perätilassa ja siellä on edelleenkin, että olen saanut tarkat ohjeet tulla pitkilteen lanssilla sairaalaan jos vaikka lapsivedet sattuisi menemään. Tulee tarkkailtua oireita hyvin tarkasti just siitä syystä...

Muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla