14v heitti suuttuessaan puhelimensa seinään, miten tästä eteenpäin?
Riita koski sitä kun "kaikilla muilla" on Iphone paitsi hänellä. Tokaisi sitten että tätä mieltä hän on puhelimestaan ja paiskasi seinään. Nokia Lumia on nyt rikki, ei reagoi mihinkään eikä mene päälle, näyttö säpäleinä. Mykkäkoulua ja ovien paiskontaa on edessä pitkälle jos annan käyttöön netittömän puhelimen, mutta toisaalta en halua antaa ymmärtää että tuollainen käytös olisi hyväksyttävää.
Kommentit (41)
Et ainakaan osta sitä iPhonea. Mun lapseni joutuisi tienaamaan itse rahat seuraavaan luuriin moisen tempun jälkeen.
Ei kännykkää, ostakoon itse uuden.
Säästää kunnes pn puolet puhelirahoista koossa
Teini kärsiköön nahoissaan. Jospa oppisi jotain?
Juu peruspuhelin käyttöön ja teini tienaamaan. Jos ei muilla, niin autonpesulla ym kotihommilla mihin teiniä muuten saisi kirveelläkään.
Ensinnäkin ihmettelen,että miksei tuon ikäiselle ole ostettu iskun kestävää puhelinta... mutta joo mä tuumaisin varmaan, että itse heitit, itse kärsit ja saa käyttää ainakin toistaiseksi perus palikkaa tai olla kokonaan ilman. Tai ostaa itse uuden..
Menee muuten varmaan ihan kotivakuutukseen, kun sanoo sen tippuneen maahan.
Onko sulla tapana heitellä asioita suuttuessa? Entä miehelläsi? Mistä teini on oppinut käytösmallinsa?
Annat olla ilman puhelinta tai sitten ostat jonkun halvan netillisen perusluurin, niitä saa kyllä muutamalla kympillä.
Poista nyt aivan ensimmäiseksi teinin huoneen ovi ja kanna se autotalliin. Sitten kehotat häntä miettimään suunnitelman, jolla maksaa uuden puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin ihmettelen,että miksei tuon ikäiselle ole ostettu iskun kestävää puhelinta... mutta joo mä tuumaisin varmaan, että itse heitit, itse kärsit ja saa käyttää ainakin toistaiseksi perus palikkaa tai olla kokonaan ilman. Tai ostaa itse uuden..
Menee muuten varmaan ihan kotivakuutukseen, kun sanoo sen tippuneen maahan.
Sekö olisi nyt oikea tapa kasvattaa teiniä, että huijaa valehtelemalla vakuutusyhtiöltä rahat uuteen puhelimeen?
teinisi tarvitsisi varmaan aikuisen apua voimakkaiden tunteidensa käsittelyyn ja esim. keskustelua vertaispaineesta, mainonnasta ym. uutta puhelinta ei tietenkään tarvitse ostaa, paitsi perusluuri.
Mä teininä sain raivarit jostain teininä ja heitin riidan aiheena olleen asian (en enää edes muista, minkä) seitsemännestä kerroksesta pihalle. Joo, sitten olin ilman. Veti aika nöyräksi kun tajusin etten omalla perseilylläni ainakaan edistä oman tahtoni läpisaamista.
Vierailija kirjoitti:
Poista nyt aivan ensimmäiseksi teinin huoneen ovi ja kanna se autotalliin. Sitten kehotat häntä miettimään suunnitelman, jolla maksaa uuden puhelimen.
Onko sulla omia lapsia? Jos on niin heillä oli todennäköisesti ERITTÄIN paska lapsuus
Ehdottomasti nyt parin kympin perusluuri käyttöön ja teinis rupee itse keräämään rahaa siihen vitun iphoneen. Ai jumankauta tämmöset tarinat saa karvat pystyyn.. No, en olekkaan kultalusikka perseessä syntynyt ni enkai voi ymmärtääkkään.
N19
Joko teinille kelpaa netitön peruspuhelin, tai sitten hän on ilman puhelinta siihen asti, kunnes on saanut säästettyä itse rahat haluamaansa puhelimeen. Sanomattakin kai on selvää, ettei tuollaista käytöstä uudella älyluurilla palkita?
Lumia nyt onkin susisurkea puhelin. Eikö sen teinin kanssa olis heti aluksi voinut tehdä sopimusta siitä miten saa haluamansa puhelimen esim. itse rahaa tienaamalla jne? On tärkeä opettaa ettei iphonet puissa kasva mutta että haaveita voi toteuttaa olemalla itse aktiivinen.
Ostakoon viikkorahoillaan vaikka käytetyn.
Saa ostaa vaikka ikivanhan kuluneen iphonen jos se olennaista on.
Meillä 13-v. poika teki melkein saman, tosin puhelin jumitti ja siitä hermostuneena heitti puhelimen lattialle. Itse kyllä väitti tähdänneensä sohvalle. Sovittiin tietyn summainen puhelin, joka ostetaan ja poika maksaa puhelimen itse. Maksun suorittaa osissa. Joka kuukausi saa vain puolet kuukausirahaa kunnes puhelin on maksettu. Uutta puhelinta ei myöskään heti juostu hankkimaan vaan vasta viikon päästä kun löytyi aikaa kaupungille lähtöön.
Sitten teini on ilman puhelinta. Ei siihen kuole.