Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten alkuun kitaransoitossa?

Vierailija
27.11.2016 |

Musikaalista taustaa ei juuri ole, lapsena soitin muutaman vuoden pianoa, mutta siitäkään en enää muista oikeastaan mitään. Kitaraa opettelimme vähän yläasteella, mutta sekin on valitettavasti unohtunut aivan täysin. Nyt kuitenkin kaipaan jonkinlaista luovaa harrastusta ja haluaisin alkaa soittamaan kitaraa omaksi ilokseni, ilman ihmeempiä tavoitteita. :)

Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? Onko kitaroissa paljon eroja? Onko netissä esim. hyviä opetusvideoita joiden avulla pääsisin alkuun vai onko tunneilla käyminen alkuun välttämätöntä?

Kaikki vinkit ovat erittäin tervetulleita! :) Kiitos paljon jo etukäteen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin soittamalla sellaisia kappaleita joista itse pidin. Yläasteella oli tosiaan opetettu kolme sointua, joilla pääsin alkuun.

Apulannan biisit aika monet onnistui, kun osasi ne kolme ja siihen jonkun neljännen opetteli lisäksi. Niitä voi yksinkertaistaa oman maun mukaan.

Vierailija
22/24 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksista! Osaisiko joku vielä suositella jotain hyvää paikkaa Espoosta tai Helsingistä, missä voisin käydä testailemassa? :) Motivaatiota tosiaan löytyy hyvinkin paljon, tykkään uusien taitojen opettelemisesta. Koitan katsella myös mahdollisuuksia tunteihin.

Tavastiaa suosittelen. Siellä vetäse pari viisua, ni tiijät onko siun juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa Mark Knopflerin lauluista.

Vierailija
24/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksista! Osaisiko joku vielä suositella jotain hyvää paikkaa Espoosta tai Helsingistä, missä voisin käydä testailemassa? :) Motivaatiota tosiaan löytyy hyvinkin paljon, tykkään uusien taitojen opettelemisesta. Koitan katsella myös mahdollisuuksia tunteihin.

Terve, ehkä oletkin jo päässyt alkuun soiton opiskelussa. Minä aloitin kitaransoiton varsinaisesti vasta muutama vuosikymmen vanhempana kuin sinä. Apuja opiskeluun löytyy aivan tavattoman paljon eri paikoista. Samoin soittimen hankintaan.

Olen kirjoitellut omista kokemuksistani muutaman viime vuoden ajalta blokiin, johon linkki alla. Se toivottavasti antaa jotain ideoita ja ehkä innostusta. Mutta ei siis ole soiton opetusta, vaan omia kokemuksiani. Kannattaa kyllä aloittaa, jos ja kun homma aika lailla polttelee.

https://kitaransoitto.wordpress.com/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme