Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreeni, onko normaalia?

Vierailija
27.11.2016 |

Nuorella todella kova päänsärky, pystyy olemaan vain istuma-asennossa muuten kipu räjähtävän pahaa, ei siis voi ollenkaan laskea päätä. Istuma-asennossa siis pimeässä, ei pysty puhumaan. Onko normaalia migreeniä? Imigran ei auta eikä panadol. Eli kokemuksia migreenipotilailta kaipaisin kun itsellä ei ko. Vaivaa ole.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadolin nielaisu aiheutti järjetöntä kipua.

Vierailija
2/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poika? Voi olla sarjoittainen päänsärky. On pahempi kuin migreeni. Kysyisin päivystyksestä neuvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen mars. Esim. meningiitti voi oireilla noin eikä todellakaan ole leikin asia.

Vierailija
4/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti päivystykseen.

Vierailija
5/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on. Päivystyksestä käskivät seuraamaan. Ihmetyttää tuo että pään täytyy olla pystyasennossa.

Vierailija
6/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti yhteys lääkäriin, mielellään erikoislääkärille. Noin kovan säryn syy pitää selvittää ja lapselle pitää yrittää löytää toimiva täsmä- ja ehkä myös estolääkitys.

Vierailija
7/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää päivystkseen, koska voi mun mielestä olla aivokalvontulehdus. Lisäksi päivystyksessä migreeniin voi saada paremman avun (kortisoni tms. piikin).

Muuten antaisin buranaa vähintään 600 mg tai muun maksimiannoksen ohjeen mukaan (kuinka vanha/painava lapsi?).  Burana auttaa mulla paremmin, panadol ei ollenkaan.

Vierailija
8/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti yhteys lääkäriin, mielellään erikoislääkärille. Noin kovan säryn syy pitää selvittää ja lapselle pitää yrittää löytää toimiva täsmä- ja ehkä myös estolääkitys.

Yhteydessä oltu ja eivät olleet huolissaan. On vaan niin kivulias ettei mitään järkeä. Ei pysty puhumaan, tärisee. Enkä kyylä saisi häntä liikahtamaankaan. Suun avaus teki räjähtävän kivun.

Vierailija
9/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut tuollainen samanlainen kohtaus. Päivystykseen olisi kuulemma pitänyt lähteä, totesi lääkäri kun kuukauden päästä menin migreenin vuoksi lääkäriin.

Vierailija
10/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, soitin sairaalaan jossa parhaat lääkärit mutta itse en päässyt lääkärin puheille mutta sairaanhoitaja konsultoi lääkäriä eivätkä ole huolissaan mutta minä olen.

Vierailija
11/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tuossa tilanteessa lähtisin päivystykseen kaikesta huolimatta. Ja varaisin maanantaina ajan erikoislääkärille jos päivystyksessä ei mitään erityistä syytä kivulle selviäisi.

Vierailija
12/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on ollut tuollainen samanlainen kohtaus. Päivystykseen olisi kuulemma pitänyt lähteä, totesi lääkäri kun kuukauden päästä menin migreenin vuoksi lääkäriin.

Olisitko niissä kivuissa pystynyt liikahtamaan? Lapsi siis niin kivulias että nielaisu aiheutti järjettömän kivun. En oikein pysty sairaalaan viemään kun ei pysty lapsi liikkumaan. Mikä sinulla todettiin miksi olisi silloin pitänyt mennä?

Vierailija
13/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta saada päivystykseen, niin saa kunnon lääkkeet. Tuohan on kidututusta! Olen itse ollut monesti sairaalassa tiputuksessa kamalan migreenikivun vuoksi. Eivät kyllä käännyttäneet pois, kun puolikuolleena horkkatautisena olen sinne mennyt. Jaksamista!

Vierailija
14/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen joo. Ite jouduin juurikin samaisista syistä alkuviikosta polille tippaan.

Ei kannata pitkittää.

Vierailija
15/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokalvontulehdus? Vaikka olisi migreenikin, niin lääketippaan sairaalaan. Soita 112 ja kysy neuvoa.

Vierailija
16/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä migreeni, yleensä lähtee sillä että ottaa kipulääkkeen ja makaa hämärässä ja hiljaisessa, mielellään hitusen viileässä makuuhuoneessa. Jos ei auta, niin nukun torkut ja sillä aina lähtee.

Ei ole tavallista edes migreenipotilaalle mielestäni että on ihan noin paha mitä kuvailit, lääkäri aikanaan minua tutkiessa sanoi että jos tulee pahempia oireita mitä ei pysty lievittämään niin niistä pitäis mennä varmuuden vuoksi päivystykseen. Varma en oo mut luulisin et migreenissä olennaista on se et niitä kipuja pystyy lievittää ja ne tosiaan myös itsestäänki lievenee levolla, sen takia migreenistä ei yleensä lähdetä lääkäriin jos se on jo kerran sen potilaalle todennut.

Nuo oireet kuulostaa siltä että kannattaa ehdottomasti viedä päivystykseen. Mainitse nuo että ei pysty puhumaan, tärisee eikä voi liikkua, kuulostaa sen verran vakavalta että niiden on pakko ottaa tosissaan.

Vierailija
17/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei pysty liikkumaan ja on todella kipeä, soittaisin surutta 112. Mieluummin katsoo kuin katuu, jos ei ole hätää niin saattepa mielenrauhan.

Itselläni migreeni on myös välillä kamalan kovaa, alle pitää ottaa 600 mg buranaa + 1000 mg panadolia (heti jo ensikivun tuntiessani) ja päälle triptaani. Tosin tämä kombo yleensä auttaa.

Joskus idioottina otin kovaan särkyyn pelkän triptaanin, teho oli 0, makasin sängyssä lamaantuneena niin kovissa kivuissa että kyyneleet valuivat tahtomattani. Sain kiskottua sitten ne buranat, panadolit ja uuden triptaanin perään ja parin tunnin päästä helpotti. Luulin hetken oikeasti, että pää räjähtää, sattui yhtä paljon kuin synnytyskipu, täysin lamaannuttava, pakokauhuinen kipu.

Vierailija
18/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko tilata ambulanssin sillä hän itse ei pysty liikahtamaankaan jotta saisin autoon?

Vierailija
19/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti päivystykseen soita heti jos yhtää mietityttää. Noi oireet on sellasia et vaikka voi olla vaan migreeni nii ei kannata todellakaan arvailla vaan heti päivystykseen. Saahan siellä migreeniinki apua, laittaa tiputukseen ja saa kipulääkettä silleen. Auttaa paljon nopeammin.

Vierailija
20/40 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty tyttöä liikuttamaan tilaa ambulanssi. Pakkohan hänelle on saada kipua helpottavaa lääkettä. Päivystykseen keinolla millä hyvänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän