miks täällä haukutaan jos elää eläkkeellä ja saa muita tukia?
Mä en itse saanut päättää jäänkö eläkkeelle. Kun lääkäri laittoi kelaan eläkehakemuksen. En saanut itse päättää sairastunko vakavasti. Joo on mulla mielisairaus. Mutta jos olisin itse saanut päättää niin olisin nyt töissä. Mutta tässä kunnossa en pysty oikeisiin töihin. Kun voimat loppuu jo 4tunnin työtoiminnasta. T. Vakavasti sairas.
Kommentit (12)
Kyllä esim. yhdelle youtubesta tunnetulle eläkeläiselle tulee jatkuvasti vittuilua että "mee töihin", vaikka sen on lääkäri määrännyt eläkkeelle.
Aa, no en ole kai riittävän ahkerasti palstaa seuraillut :-)
Työkyvyttömyys ei ole mikään leikin asia, ja jos nuorena joutuu niin eläke ei todellakaan ole suuri.
Sen takia, että nuo ihmisryhmät eivät pysty puolustautumaan ja maassa makaavaa on mukava potkia ja tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Terv. työtön.
Minä olin töissä alta 23 vuotiaana ja minulle ei kertynyt eläkettä yhtään. Sitten rupesin opiskelemaan ja sairastuin. Muutamia vuosia kuntoustuella ja sitten 32 vuotiaana eläke.
Saan kuukaudessa takuueläkkeen verran rahaa ja kun maksan vuokran käteen jää hieman yli 500 euroa jolla katan kaikki normaalit elämään kuuluvat menot. Lääkkeistä en saa mitään erityiskorvattavuuta.
Kauhulla odotan sen perustulon tuloa. Siinä maksetaan n. 500 euroa/kk. ja mitään muuta ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin töissä alta 23 vuotiaana ja minulle ei kertynyt eläkettä yhtään. Sitten rupesin opiskelemaan ja sairastuin. Muutamia vuosia kuntoustuella ja sitten 32 vuotiaana eläke.
Saan kuukaudessa takuueläkkeen verran rahaa ja kun maksan vuokran käteen jää hieman yli 500 euroa jolla katan kaikki normaalit elämään kuuluvat menot. Lääkkeistä en saa mitään erityiskorvattavuuta.
Kauhulla odotan sen perustulon tuloa. Siinä maksetaan n. 500 euroa/kk. ja mitään muuta ei tule.
Ei, vaan perustulon lisäksi henkilölle annetaan tarvittaessa muita etuuksia, kuten asumistuki ja toimeentulotuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan perustulon lisäksi henkilölle annetaan tarvittaessa muita etuuksia, kuten asumistuki ja toimeentulotuki.
Perustulo syrjäyttää kaikki muut valtion maksamat tuet. Perustulon saa jokainen täysi ikäinen Suomen kansalainen riippumatta siitä onko hän töissä vai ei tai onko eläkkeellä tai opiskelee. Ne jotka ansaitsevat tietyn rajan yli maksavat enemmän veroja.
Kaikki tuet pois. Jokainen tekee töitä ja siitä tulot!
Koska täällä haukutaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta maan ja havaittavan maailmankaikkeuden välillä. Eläkkeellä elävät kuuluvat tuohon ryhmään.
Kyvyttömyys on aivan eri asia kuin haluttomuus. Asiassa kuin asiassa.
Kaikki eivät huutele (mt-)sairauksistaan. Sen sijaan sellaisten "laiskuudesta" huudellaan ilman parempaa tietoa. Kannattaisi pitää suu kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Helvetin huonosti on aiheesta informoitu ja siksi monet rutiköyhät on turhaan kauhuissaan.
Ei täällä mielestäni työkyvyttömiä eläkeläisiä haukuta.
Kritiikki kohdistuu työkykyisiin mutta työhaluttomiin tuilla eläjiin, joita ei vaan huvita.
Minunkin mieheni olisi mieluummin töissä kuin kärsisi lihasrappeumasairaudestaan. Nuorempana tarjolla oli vain pätkätöitä, sitten pääsi hyviin jatko-opintoihin ja sairaus iski kesken opintojen. Eipä ole hurraamista eikä mitenkään oma valinta.