Surkein joululahja jonka olet saanut/tiedät jonkun saaneen?
Itse en koskaan unohda serkun 5v lapsen ilmettä kun hän kuuli että hänen nimissään on lahjoitettu vuohi Afrikkaan. Jotain rajaa, nyt oikeasti.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin annan vuohen Afrikkaan, kuin yhdellekään lapsiperheelle mitään krääsää jo muutoinkin paskaan hukkuvaan maailmaan.
Vuohi vasta paskaa tuottaakin.
Vuohi harvemmin valmistetaan ympäristöä raiskaavalla tavalla , eikä se yleensä päädy parin viikon päästä kaatopaikalle seinäänheittämisen tai kyllästymisen seurauksena.
Lopetin kaiken lahjojen ostamisen lapsille juuri siitä syystä, että piloille hemmotellut lapset ja itsekkäät vanhemmat paskat nakkaavat lasten lahjoista ja tuhoavat maapalloa kerskakulutuksellaan.
Kai tiesit, että voit vapaasti olla ostamatta kenellekään yhtään mitään niinkin, ettei tarvitse sitä aggressiivisesti julistaa.
Enpä oikein mitään aggressiivista tuosta löytänyt.
Toi vuohijuttu on sitä paitsi huijausta. Ainakin yhdessä vaiheessa kun luin ehdot niin siinä annetaan vaan vuohta vastaava rahasumma ja saadaan ehkä itse se kortti jossa on vuohen kuva, mutta ei ole mitään takeita kylläkään että kukaan mitään vuohea oikeasti saa. En itse ainakaan luota näitä keräyksiin.
Itse saan lähes joka vuosi mummoltani jonkun ison, liikkuvan ja laulavan tai kuorsaavan joulupukkikoristeen :D Myös sloggin jättikokoisia mummoalkkareita olen häneltä saanut.
Juuri synnyttäneenä ja todella väsyneenä vauvan kanssa valvoneena sain mieheltäni herätyskellon. Lisäksi hän antoi minulle epilaattorin.
Ollaan erottu.
Raamattu lähes ateistiselle henkilölle, joka ei kuulu kirkkoon. Sellainen pieni "puinen" meikkipeili+yksi laatikko, joka selvästi oli ostettu jostain poistomyynnistä maxi makasiinist, koska molemmat puukepit oli ihan vääntyneet peilin ympärillä (jotka piti peiliä paikallaan) eikä peiliä voinut edes liikuttaa, koska toinen näistä käyristyneistä tuista esti sen. Osa toisista sisaruksista sai monen sadan kännyköitä, järkkärikameroita, hajuvesipakkauksia, uusia pleikkareita jne. Tätä peili-hirvitystä puolusteltiin sillä, että "ei ollut rahaa lahjoihin". Niin, eipä vissiin, kun kaksi muuta perheen lasta sai molemmat omat jätesäkilliset lahjoja ja juurikin nuita kalliita.
Aikuisena ei enää vituta, mutta ihmettelen tuota pokan määrää. Joulut oli aika perseestä meidän perheessä mm. siitä syystä, että jotkut lapset kuului perheeseen ja toiset ei. Ja tämä osoitettiin erittäin selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin annan vuohen Afrikkaan, kuin yhdellekään lapsiperheelle mitään krääsää jo muutoinkin paskaan hukkuvaan maailmaan.
Voit tehdä sen ihan ilman tuollaisia, että annat lahjaksi lapselle sen että hänen nimissään on lahjoitettu vuohi.
Sehän on ihan teistä itsekkäistä , maapalloa tuhoavista pikavippi-hullutpäivät-lapsenmerkkivaate-muovikrääsä-kiinalainenverkkokauppa-äityleistä kiinni, arvostaako lapsi lahjaa vai ei. Jopa sitä vuohta.
Toivoin uutta puhelinta koska vanha samsungini oli jo vanha ja ei toiminut, no sain jonkun neljänkympin LG puhelimen joka oli erittäin pieni ja sillä ei voinut tehä mitään... :D Ja olen siis yläasteella ysillä ja tarvitaan puhelimia arkipäiväsessä elämässä niin koulussa kun vapaa-ajallakin. :) Sanokaa vaan kiittämättömäks, vaikken sitä ole.
46 numeron huopatossut, jotka olivat antajalle liian suuret ja hänkin oli ilmeisesti saanut ne lahjoituksena.
Oma jalkani oli siinä vaiheessa vielä 38.
Käytin niitä kyllä joskus vuosia myöhemmin, vaikkei jalkani koskaan noin suureksi kasvanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Toi vuohijuttu on sitä paitsi huijausta. Ainakin yhdessä vaiheessa kun luin ehdot niin siinä annetaan vaan vuohta vastaava rahasumma ja saadaan ehkä itse se kortti jossa on vuohen kuva, mutta ei ole mitään takeita kylläkään että kukaan mitään vuohea oikeasti saa. En itse ainakaan luota näitä keräyksiin.
Niinpä tietysti, olisihan se pitänyt arvata.
Kun kaikki muukin kehitysapuun ja pakolaisiin viittava on tänä päivänä suurta kusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä tietysti, olisihan se pitänyt arvata.
Kun kaikki muukin kehitysapuun ja pakolaisiin viittava on tänä päivänä suurta kusetusta.
No niinhän ne onkin. Afrikkalaiset ystäväni ovat sanoneet ihan suoraan, ettei ne avustusrahat näy missään muualla, kuin presidentin/muun valtion johtajan tai hänen poikansa lompakossa.
Sukulaiselta kaksi minikokoista näytehajuvettä ja huulipunan josta näki että sitä oli vähintään kokeiltu pariin otteeseen. Olin vielä muistaakseni niin nuori etten ollut edes meikkausiässä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin ex avomiehelle Kalevalan Aurinkoleijona kalvosinapit. Kultaiset. Hintaa oli lähes tonnin..
Mies ei käyttänyt kertakaan niitä. Itse sain 20€ puma hanskat Citymarketista..... Niin ja ukko vei kalvosinapit panttilainaamoon rahan puutteen takia.. Ja sinne jäi ne korut...
Idiootti.
Kumpikohan se idiootti lopultakin oli?
14-vuotias terve tytär sai miehen vanhemmilta lahjaksi Disney prinsessa-maton. Ja mainittakoot sekin että appivanhempien olen luullut olevan terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Käytetty huulirasva ja konvehtirasia josta oli syöty kaikki muut paitsi rommikonvehdit...
Voi jumal......!
Isä antaa joka joulu Kissafani-lehden muovipussissa. T. N31
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku on kertonut, useastikin, kun sai anopilta joululahjaksi muovilla päällystetyn painotaulukon.
Se oli legentaarinen lahja se! Laminoitu bmi-taulukko =)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä sen ihan ilman tuollaisia, että annat lahjaksi lapselle sen että hänen nimissään on lahjoitettu vuohi.
Sehän on ihan teistä itsekkäistä , maapalloa tuhoavista pikavippi-hullutpäivät-lapsenmerkkivaate-muovikrääsä-kiinalainenverkkokauppa-äityleistä kiinni, arvostaako lapsi lahjaa vai ei. Jopa sitä vuohta.
En tiedä noista nimityksistä, mutta vegaanina minusta olisi suoranaista vittuilua, jos nimissäni lähetettäisiin vuohi afrikkalaisille.
Vierailija kirjoitti:
14-vuotias terve tytär sai miehen vanhemmilta lahjaksi Disney prinsessa-maton. Ja mainittakoot sekin että appivanhempien olen luullut olevan terveitä.
Sain minäkin 13-vuotiaana vaariltani lahjaksi barbien. Ja ihan terve hän oli. Ymmärrän kyllä (ja ymmärsin jo tuolloin) ettei 70-vuotias pappa ole kovin pinnalla siitä, mitä teini-ikäinen tyttö toivoo, kun vielä harvakseltaan näimme, enkä tuon ikäisenä enää mitään kirjeitä Joulupukille kirjoittanut.
En ole alkuperäinen kirjoittaja mutta kyllä minäkin ostin miehelleni kalvosinapit joita hän ei ikinä pitänyt. Erotessa vielä antoi ne takaisin? Mielestäni tuo mies oli idiootti. Kuten ex mieheni. On väärin vaihtaa lahja rahaksi, varsinkin jos tietää että ne on arvokkaat. Loukkaus antajaa kohtaan. Ei miehet todellakaan ymmärrä.
Itse sain viime vuonna 20€ lahjakortin H&Mlle..
Jippii!!!! :(
Ohis. Oon aina ihmetellyt, että mitä Afrikkalaiset tekee niillä lahjotus vuohilla. Nyt tajusin, että nehän tosiaan syödään:)