Voinko ostaa ystävälleni lahjaksi lentolipun, tietämättä tarkkaa syntymäaikaa tai osoitetta?
Kommentit (26)
Voit tietenkin! Tarvitsee vain etu ja sukunimi! Ja myös kaverin spostiosoite :)
Vierailija kirjoitti:
Tai itse asiassa se voi olla myös sinun spostisoite, sillä ei ole merkitystä :) voit myöhemmin lähettää lentolopun mailitse kaverillesi, ja silloin se on todellinen yllätys :) koska muuten se lentolippu menee suoraan kaverisi sähköpostiin kun olet sen maksanut. Ihan yllätys kyllä!
Aiotko ostaa menolipun Timbuktuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai itse asiassa se voi olla myös sinun spostisoite, sillä ei ole merkitystä :) voit myöhemmin lähettää lentolopun mailitse kaverillesi, ja silloin se on todellinen yllätys :) koska muuten se lentolippu menee suoraan kaverisi sähköpostiin kun olet sen maksanut. Ihan yllätys kyllä!
Kiitos tästä!
AP
Vierailija kirjoitti:
Aiotko ostaa menolipun Timbuktuun?
Ajattelin kyllä hieman vähemmän eksoottista kohdetta ja tuppautua vielä itsekkin mukaan :D
Aina kun olen itse ostanut on kyllä vaatinut täyden hetun sekä minusta että mahdollisesta matkakumppanista. Muistan tämän koska on pitänyt pari kertaa ihan sitä varten sitten soittaa matkakumppanille. Lisäksi kysyy passissa olevaa nimeä, eli että on samalla tavalla kuin passissa.
Olet menossa reissuun kaverin kanssa, jonka tarkkaa osoitetta et tiedä. Ööö? Mitä jos kysyt sen osoitteen ja sanot kaverillesi, että aiot lähettää joulukortin?
Henkilötunnuksen utelu onkin sitten mahdotonta tehdä vaivihkaa, ellei kysy kaverin mahdolliselta puolisolta tms.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun olen itse ostanut on kyllä vaatinut täyden hetun sekä minusta että mahdollisesta matkakumppanista. Muistan tämän koska on pitänyt pari kertaa ihan sitä varten sitten soittaa matkakumppanille. Lisäksi kysyy passissa olevaa nimeä, eli että on samalla tavalla kuin passissa.
Voi itku. Synttärit voi toki udella, mutta hetun uteluun pitäisi jo keksiä vahvemmat perustelut, jos haluaa oikeasti yllättää. :/
No, ehkä se on parempi ettei ole yllätys, miten voit muuten olla varma, ettei kaverilla ole jo suunnitelmia ennestään siihen aikaan kun se aikomasi reissu olisi? Yllätykset on toki kivoja, mutta vain jos voi olla varma, että se yllätys sopii yllätyksen saajalle.
Just ostin lennot itselleni ja kaverilleni. Ei tarvinnut kaverista muita tietoja, kuin etu- ja sukunimen. Selvität vain, ettei kaverisi passissa lue esim. Hanna-Maija, vaikka kutsumanimi on Maija.
Ainakin, kun viime kuussa ostin Euroopan sisäset lennot riitti pelkkä nimi.
Vierailija kirjoitti:
Just ostin lennot itselleni ja kaverilleni. Ei tarvinnut kaverista muita tietoja, kuin etu- ja sukunimen. Selvität vain, ettei kaverisi passissa lue esim. Hanna-Maija, vaikka kutsumanimi on Maija.
Tää on muuten tärkee, lipussa pitää nimen olla samassa muodossa kuin passissa.
Wizzairikaan ei kysellyt mitään syntymäaikoja kun ostettiin liput.. Erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itku. Synttärit voi toki udella, mutta hetun uteluun pitäisi jo keksiä vahvemmat perustelut, jos haluaa oikeasti yllättää. :/
Ei sitä kysytä
Menolippu Mombasaan on aina saajalleen yllätys.
Niin ja olet täysin varma että ystävä pystyy lähtemään juuri kyseisenä ajankohtana?
Älä nyt ihmeessä ap yllätä tällaisella asialla. Ei ole välttämättä mieluinen yllätys ollenkaan, esim. aika ei sovi, kohde ei kiinnosta tms.
Ei mitään hetuja kysellä, eihän sellaisia edes ole kaikilla maailman ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ihmeessä ap yllätä tällaisella asialla. Ei ole välttämättä mieluinen yllätys ollenkaan, esim. aika ei sovi, kohde ei kiinnosta tms.
eikä ap välttämättä ole mieleistä matkaseuraa vaikka muuten hyvä ystävä olisikin.
)