Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien Suomessa sushi on ihan normaalia ruokaa?

Vierailija
27.11.2016 |

Olen asunut vuosia muualla ja nyt takaisin muuttaessa on tullut ihan yllätyksenä, että sushi on ihan normaali ruoka Suomessa. Milloin tuollainen tapa on Suomeen rantautettu? Japanissahan se on ikiaikainen perinne ihan saatavuuden ja raaka-aineiden jne. vuoksi, mutta Suomessa? Tuntuu ihan hassulta ja juntilta, että tuollainen tapa on omaksuttu Suomeen, jossa ei riisiä edes ole perinteisesti viljelty. :D

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä nyt junttia on? Maailma on vaan tullut lähemmäksi. Kaupasta voi ostaa thai-ruokaa, lähi-idän herkkuja, sushia. Kuten myös monista ravintoloista saa noutoruokana eri maiden ruokia. Kuten esim. Pizzaa, joka ei todellakaan ole suomesta. Miksi vain sushi ihmetyttää ja on junttia?

Vierailija
2/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä nyt junttia on? Maailma on vaan tullut lähemmäksi. Kaupasta voi ostaa thai-ruokaa, lähi-idän herkkuja, sushia. Kuten myös monista ravintoloista saa noutoruokana eri maiden ruokia. Kuten esim. Pizzaa, joka ei todellakaan ole suomesta. Miksi vain sushi ihmetyttää ja on junttia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viini, tänään sushi. Ihan jännittää, että mitä huomenna on vuorossa! Pasta? Viski? Kebab?

Vierailija
4/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa vain, niin ihan pian kaikki eksoottinenkin ruoka muuttuu pikaruokaketjujen vakiosapuskaksi.

Sitten saa sitä samaa ruokaa ihan missä päin palloa tahansa.

Vierailija
5/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu ihan hassulta ja juntilta, että tuollainen tapa on omaksuttu Suomeen, jossa ei riisiä edes ole perinteisesti viljelty. :D

Joo hassua, että Suomessa syödään jotain muuta kuin juureksia ja leipää 😃 😃 Kävin eilen Prismassa ja näin siellä banaaneja ja mandariinejä 😃 😃 Ihan oikeesti 😃 😃 Siis eihän ne edes kasva Suomessa! 😃 😃

Vierailija
6/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis mä oon tehny sushia ihan kotona ja se riisi ja riisiviinietikka ja nori piti ostaa ihan kaupasta! Wasabi myös. Onneks sain sentään laittaa päälle itse kalastettua merikalaa ni ei menny ihan hulluksi.

Sit seuraavaksi aattelin tehä riisipiirakoita ja riisipuuroa jos vaan löydän vielä kaupasta sitä eksoottista riisiä...

Vierailija
7/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seattlessa tuntui, että sushipaikkoja oli enemmän kuin muita pikaruokapaikkoja yhteensä, ja eipä se raaka kala sieltäkään ole kotoisin.

Vierailija
8/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa maailman lohesta tulee Norjasta ja Chilestä.

Vierailija
9/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen junttia siis! lol

Vierailija
10/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä milloin mutta onneksi on tullut osaksi suomalaista ruokakulttuuria. Eilen hain sushilajitelman itselleni ruuaksi kun en jaksanut vetää napaan entrecotea ja vihreitä papuja, kuten mies teki. Ihanaa kun on vaihtoehtoja, eikä tarvii päivästä toiseen syödä samaa: lihaa ja juureksia.

Vierailija
11/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi istuu hyvin Suomeen, koska Suomessa on aina ollut rapana syödä raakakypsytettyä kalaa, esim. graavilohta ja -siikaa. Kaikissa maissa ei kalaa syödäkään raakana.

Vierailija
12/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön kesät talvet vain kaalikeittoa.

Vierailija
13/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön kesät talvet vain kaalikeittoa.

Kai laitat hillosipuleita mukaan?

Vierailija
14/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi on paras asia mikä suomeen tuli sitten coca colan.

Vierailija
15/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten huomasin Petroskoissa parikin sushipaikkaa. Ja Petroskoihan on Venäjällä aika perähikiää.

Jos riisiruuat harmittaa niin lopeta riisipuuron keittäminen joukuksi: siinä nyt ei ainakaan ole mitään suomalaista.

Vierailija
16/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei, kyllä mä vaa-DIN, että Suomessa pitää syödä vaan perisuomalaisia ruokia. Perunakin on eksoottinen tuontitavara!

Meilläpäin perinneruokana on pastanttipuuro. Ja voin kertoa, se on juuri niin hyvää kuin miltä kuulostaakin ;-) Paitsi että sekin on tehty - hyi hyi - noista eksoottisista tuontijuureksista eli perunoista.

Vierailija
17/19 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut vuosia muualla ja nyt takaisin muuttaessa on tullut ihan yllätyksenä, että sushi on ihan normaali ruoka Suomessa. Milloin tuollainen tapa on Suomeen rantautettu? Japanissahan se on ikiaikainen perinne ihan saatavuuden ja raaka-aineiden jne. vuoksi, mutta Suomessa? Tuntuu ihan hassulta ja juntilta, että tuollainen tapa on omaksuttu Suomeen, jossa ei riisiä edes ole perinteisesti viljelty. :D

Voi sun kanssas... Juntit syövät ABC:llä tai Hesburgerissa sitä suolaista & rasvaista mössöänsä.

Sushissa ei todellakaan ole mitään junttia.

Vierailija
18/19 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä tuntuu että joka kulmalla on jokin sushi mesta.

Käyn itse pari kertaa kuussa sushi buffetissa.

Vierailija
19/19 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai pizza tai hampurilainen tai ranskalaiset. Kyllä täällä maar saisi syödä vain kaskinaurista ja metsämarjoja sekä kalaa. Muu on joutavaa humpuukia ja tuontikulttuuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi