Seinäkiipeilystä tietäviä? Kuinka hyväkuntoinen täytyy olla että voi kiipeillä? Onko painorajoitusta?
Olen jo vuosia halunnut aloittaa seinäkiipeilyn. Tähän asti runsas ylipaino on estänyt tämän.
Nyt olen kuitenkin kuntokuurilla ja saanut painoa pudotttua pljon. Paljon on vielä kuitenkin jäljellä.
Te jotka kiipeilyä harrastatte, kuinka kovakuntoisten puuhaa se on? Lihakseni ovat toki melkein normikunnossa nyt mutta eivät missään kovin kummoisessa vielä. Ja ylipainoa on siis vielä ehkä kolmisenkymmentä kiloa.
Kannattaako mennä kokeilemaan jo nyt vai pitäisikö jatkaa kuntokuuria vielä kunnes painoni onns normi? Silloin lihaksetkin olisivat taas vahvemmat.
Kommentit (4)
Mukavaa puuhaa ja tuntuu kyllä lihaksissa seuraavana päivänä.
Mulla on aika huono kunto ja vielä huonompi lihaskunto. Bmi on jotain 24. Ihan ok:sti jaksoin kiipeillä. Toki kädet varsinkin väsyy ja kipeytyy, mutta sitten voi hetken aina huilia.
Mene ihmeessä kokeilemaan jaksatko! Toki jos on paljon vatsaa vielä, niin voi hankaloittaa kun hyvä olisi pysyä mahdollisimman lähellä seinää. Ja jos et vielä jaksakkaan, niin elä lannistu vaan yritä sitten myöhemmin uudestaan. :)
Boulderointiin tuskin on mitään painorajaa. Köyden kanssa kiipeilystä en tiedä.
Vatsaa toki on vielä mutta en usko että se on tässä tapauksessa se mihin homma voisi kaatua, ei niin valtava.
Ehkä mä tosiaan uskaltaudun kokeilemaan. Pahin pelko onkin siinä että jos se ei onnistu niin jää ikävät fiilikset ja voi vaikuttaa mielialaan ja kuntokuurin jatkoon.
Kikka on käyttää jalkoja mahdollisimman paljon. Kädet väsyy tosi nopeaan jos yrittää niillä vetää itseään ylös. Käsillä pidetään kroppa lähellä seinää ja jaloilla pusketaan ylöspäin. Kyl se siit!
En harrasta lajia enkä painorajasta en osaa sanoa, mutta yllättävän rankkaa oli :D oltiin loppukesästä kiipeilemäs pari tuntia, toki itellä tämän hetkinen kunto huono (mukamas voin vielä laittaa sen piikkiin että on pieni lapsi :DD ) niin kyllä väsähti. Ei ainakaan mitään ajantuhlausta jos meinaa haluta aktiivisen harrastuksen.