11v. lapseni ei käytä 5,10 ja 20 senttisiä, koska "ne on niin pieniä rahoja"
jätti äskenkin lattialle kaksikytäsenttisiä kolikoista jotka putosi. nosti vain isommat rahat.
Olenkin ihmetellyt, kun meillä on aina rahaa pitkin lattioita, juurikin noita 20 senttisiä, ja ne voi olla lattialla vaikka viikkokaupalla samassa kohdassa. Kunnes minä nostan ne ja minä kyllä käytän noita pieniäkin kolikoita kaupassa.
Kyllä mulle lapsuudessa ja edelleenkin kelpaa pikkurahat.
Kommentit (10)
No ei niillä saa yhtään mitään, niin oikeassahan se on.
Omassa nuoruudessa jokaisella rahalla sai jotain, edes sen kappalemyyntinä myytävän irtokarkin kioskilta, silloin ei ollut arvottomia rahoja.
Mutta mitä saat viissenttisellä tai kymmensenttisellä?
Meillä sama, ei kelpaa kolikoista kuin 50 sentistä alkaen. Mieluiten haluaa kaiken kortille, kun on niin hankalaa kuljettaa rahaa. Ajat muuttuu.
Seuraavaks kelpaa vaan setelit...surullista. En antais rahaa tuossa tapauksessa senttiäkään.
miten teillä voi lojua joku kolikko viikkotolkulla lattialla? Etkö sä imuroi ikinä?
Meillä yläasteikäinen mielellään ottaa vastaan kavereiden 5senttisiä. Kun niitä saa yhdeltä ja toiselta, niin kummasti niillä saa jotain pientä kaupasta ostettua. Meillä tuo lapsi kyllä käyttää rahansa aina, ne eivät jää hautumaan.
Meillä noita kutsutaan pillukolikoiksi ja niille on oma pillurasia. Yleensä käytän kauppaan, jos ostan jotain pienempää. Ihme mukula
En minäkään alle 50 senttisiä pidä oikein rahana ja annan kaikki pienet kolikot yleensä jonnekin keräyslippaaseen. En edes käytä käteistä kuin hyvin harvoin.
Onhan ne aika pieniä rahoja. Osta lapselle säästöpossu ja opasta laittamaan killingit sinne? :)