Ulkona pimeää, mutta verhot/kaihtimet täysin auki ja sisällä täysvalaistus, miksi?
Mitä sinä sieltä ulkoa näet? Et mitään.
Mutta naapurisi näkevät kaiken mitä sisällä tapahtuu, tahtomattaan.
Halutaankin kai, että sisälle nähdään.
Tulee mieleen naapuruston yksi vanha joku 6-kymppine käpy, joka kerran vuodessaan tuodessaan maksullisen akan luokseen, jättää kaiken auki, että huomattaisiin, että jaaha, kävylläkin on seuraa XD
Kommentit (43)
TALOSSA ON IKKUNAT, MIKSIKÖ?
Että nähdään ulos.
SIKSI PIMEÄLLÄ EI JÄRKEÄ OLLA AVOIMET JUNTTINÄYTTELYT.
Meiltä on hieno näköala myös pimeällä, ja varsinkin silloin. Välillä tulee sammutettua valotkin ihan vaansiksi että näkee paremmin ulos. Ja verhot eivät tietenkään ole kiinni paitsi makuuhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen naapuruston yksi vanha joku 6-kymppine käpy, joka kerran vuodessaan tuodessaan maksullisen akan luokseen, jättää kaiken auki, että huomattaisiin, että jaaha, kävylläkin on seuraa XD
hyi helvata, tuli mieleen kaverin asuntoa vastapäätä oleva kämppä jossa asuu joku vanha patu ja sillä käy kylässä välillä joku nuori mies. Näkyy hyvin sen asuntoon kun kaihtimet ylhäällä ja valot päällä. Ukko ja nuori mies ovat alasti ja vanha mies istuu ilmeisesti sohvalla jonkin aikaa niska meihin päin. N. 10 min päästä näkyy kun nuori mies nousee polviltaan ylös. hy kuvotus. Eipä jäänyt epäselväksi mitä puuhailivat!!
Kovasti tuntui sinua kiinnostavan, kun osaat ajankin kertoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hyi helvata, tuli mieleen kaverin asuntoa vastapäätä oleva kämppä jossa asuu joku vanha patu ja sillä käy kylässä välillä joku nuori mies. Näkyy hyvin sen asuntoon kun kaihtimet ylhäällä ja valot päällä. Ukko ja nuori mies ovat alasti ja vanha mies istuu ilmeisesti sohvalla jonkin aikaa niska meihin päin. N. 10 min päästä näkyy kun nuori mies nousee polviltaan ylös. hy kuvotus. Eipä jäänyt epäselväksi mitä puuhailivat!!
Kovasti tuntui sinua kiinnostavan, kun osaat ajankin kertoa...
Tottakai, meillä oli ihan hauskaa sitä seuraillessa. Taisin sanoa myös n.10 min, en että tasan 10 min.
Vierailija kirjoitti:
Mä hmettelen niitä ihmisiä, jotka pitää verhot kiinni aina. Miksi niillä on ikkunat?
Mulla on usein verhot kiinni, samasta syystä kuin toisilla on auki, eli ei jaksa aina niitä aukoa. Selkä on ikkunaan päin kun olen koneella ja eipä tuota maisemaa kauheasti kiinnosta muutenkaan tuijotella.
Voisin aivan hyvin asua luolassa, missä ei ole yhtään ikkunoita, eipä tarvis käyttää aikaa niiden pesemiseenkään sitten :D
Ulkoilen kyllä paljon ja silloin katson maisemia.
Minulla ei ole peittäviä verhoja. Ei haittaa jos joku näkee sisälle. Ei kuitenkaan näe yksityiskohtia tai tunnista minua kadulla.
Yksi tuttuni pitää myös verhot auki ja kaikki valot päälle. Mutta se liittyy varmaan johonkin exhibitionismiin, koska anoimme kyllä naapureille katseltavaa.
Musta on ankeaa laittaa kaihtimet kiinni. Se, ettei ikkunasta näe ulos, on musta hieman ahdistavaa: tuosta luukusta pitäisi nähdä ulos, mutta nyt se on peitetty. Ei mua kiusaa, jos joku näkee meille. Jos on jotain peiteltävää, verhot voi sitten laittaa kiinni. Asun tosin haja-asutusalueella, mutta samaa periaatetta noudatin asuessani kerrostalossa ekassa kerroksessa.
Eikö teitä häiritse ajatella, että olette täysin haavoittuvia jollekin stalkkereille? Mistä olette varmoja, ettei esim. viranomaiset näe harrastamianne laittomuuksia? Miten esim. jos joku tarkk`ampuja haluaa vahingoittaa teitä? Tällaisia tuli mieleeni. Ehkä katson liikaa poliisisarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on just nyt suurin osa kaihtimista auki. En jaksa aina availla ja sulkea kaihtimia tai verhoja joka huoneesta. Joskus suljen, mutten ala erikseen vaivautumaan joka aamu ja ilta. On parempaakin tekemistä kuin varoa, ettei kukaan vaan näe, kun istutaan koneella, sohvalla, tehdään ruokaa, syödään, luetaan, leikitään lasten kanssa, imuroidaan ja muuta äärettömän kiinnostavaa.
Ikkunan ohi kävellessäni äsken laitoin muuten verhot kiinni. Samalla totesin, että melkein kaikilla vastapäätä asuvilla on verhot kiinni. Joten ihan sama vaikka pitäisi verhoja auki: Ei ne naapurit meille näe, kun niiden omat verhot ovat kiinni.
Meillä on muuten joskus verhot pitkäänkin suljettuina päivisin: Varsinkaan miestä ei kiinnosta katsella ulos, joten jos minä en ole avaamassa verhoja, mies voisi elää aina verhot kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on just nyt suurin osa kaihtimista auki. En jaksa aina availla ja sulkea kaihtimia tai verhoja joka huoneesta. Joskus suljen, mutten ala erikseen vaivautumaan joka aamu ja ilta. On parempaakin tekemistä kuin varoa, ettei kukaan vaan näe, kun istutaan koneella, sohvalla, tehdään ruokaa, syödään, luetaan, leikitään lasten kanssa, imuroidaan ja muuta äärettömän kiinnostavaa.
Ikkunan ohi kävellessäni äsken laitoin muuten verhot kiinni. Samalla totesin, että melkein kaikilla vastapäätä asuvilla on verhot kiinni. Joten ihan sama vaikka pitäisi verhoja auki: Ei ne naapurit meille näe, kun niiden omat verhot ovat kiinni.
Meillä on muuten joskus verhot pitkäänkin suljettuina päivisin: Varsinkaan miestä ei kiinnosta katsella ulos, joten jos minä en ole avaamassa verhoja, mies voisi elää aina verhot kiinni.
Edellinen oli siis eka vastaaja.
Asutaan maalla,ihan sama onko verhot kiinni vai auki.Jos joku tulee pällistelee ni kyl koirat huomauttaa...
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä häiritse ajatella, että olette täysin haavoittuvia jollekin stalkkereille? Mistä olette varmoja, ettei esim. viranomaiset näe harrastamianne laittomuuksia? Miten esim. jos joku tarkk`ampuja haluaa vahingoittaa teitä? Tällaisia tuli mieleeni. Ehkä katson liikaa poliisisarjoja.
En koe, että jonkun halu katsoa sisään meidän ikkunasta tekisi musta haavoittuvaisen. En yhtäkkiä keksi, mitä laittomuuttta joku viranomainen vois nähdä mun harrastavan, tai miksi joku viranomainen kyttäisi ikkunani takana. Miten usein olet kuullut, että Suomessa joku olisi huvikseen ammuskellut ikkunasta sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe, että jonkun halu katsoa sisään meidän ikkunasta tekisi musta haavoittuvaisen. En yhtäkkiä keksi, mitä laittomuuttta joku viranomainen vois nähdä mun harrastavan, tai miksi joku viranomainen kyttäisi ikkunani takana. Miten usein olet kuullut, että Suomessa joku olisi huvikseen ammuskellut ikkunasta sisään?
Joku voi kytätä ja vakoilla. Jos vaikka tietokoneella katselet luvattomia sivustoja tms.En ole kuullut onneksi ikinä, mutta pelkkä ajatuskin sellaisesta karmii! Parempi pitää mielestäni varmuuden vuoksi verhot kiinni.
Laitan sälekaihtimet makuuhuoneissa kiinni pimeällä, mutta olohuoneessa ja keittiössä ne ovat aina auki. Ahdistaisi olla sisällä umpiossa. Ja koska liikumme kotona yleensä vaatteet päällä ja muutenkin elämme kutakuinkin normaalisti, miksi pitäisi piilotella verhojen takana? En jaksa uskoa, että kukaan tänne jaksaisi erityisesti kiikaroida.
Meillä sälekaihtimet ovat sitä arten, että kesäisin saa makuuhuoneet pimeäksi ja muutenkin estettyä auingon paistamasta suoraan sisään.
Meillä myös naapuri, joka on pimeällä kuin näyttämöllä. Siihen suuntaan ei voisi katsoa ollenkaan, jos haluaisi välttyä näkemästä.
Minusta on kodikasta, kun illalla hämärän tullessa sulkee verhot. Silloin tuntuu, että on kotona suojassa. Ahdistavaa olisi, jos kuka vain voisi katsella ikkunoista sisään sitä huomaamattani. Kotona pitää saada olla itsekseen, kenenkään ulkopuolisen näkemättä. Ihmettelen, että tässä ketjussa niin moni ei sulje verhoja. Olen luullut, että suurin osa sulkee.
Monia kiihottaa jos vaikka mies näkee alastoman tai alusvaatteisiin verhotun kehon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös naapuri, joka on pimeällä kuin näyttämöllä. Siihen suuntaan ei voisi katsoa ollenkaan, jos haluaisi välttyä näkemästä.
:D Kannattaisiko ne omat kaihtimet sulkea :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe, että jonkun halu katsoa sisään meidän ikkunasta tekisi musta haavoittuvaisen. En yhtäkkiä keksi, mitäoo laittomuuttta joku viranomainen vois nähdä mun harrastavan, tai miksi joku viranomainen kyttäisi ikkunani takana. Miten usein olet kuullut, että Suomessa joku olisi huvikseen ammuskellut ikkunasta sisään?
Joku voi kytätä ja vakoilla. Jos vaikka tietokoneella katselet luvattomia sivustoja tms.En ole kuullut onneksi ikinä, mutta pelkkä ajatuskin sellaisesta karmii! Parempi pitää mielestäni varmuuden vuoksi verhot kiinni.
Ei mua kiinnosta miettiä sitä, että mitä sitten, jos joku kyttää. En katsele laittomia nettisivuja, mutta en myöskään usko, että joku viranomainen kyttäisi ikkunani takana valvomassa netinkäyttöäni. Sehän olisi rikollistakin. Jos pelkäät, että joku ampuu sut, jos joku sattuu näkemään sut ikkunasta, pelkäät varmasti myös, että joku ampuu sut kadulla, tai ihan missä vain.
Kyllä meiltä ulos näkee. Täällä kaupungissa tiet ovat valaistuja. Mikäli joku haluaa katsella minua nyt, kun tv:stä katson toisella silmällä Catfishiä, toisella surffaan ja välillä syön, niin siitä vaan. Vaatteet on päällä. Kuinka tämä voi olla jollekin häiritsevä asia? No, kyylät on kyyliä.