escitalopram masennuslääke, voiko välillä ottaa alkoholia?
Puolipullo viiniä tai kolme sidukkaa. Saako tämän lääkkeen kanssa ottaa?
Kommentit (18)
Voi, mutta alkoholi kumoaa masennuslääkkeiden vaikutusta eikä siten ehkä tehoa kuten kuuluisi.
Voi varmaan, mut ei mitään hirveitä liiskoja, vähän vaan maistelet. Eikä siis päivitäin.
Miks masennuslääkkeitä syödessä pitäis ottaa alkoa? Pakkausselosteessa kerrotaan onko haittavaikutuksia alkoholin kanssa, toki suositus on ettei alkoa ottais.
Pojallani mainitsemasi lääkitys,ottaa aniharvoin,18v ekan kerrannjolloin ei ollut vielä lääkitystä,2 olutta ja kännissä,masennuslääkkeen kanssa otti yhden oluen,kamala öääkipu ja nukkui 6 tunnin päiväunet,ei kannata ottaa muutamaa enempää
Siksi koska joudun syömään lääkettä vuosia. Ja joskus kiva hyvän ruoan kanssa juoda viiniä miehen kanssa pullo puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta alkoholi kumoaa masennuslääkkeiden vaikutusta eikä siten ehkä tehoa kuten kuuluisi.
Ei lääkkeiden sinänsä vaan hoidon, koska alkoholin katsotaan ylläpitävän masennusta. Jos siis paljon juo.
Kyllä voit ottaa. Lähinnä jatkuva alkoholinkäyttö lääkkeen käyttäjälle ei ole suositeltavaa, koska se itsessäänkin aikaansaa masennusta.
Ei aiheuta mitään. Itse syönyt jo vuosia, eikä ongelmia viinin kanssa.
Masis kirjoitti:
Miks masennuslääkkeitä syödessä pitäis ottaa alkoa? Pakkausselosteessa kerrotaan onko haittavaikutuksia alkoholin kanssa, toki suositus on ettei alkoa ottais.
Lääkitys on usein pitkäaikainen ja eikä sitä voi jättää ottamatta, puoliintumisajat myös usein pitkähköjä. Kysymykseen, lääkäriltä kannattaa kysyä, vastaavat kyllä mielellään. Nykyään suosittaan enemmän noita lääkkeitä, joista ei ole ainakaan välitöntä vaaraa alkoholin kanssa nautittuina, mutta kannattaa aina katsoa lääkekohtaisesti.
Oon syöny lääkettä 1,5v ja juonu ihan samalla tavalla ku ennen. Ei mitää merkitystä ainakaa mulla, ja maksatestitki on tsekattu.
Joo voi ottaa. Söin tuota lääkettä jokunen vuosi sitten ja kyllä tuli viiniä välillä juotua silloinkin.
Itse syön pienellä annoksella ko. lääkettä, ja noin pienet määrät alkoholia menettelee. Olen sitä mieltä että masentuneena krapulat ovat aina kamalia oli lääkitys päällä tai ei ja menee helposti liian känniin. Varovainen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Maksa kovilla.
Ei ole maksatoksinen lääke.
Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
Et voi, lukee siellä ohjeissa jos luet että ei suositella alkoholia.
Mutta näin kaikissa masennus lääkkeissä että siellä se lukee ei suositella alkoholia jos käytät näitä lääkkeitä.
Voi ottaa, ei tosin välttämättä kannata ottaa hirveän paljon.