Naapurilla verhot kiinni
Tähän taloon muutti joskus noin puolitoista vuotta sitten uusi asukas naapurihuoneistoon. Hän laittoi heti ikkunoihin mustat verhot ja verhot on olleet kiinni siitä asti _koko ajan_. Kertaakaan en ole nähnyt että verhot olisivat auki tai edes raollaan.
En ole myöskään koskaan kuullut mitään ääntä asunnosta. Joskus olen nähnyt naapurin pihalla tai porraskäytävässä menossa tai tulossa asuntoonsa ja olen tervehtinytkin häntä. En ymmärrä miten kukaan voi asua noin? Keinovalon alla kesät talvet hiljaa istuen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Tähän taloon muutti joskus noin puolitoista vuotta sitten uusi asukas naapurihuoneistoon. Hän laittoi heti ikkunoihin mustat verhot ja verhot on olleet kiinni siitä asti _koko ajan_. Kertaakaan en ole nähnyt että verhot olisivat auki tai edes raollaan.
En ole myöskään koskaan kuullut mitään ääntä asunnosta. Joskus olen nähnyt naapurin pihalla tai porraskäytävässä menossa tai tulossa asuntoonsa ja olen tervehtinytkin häntä. En ymmärrä miten kukaan voi asua noin? Keinovalon alla kesät talvet hiljaa istuen.
Mistä sinä tiedät että hän istuu hiljaa siellä? Kuitenkin mölisee ja älisee päästäen kurkkuääniä viimeistä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin itsekin verhoja kiinni jos voisin, mutta ahdistun siitä. Ahdistun kyllä myös kyyläävästä vastapäisen talon röökimuijasta, joka roikkuu parvekkeellaan puoli päivää tuijottaen tänne.
Olen itse tuollainen "röökimuija". Pääkö pitäisi kääntää 180 astetta tai tuijottaa kattoon tms. Tietenkin katse suuntautuu ulos, ja kyllä vastapäätä on talo ja naapureita joilla verhot auki. En kyylää eikä kiinnosta tuijotella muiden asuntoihin; saattaa näyttää siltä, mutta ihan ajatuksissani poltan tupakkani ja katselen tyhjyyteen. Tällaiset terkut jos olet naapurini :)
Teitä/mietä on paljon! Ette/emme kunnioita muita!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän harmistuksesi. Naapurisi stalkkaaminen on huomattavasti vaikeampaa, kun verhot ovat aina kiinni. Mitä jos kokeilisit vaikka heippa-lappua?
Kuule, se on varmaan glitterivampyyri joka siellä pimeiden verhojensa takana suunnittelee muuttavansa koko Suomen kantasuomalaisen kansan glitterihomozombiearmeijaksi ja pilaavansa samalla "Aidon Avioliiton" ja muuta. Soita heti poliisille ja tee valitus siitä että se estää sinun laillista oikeuttasi kyylätä, kytätä ja tunkea yleisesti pitkää nokkaasi muiden elämään. Kyllähän sinulla pitää olla oikeus kyylätä mitä siellä naapurin ikkunan takana näyttää ja muuta pjaskaa. Sinua oikein tahallaan loukataan ja rajoitetaan! Törkeää!
Täälläkin on verhot kiinni. Naapuritalon seinässä ei ole paljon nähtävää.
Sillä on verhot auki aina silloin, kun sä et huomaa. On ollut monta kertaa.
Mullakin on mustat verhot ja ne on olleet kiinni kohta viisi vuotta. Vieressä taloja ja ei kiinnosta antaa nähtävää niille, tässä paskaloukossa kun ei ole edes sälekaihtimia. Kukas sun tortun ap. muuten kostuttaisi jos ei olisi tuota verhoja kiinnipitävää naapuria. Olisit onnellinen, on sunkin elämässä jotakin sisältöä.
Jostain syystä valo häikäisee enemmän kuin ennen, pidän yhdessä huoneessa melkein aina rullakaihdinta alas vedettynä. Valoisuus on silti hienoa.
Asumme keskustassa ja keittiön ja olkkarin ikkunat ovat kadulle päin ja on isot kuin akvaariossa asuisi.
Tämä asunto on 2.kerroksesta mutta kadun toiselta puolelta on suora näkyvyys meille sisälle. Kiva varsinkin näin talvella kun ulkona on pimeää ja sisällä valot. Verhot ja sälekaihtimet pelastaa...
Näköjään naapurilla on verhot kiinni ihan syystä. Katoppa peiliin!
Olen poissa kotoa yleensä 8-20 välisen ajan. Pitää varmaan muista aukaista verhot niin saa naapuri katsella asuntoon sillä aikaa kun olen poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vittuako tuo sinulle kuuluu !
Hoida omat asiasi !
Meillä on AINA verhot/kaihtimet kiinni. Tässä asunnossa siis jo melkein viisi vuotta. Suurin syy on se että olemme kotona aina alasti (paitsi kun on vieraita), enkä halua että tuollaiset kyylät tuijottelevat kotiini. Lisäksi tykkäämme pimeästä, syksyllä ja talvella poltellaan kynttilöitä ja käytetään muutenkin tunnelmavalaistusta. Kesällä ärsyttää valo mikä tunkee kaihtimien raoista ja häikäisee. Silloin vedän verhotkin kaihtimien eteen. Plussana sekin etteivät murtovarkaat näe sisälle, eivätkä voi päätellä mitään kodistamme tai kotona olostamme, kun ulospäin asuntomme näyttää aina samalta.
Sama se minulle on jos muut haluavat esitellä sisustustaan ja elämäänsä, ja asua kuin akvaariossa. Minä arvostan yksityisyyttä ja rauhaa. Ja kyllä meillä kuunnellaan ja soitetaan musiikkia, katsotaan televisiota, jutellaan ja harrastetaan seksiä, mutta nämä tehdään ihan tarkoituksella sellaisella äänenvoimakkuudella ettei häiritä naapureita. Olisit vaan iloinen ettei naapurisi möykkää niin että teille kuuluu, itse emme ole yhtä onnellisessa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan että miksi hänellä verhot on ollut kiinni jo yli vuoden koko ajan. Ei ole minusta normaalia että verhot on AINA kiinni vaikka niitä paljon kiinni pitäisikin? Ja minä ainakin vaihdan kesäksi muutenkin kevyemmät verhot joiden läpi valo pääsee sisään vaikka ne olisivatkin kiinni.
Tällä naapurilla on paksut mustat verhot joiden läpi ei näy kyllä yhtään mitään. Valo kajastaa vain vähän ikkunan reunoilta verhojen ja seinän välistä. En ole myöskään nähnyt koskaan kyseistä henkilöä esim. ulkona istumassa tms, vain muutaman kerran menossa tai tulossa asunnostaan, jolloin olen tervehtinyt ja hän on kyllä vastannut siihen.
Esim. toisen naapurin kanssa jutellaan melkein päivittäin ja ollaan tuttuja niin siihen nähden outoa kun toinen "linnoittautuu" mustien verhojensa taakse piiloon.
ap
Anna ihmisten olla erilaisia, sitä ei varmaan kiinnosta kaveerata tuollaisen stalkkerin kanssa
Ehkä hän tahtoo kulkea ilkosillaan miten itseä lystää eikä tahdo et naapurit näkee. Ikävähän seki ois jos joutuis pukemaan sitä varten että voi laittaa verhot kiinni ja sitten taas riisu'utua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin itsekin verhoja kiinni jos voisin, mutta ahdistun siitä. Ahdistun kyllä myös kyyläävästä vastapäisen talon röökimuijasta, joka roikkuu parvekkeellaan puoli päivää tuijottaen tänne.
Olen itse tuollainen "röökimuija". Pääkö pitäisi kääntää 180 astetta tai tuijottaa kattoon tms. Tietenkin katse suuntautuu ulos, ja kyllä vastapäätä on talo ja naapureita joilla verhot auki. En kyylää eikä kiinnosta tuijotella muiden asuntoihin; saattaa näyttää siltä, mutta ihan ajatuksissani poltan tupakkani ja katselen tyhjyyteen. Tällaiset terkut jos olet naapurini :)
En tiedä oletko. Minun naapurini on peroksidiblondattu ehta lähiömuikkeli, joka kyllä nimenomaan kyylää tänne vastapäiseen taloon. Voisihan sitä katsella vaikka alas pihalle, jos on pakko siellä parvekkeen kaiteella roikkua sen sijaan että ihan selkeästi tuijottaa ikkunasta sisään ja aiheuttaa muissa epämukavuutta.
Tota, pitäisi siis muistaa tuijottaa maata aina jottei naapurin "muikkelille" tule vahingossakaan epämukava olo? Lähiö ei taida olla sinun juttusi, ei kyllä minunkaan, viihdyn kantakaupungissa mainiosti. Jos noin paljon ahdistaa niin olisiko helpompi olla verhot kiinni ja/tai myös omakotitalot on keksitty yksityisyyttä vaaliville. Tai sitten kerrot naapurin peryksidiblondille ohjeet mihin kuuluu katsoa...
No verhot on kiinni koska tuossa ikkunan edessä menee jalkakäytävä. Sitten kun asuu ensimmäisessä kerroksessa niin ei vaan jostain syystä halua pitää verhoja auki.