Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurilla verhot kiinni

Vierailija
26.11.2016 |

Tähän taloon muutti joskus noin puolitoista vuotta sitten uusi asukas naapurihuoneistoon. Hän laittoi heti ikkunoihin mustat verhot ja verhot on olleet kiinni siitä asti _koko ajan_. Kertaakaan en ole nähnyt että verhot olisivat auki tai edes raollaan.

En ole myöskään koskaan kuullut mitään ääntä asunnosta. Joskus olen nähnyt naapurin pihalla tai porraskäytävässä menossa tai tulossa asuntoonsa ja olen tervehtinytkin häntä. En ymmärrä miten kukaan voi asua noin? Keinovalon alla kesät talvet hiljaa istuen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun noin, tykkään pimeästä.

Vierailija
2/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on makuhuoneen verhot aina kiinni , kun nukun alasti ja vastapäisestä talosta suora näköyhteys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa hankkia oma elämä,

Vierailija
4/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin verhot kiinni lähestulkoon aina. Mieluummin katselen kauniita verhoja, kuin kerrostalolähiön suomaa betonimaisemaa. Lisäksi, nyt voin aivan rauhassa palloilla kotona vaikka alasti tai harrastaa sitomisleikkejä ja anaaliseksiä keittiön pöydällä - ei tarvi naapureiden siunailla millainen äiti naapurissa oikein lasta kasvattaa ja tehdä perättömiä lasuja.

Chilin kasvatus sai kasvilamppujen takia joskus poliisit tekemään kotietsinnän, joku ihana naapuri oli ilmoittanut epäilevänsä huumausainerikosta. Ihanaa.

Kesällä ja auringon paisteella ne verhot ovat jo mukavuussyistäkin kiinni, kämppä lämpeisi muuten aivan liikaa ja kotona olo olisi äärettömän tukalaa.

Vierailija
5/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Miksi naapurien pitäisi nähdä sisään? Asun ykköskerroksessa ja vieressä on taloja niin, että jos pitäisin verhot auki, olisi levoton olo koska kuka vain voi tarkkailla milloin vain, enkä itse näkisi sitä. Ahdistavaa.

Vierailija
6/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin itsekin verhoja kiinni jos voisin, mutta ahdistun siitä. Ahdistun kyllä myös kyyläävästä vastapäisen talon röökimuijasta, joka roikkuu parvekkeellaan puoli päivää tuijottaen tänne.

Vierailija
7/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on joku valonarkuus? Valonarat silmät tai jos on saanut aivovamman tai muita neurologisia vikoja, aurinkolasit voi lievittää valon aiheuttamaa pääsärkyä.

Typerämpiä on nämä jotka eivät vedä verhoja. Illalla kun on muuten pimeä, valaistu ikkuna on kuin teatterin lava. Kyllä jotkut harrastaa monipuolista seksiä verhot aukikin. Ei ole niin kiinnostavaa kuin luulisi.

Joten eri asia valittaa melusta ym, mutta jos toisen verhot noin paljon haittaa, pitäiskö sun ihan miettiä jotain muita asioita?

Vierailija
8/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen käsitys, että Suomessa ja joissakin muissakin maissa ihmiset saavat pitää asuntonsa ikkunoissa minkävärisiä verhoja haluavat ja joko auki tai kiinni. Sisällä saa pitää valoja tai istua pimeässä. Jos naapuri haittaa AP;aa, niin kosta sille, pidä valkoiset verhot aina auki!

Vierailija
9/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan just tollasten naapureiden takia jotka tuijottelee sisään. Edelliseltä naapurilta sain aina kuulla tästä että miks pidän aina verhoja kiinni. No voisko olla vaikka että haluun oman rauhan enkä pelkoo perseeseen että naapuri näkee kun vaihdan vaatteita tai kaivan nenää. Joskus harvoin kun pidän sälekaihtimia auki ne saattaa unohtua kunnes tissit paljaana muistan että seuraavat ikkunat on 8m päässä. Jos tulee vieraita niin laitan ne yleensä auki koska tiedän käyttäytyväni normaalisti silloin. :D

Mut oikeesti mitä tyydytystä te kyylät oikeesti saatte siitä että tuijottelette muihin asuntoihin, itse ainakin välttelen sitä. Joskus tosin ajatuksissani saatan arvostella joitain huomiota herättäviä huonekaluja mielessäni, mutta tommonen vartavasten tuijottelu, why?

Vierailija
10/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin itsekin verhoja kiinni jos voisin, mutta ahdistun siitä. Ahdistun kyllä myös kyyläävästä vastapäisen talon röökimuijasta, joka roikkuu parvekkeellaan puoli päivää tuijottaen tänne.

Olen itse tuollainen "röökimuija". Pääkö pitäisi kääntää 180 astetta tai tuijottaa kattoon tms. Tietenkin katse suuntautuu ulos, ja kyllä vastapäätä on talo ja naapureita joilla verhot auki. En kyylää eikä kiinnosta tuijotella muiden asuntoihin; saattaa näyttää siltä, mutta ihan ajatuksissani poltan tupakkani ja katselen tyhjyyteen. Tällaiset terkut jos olet naapurini :)

Vierailija
11/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tuollainen "röökimuija". Pääkö pitäisi kääntää 180 astetta tai tuijottaa kattoon tms. Tietenkin katse suuntautuu ulos, ja kyllä vastapäätä on talo ja naapureita joilla verhot auki. En kyylää eikä kiinnosta tuijotella muiden asuntoihin; saattaa näyttää siltä, mutta ihan ajatuksissani poltan tupakkani ja katselen tyhjyyteen. Tällaiset terkut jos olet naapurini :)

En tiedä oletko. Minun naapurini on peroksidiblondattu ehta lähiömuikkeli, joka kyllä nimenomaan kyylää tänne vastapäiseen taloon. Voisihan sitä katsella vaikka alas pihalle, jos on pakko siellä parvekkeen kaiteella roikkua sen sijaan että ihan selkeästi tuijottaa ikkunasta sisään ja aiheuttaa muissa epämukavuutta.

Vierailija
12/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin luultavasti hulluksi jos kotiini ei koskaan tulisi kunnon luonnonvaloa. Kimppaan ap:tä siinä että en kyllä ymmärrä yhtään kuinka joku kestää olla jatkuvasti verhot kiinni.

Vierailija
13/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietää, että kyyläät sitä.

Vierailija
14/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisin luultavasti hulluksi jos kotiini ei koskaan tulisi kunnon luonnonvaloa. Kimppaan ap:tä siinä että en kyllä ymmärrä yhtään kuinka joku kestää olla jatkuvasti verhot kiinni.

Toi nyt on aika tuulesta temmattu väite. Eihän normaali opiskelija tai työssäkäyvä tähän aikaan vuodesta saa sitä luonnonvaloa muutakun sieltä koulusta tai töistä.

Vierailija
15/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan että miksi hänellä verhot on ollut kiinni jo yli vuoden koko ajan. Ei ole minusta normaalia että verhot on AINA kiinni vaikka niitä paljon kiinni pitäisikin? Ja minä ainakin vaihdan kesäksi muutenkin kevyemmät verhot joiden läpi valo pääsee sisään vaikka ne olisivatkin kiinni.

Tällä naapurilla on paksut mustat verhot joiden läpi ei näy kyllä yhtään mitään. Valo kajastaa vain vähän ikkunan reunoilta verhojen ja seinän välistä. En ole myöskään nähnyt koskaan kyseistä henkilöä esim. ulkona istumassa tms, vain muutaman kerran menossa tai tulossa asunnostaan, jolloin olen tervehtinyt ja hän on kyllä vastannut siihen.

Esim. toisen naapurin kanssa jutellaan melkein päivittäin ja ollaan tuttuja niin siihen nähden outoa kun toinen "linnoittautuu" mustien verhojensa taakse piiloon.

ap

Vierailija
16/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on oikeasti aika herkkiä omasta yksityisyydestään. Eivät yhtään siedä sitä mahdollisuutta, että joku naapuri katselisi sisälle heidän elämäänsä. Ja siis vaikka se elämä olisi aivan tavallista ruoanlaittoineen ja lehden lukuineen. Silti.

Älä nyt ap ala kuvitella, että hänellä on jotain hämärähommia siellä. Luulen tosiaan liittyvän vahvaan yksityisyydenkaipuuseen.

Vierailija
17/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan todella mielenkiintoinen elämä.

Vierailija
18/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vaan että miksi hänellä verhot on ollut kiinni jo yli vuoden koko ajan. Ei ole minusta normaalia että verhot on AINA kiinni vaikka niitä paljon kiinni pitäisikin? Ja minä ainakin vaihdan kesäksi muutenkin kevyemmät verhot joiden läpi valo pääsee sisään vaikka ne olisivatkin kiinni.

Tällä naapurilla on paksut mustat verhot joiden läpi ei näy kyllä yhtään mitään. Valo kajastaa vain vähän ikkunan reunoilta verhojen ja seinän välistä. En ole myöskään nähnyt koskaan kyseistä henkilöä esim. ulkona istumassa tms, vain muutaman kerran menossa tai tulossa asunnostaan, jolloin olen tervehtinyt ja hän on kyllä vastannut siihen.

Esim. toisen naapurin kanssa jutellaan melkein päivittäin ja ollaan tuttuja niin siihen nähden outoa kun toinen "linnoittautuu" mustien verhojensa taakse piiloon.

ap

Mulla on verhot aina kiinni. Harvemmin edes olen kotona päivänvalon aikaan.

Jos haluan olla ulkona en todellakaan jää pihaan istumaan vaan suuntaan ihan muualle.

Tervehdin naapureitani, se riittäköön. En halua muutoin olla tekemisissä.

Vierailija
19/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi ap:n nenää kiinni ikkunaan.

Vierailija
20/37 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä pitää kaltaistesi kyylien takia niitä kiinni?