Jos sinulta vietäisiin älypuhelin, tabletti, tietokone ja televisio, mitä tekisit?
Niitä ei olisi mahdollista saada takaisin. Mitä tekisit oletettuna että olet lukittuna sisälle asuntoosi vuorokaudeksi.
Tämän keskustelun aihe ei ole pilkata ketään, ajattelin ihan hauskana ajatusleikkinä kun nykyään ollaan niin riippuvaisia tekniikasta :)
Kommentit (38)
Lukisin kirjoja. Nukkuisin. Söisin. Hyvinhän se vuorokausi menisi niinkin.
Varmaan ottaisin ja siivoaisin vaatekomeron perusteellisesti. Sen jälkeen lukisin ennen nukkumaanmenoa jotain vanhaa suosikkikirjaa.
Kyllä mun monen kirjahyllymetrin sisällöstä löytyisi ajankulua, kävisin myös saunomassa. Enpä muuta keksi jos 4 seinän sisällä pitäisi kökkiä... Vai saako käyttää sähkösaunaakaan? :)
Lukisin. Muutama kirja nököttää hyllyssä odottamassa vuoroaan ja koulua varten saisi lukea niin paljon kuin vaan ehtisi.
Siivoisin,kutoisin,lukisin...kyllähän tuota tekemistä löytys...
Aika varmasti tylsistyisin mutta varmana lopulta päätyisin tekemään suursiivouksen. Tulisi siis ehkä jopa tarpeeseen..
Siis vuorokaudeksi?! Eihän siinä ajassa ehtisi edes tulla minkäänlaisia vieroitusvaikeuksia.
Jos olisin lukittuna kämppääni en ilmeisesti voi lähteä lenkille. Mutta päivä kuluisi varmaan ruokaa laittaen, kotona jumpaten, saunoen, kotia järjestellen, lukien kirjoja ja tehden käsitöitä. Eli aika normi settiä.
Olisin valmis luopumaan kännykästä vaikka kokonaan.pidän tarkoituksella päiviä koko perheelle ettei puhelimia käytetä,pelataan lautapelejä,ulkoillaan,meditoidaan keskustellaan ja saunotaan.ihan parhautta
Täytyisi julmetusti miettiä, että millä minä jatkaisin graduni tekoa. - No lukisin varmaan ja nauttisin kauniista talvisäästä tai vaikka kirjoittelisin Joulukortteja... Televisiota, tablettia tai älypuhelinta en edes omista.
Hämmästyisin, että oliko mulla tablettikin. Sitten katselisin ikkunasta lentokoneita, lukisin, masturboisin paljon ja nukkuisin paljon.
Pelaisin lasten kanssa korttia. Voisin opettaa niille vaikka Tuppea.
Lukisin, neuloisin, virkkaisin, kuuntelisin radiota... Sitä mitä muutenkin siis :)
Olisin sanonut, että menen kirjastoon, mutta jos olen lukittuna niin luen sitten kotona olevia kirjoja. Ehkä jos siivottavaa tai järjesteltävää olisi, tekisin myös sen.
Mulle jäisi vielä kaksi tablettia ja 4 e-kirjojen lukulaitetta. No, vakavasti puhuen saattaisin vaikka vähän järjestellä tavaroita ja sitten lukisin kirjoja ja luultavasti söisin kaapit tyhjiksi. Television menetys ei kyllä tuntuisi missään.
Ajatelkaapa, että oikeasti voisi käydä niin, että maasta katoaa verkkoyhteydet. Siinä olisikin miettimistä, että miten asiat saa hoidettua. Kaupat tyhjenisivät kun koko pitkä toimitusketju hajoaisi palasiksi ja mikään kulkupelikään ei kohta liikkuisi jos ei omista polkupyörää, hevosta tai suksia..Käteinen loppuisi pian ja maksukortit muuttuisivat pelkiksi muovinpalasiksi. Keneltä löytyy patteriradio kotoa? Ei minulta ainakaan.
Yrittäisin vimmatusti murtautua ulos asunnosta, jotta pääsisin tekemään rikosilmoituksen varastetusta omaisuudestani.
Ottaisin käyttöön vanhan puhelimeni. Tai antaisin sen "viejälle" ja jatkaisin uuden käyttöä normaalisti.
Kuuntelisin radiota. :)