Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat - onko hyvä?

Vierailija
26.11.2016 |

Onko joku jo nähnyt tämän? Kannattaako mennä katsomaan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin heti ensi-illassa! Ihan huippu!!!! Paljon parempi kuin HP-leffat. Johnny Depp pahiksena 😘😍 Tykkäsin myös siitä että tämä oli nimenomaan tosifaneille jotka on lukeneet kaikki kirjat ja tietää Lisko Scamanderin vaimoineen 😊 Pääosan esittäjän nimeä en muista mutta näyttelijä on loistava 👍 Kiva oli nähdä amerikkalaista taikamaailmaa 20-luvulta.

Sellaiselle en tietysti suosittele joka ei lue eikä tajua. Yksi poika takanani ihmetteli kovaan ääneen missä on Harry Potter 😂

Vierailija
2/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukenut kaikki Potterit, mutten tiedä Newt Scamanderia kuin nimeltä, oppikirjan kirjoittajana. Tuohan ei kuitenkaan perustu mihinkään aiempaan kirjaan, vaan on suora käsikirjoitus, joten se ei varmaankaan vaadi aiempaa tietämystä aiheesta, eihän? Onko siinä muka Johnnie Depp? Eikös siinä ole Colin Farrell pahiksena?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää siitä Scamanderin näyttelijästä yhtään! Ärsyttävä ja nössön näköinen.

Vierailija
4/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lukenut kaikki Potterit, mutten tiedä Newt Scamanderia kuin nimeltä, oppikirjan kirjoittajana. Tuohan ei kuitenkaan perustu mihinkään aiempaan kirjaan, vaan on suora käsikirjoitus, joten se ei varmaankaan vaadi aiempaa tietämystä aiheesta, eihän? Onko siinä muka Johnnie Depp? Eikös siinä ole Colin Farrell pahiksena?

-ap

Oli tosi hyvä, ei täydellinen (kuten harva leffa on), mutta tosi hyvä :) depp vilahtaa nopeasti ja on castatty grindelwaldin rooliin. Mene katsomaan niin selviää toi pahiskuvio, en halua spoilata :P

Vierailija
5/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoitatkohan nyt Eddie Redmaynen ja Newtin luonteen? :D Eddie on nimittäin todella karismaattinen ja fiksu mies eikä yhtään nössö tai ärsyttävä! Newtin hahmo voi sen sijaan siltä vaikuttaa, jos ei ymmärrä hahmon kommunikointivaikeuksia ym. ihmisten kanssa.

Vierailija
6/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole, sen on tarkoituskin olla siinä elokuvassa hieman ujo ja epäsosiaalinen.

Vierailija
7/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut mutta olen kuullut että vaikea vähän pysyä mukana kun elokuva on nopeatempoinen eikä hahmoihin keskitytä paljoa. Menee kuullemma jatkuvasti sekaisin että kuka ny olikaan kuka ja mitä hän tekee täällä ja mitä hän teki tätä ennen.

Vierailija
8/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Oli tosi hyvä, ei täydellinen (kuten harva leffa on), mutta tosi hyvä :) depp vilahtaa nopeasti ja on castatty grindelwaldin rooliin. Mene katsomaan niin selviää toi pahiskuvio, en halua spoilata :P

Okei, kuulostaa mielenkiintoiselta. En tiennyt että siinä käsitellään Grindelwaldiakin. Taidanpa mennä katsomaan. 😊

Vierailija
9/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Okei, kuulostaa mielenkiintoiselta. En tiennyt että siinä käsitellään Grindelwaldiakin. Taidanpa mennä katsomaan. 😊

Joo käsitellään ja tulee kuulemma olemaan leffasarjan saa isossa osassa :) on spekulaatioita, että sarja päättyisi dumbledore vs grindelwald taisteluun, joka tapahtui sinä vuonna, jona leffasarja päättyy!

Vierailija
10/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut mutta olen kuullut että vaikea vähän pysyä mukana kun elokuva on nopeatempoinen eikä hahmoihin keskitytä paljoa. Menee kuullemma jatkuvasti sekaisin että kuka ny olikaan kuka ja mitä hän tekee täällä ja mitä hän teki tätä ennen.

Ristiriitaista, sillä kyseisessä leffassa juuri kerrotaan hahmoista ja heidän historiastaan todella hyvin verrattuna useimpiin nykypäivän elokuviin eikä heitä voi mitenkään sekoittaa (vertaa esim. Tv-sarja game of thrones, jossa on oikeasti vaikea pysyä perässä!). Hahmoilla on kaikilla taustatarina ja heitä kohtaan syntyy tunneside elokuvan aikana, toisin kuin 90% elokuvista nykypäivänä.

Vierailija
11/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi hyvä.

Me olimme eilen katsomassa kokoonpanolla kaksi 11-vuotiasta poikaa, yksi 14-vuotias tyttö ja minä 46-vuotias.

Olen katsonut Harry Potterit kotona DVD:ltä, kolme ekaa leffateatterissa. En itse edes hakenut enempää sitä, että kuka on kukakin liittyen aikaisempiin tarinoihin. Tykkäsin just siitä, että oli ihan uusi tarina. Potterit kävi vähän toistamaan itseään.

Kolme lasta olivat enemmän kartalla hahmojen menneisyydestä (?), mutta tykkäsivät ihan mielettömän paljon. 5/5 oli arvosana.

Sen neuvon annan, että jos meette katsomaan 3D -version, niin kannattaa menää vähän kauemmas. Me oltiin rivillä 5 ja siinä tapahtumat tuli vähän liikaa päälle. Tai siis tarkoitan, ettei koko kangasta oikeen hahmottanut kunnolla, kun tapahtui niin paljon.

Oli kyllä hyvä leffa.

Vierailija
12/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonohko. Rahastusta pottereilla. Hahmoja ei käydä yhtään läpi ja lopun pakollinen romanttinen kohtaus tulee puskista. Ja deppi leffassa tosiaan vilahtaa mikä ennakoi mahollista jatko-osaa, jota en todellakaa aio katsoa. Kaikilta leffan juonikäänteiltä olisi voinut välttyä, jos se päähenkilö olisi ollut yhtään fiksumpi. Kaunis oli kyllä katsoa mut sisältö uupui. Ja ite siis potterfani.

Vierailija
13/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Joo käsitellään ja tulee kuulemma olemaan leffasarjan saa isossa osassa :) on spekulaatioita, että sarja päättyisi dumbledore vs grindelwald taisteluun, joka tapahtui sinä vuonna, jona leffasarja päättyy!

Huikeeta, olisipa tämä totta! Aivan liian mehukas tilaisuus jättää käyttämättä!

-ap

Vierailija
14/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaista, sillä kyseisessä leffassa juuri kerrotaan hahmoista ja heidän historiastaan todella hyvin verrattuna useimpiin nykypäivän elokuviin eikä heitä voi mitenkään sekoittaa (vertaa esim. Tv-sarja game of thrones, jossa on oikeasti vaikea pysyä perässä!). Hahmoilla on kaikilla taustatarina ja heitä kohtaan syntyy tunneside elokuvan aikana, toisin kuin 90% elokuvista nykypäivänä.

No tämähän oli vain se mitä olen kuullut yhdeltä henkilöltä. Itsekkin aion kyllä elokuvan katsoa vaikka ainoa kuulemani kommentti on tämä että on liian sekanen.

Vierailija
15/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa tämä leffasarja saisi Rowlingin innostumaan julkaisemaan lisää kirjoja tästä taikamaailmasta, just vaikka tuosta Dumbledoren nuoruudesta tms.

-ap

Vierailija
16/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonohko. Rahastusta pottereilla. Hahmoja ei käydä yhtään läpi ja lopun pakollinen romanttinen kohtaus tulee puskista. Ja deppi leffassa tosiaan vilahtaa mikä ennakoi mahollista jatko-osaa, jota en todellakaa aio katsoa. Kaikilta leffan juonikäänteiltä olisi voinut välttyä, jos se päähenkilö olisi ollut yhtään fiksumpi. Kaunis oli kyllä katsoa mut sisältö uupui. Ja ite siis potterfani.

Hahmoja ei käydä läpi? Queenie on kenties ainoa, josta ei kerrota paljoa. Tinan taustaa ministeriössä käydään läpi monessa kohtaa, Newtistä kerrotaan paljon asioita, jopa Tylypahka-ajoista ja rakkausasioista sekä matkoista ja Jacobista kerrotaan myös paljon. Gredencen taustasta, joka on johtanut nykytilanteeseen saamme myös tietää paljon, mitä muuta olisit halunnut tietää ja kenestä? :D Leffasta olisi tullut ainakin 4 tuntia pitkä, jos jokaisen hahmon historia olisi käyty läpi, eihän Pottereissakaan jokaisen hahmon historia selviä ensimmäisessä elokuvassa, kuten esimerkiksi Kalkaroksen, joka on hyvinkin keskeinen henkilö ja jonka kohtalo selvisi vasta viimeisessä kirjassa/elokuvassa. Mielestäni on vain hyvä, että kaikkea ei anneta heti ja en malta odottaa, mitä grindelwald/leatrange kuviosta kerrotaan, Pottereissaka kun mielestäni parasta ovat juuri ne historiaan sijoittuvat kohdat esimerkiksi dumbledoren ja voldemortin menneisyydestä! Nyt saamme tietää niistä lisää, vihdoin!

Vierailija
17/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kumpa tämä leffasarja saisi Rowlingin innostumaan julkaisemaan lisää kirjoja tästä taikamaailmasta, just vaikka tuosta Dumbledoren nuoruudesta tms.

-ap

Samaa mieltä, vaikka tavallaan pelkään, että kävisi samalla tavalla kuin monelle sarjalle, että tehdään vain lisää ja lisää ja sitten taso laskee :/ Vaikka kyseessä onkin rowling, niin silti pieni pelko kutkuttelisi innon seassa, jos ilmoitettaisiin vaikka uudesta 4 kirjan sarjasta! Toivon kyllä tosiaan, että juuri tuosta historiasta saataisiin lisää, olivat kirjojen parhaita paloja mielestäni.

Vierailija
18/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä en tunnistanut Deppiä :/

Vierailija
19/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mä en tunnistanut Deppiä :/

No, hänet oli vedetty platinablondiksi, joten en yhtään ihmettele... :D

Vierailija
20/26 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Samaa mieltä, vaikka tavallaan pelkään, että kävisi samalla tavalla kuin monelle sarjalle, että tehdään vain lisää ja lisää ja sitten taso laskee :/ Vaikka kyseessä onkin rowling, niin silti pieni pelko kutkuttelisi innon seassa, jos ilmoitettaisiin vaikka uudesta 4 kirjan sarjasta! Toivon kyllä tosiaan, että juuri tuosta historiasta saataisiin lisää, olivat kirjojen parhaita paloja mielestäni.

Niin, mutta niihin pitäisi vain suhtautua eri lailla kuin Pottereihin. Potterit oli oma tarinansa Harryn näkökulmasta, kirjat noudatti tiettyä lukuvuoteen sidottua rakennetta ja ne olivat tavallaan johdatus tähän koko taikamaailmaan. Rowlingilla kuitenkin on varmasti vielä paljon kerrottavaa taustoista, koska on viettänyt sen maailman parissa niin kauan ja antanut vihjeitäkin siitä mitä joskus on tapahtunut, menemättä siihen sen tarkemmin, esim juuri tuo Grindelwald vs Dumbledore. Varmasti kiinnostaisi faneja, mutta erilaisia kirjoja niistä toki tulisi, koska Pottereissa oli se huumori keskeisessä osassa, oppilaiden ja opettajien joukossa oli paljon erilaisia hahmoja, joista ammentaa. Näihin tarinoihin ei välttämättä samanlaista kepeyttä olisi helppo, tai edes tarkootulsenmukaista saada. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että juuri tuo historia kiehtoisi minuakin, sellainen sarja jossa kerrottaisiin mitä Harrylle ja kumppaneille nyt kuuluu, ei vaan toimisi. Se tarina on loppuunkäsitelty.

-ap