Voiko nettitullauksen kautta saada päätöksen viikonlopun aikana?
Eli menevätkö netissä tehdyt tullaukset läpi viikonloppuisin? Onko siellä väkeä töissä käsittelemässä nettitullauksia?
Kiitos vastauksista.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan? Paniikki. Tullausaika menee umpeen maanantaina ja tänään illalla tein ilmoituksen. Tiedän, olen huolimaton ja tyhmä.
Pakkohan niiden on käsiteltävä niitä tullauksia myös viikonloppuisin, jos kerran lapussa lukee ma. viimeinen päivä. Silloin niiden täytyy hoitaa se, vaik olisit vasta tänää ilmoittanut, eikä ole sinun velvollisuus olla liikkeellä jo kahta viikkoa tms. ennen.
Valtion virka-aikana tekevät töitä. Tulla nyt niin saat pakettisi maanantaina.
Kiitos, lapussa luki tosiaan että palautuspäivä (lähettäjälle) 28.11. Tässä on kuitenkin se, että alvia tulossa ilmeisesti päälle 5e maksettavaksi, ja jos siellä ei olekaan ketään viikonloppuna töissä niin eivät sieltä laskuakaan viikonloppuna lähetä, jolloin paketti kai palautuu, sikäli kun verotkin täytyy maksaa ennen maanantaita.. Tullilla on käytössä saman pankin tilit kuin itselläni, että jos ihmeen kaupalla laskun saan viikonloppuna niin maksu näkyy heillä kuitenkin ennen maanantaita.
Näköjään voi, ja verotkin pystyi maksamaan niin että suoritus näkyi heti. Jee.
Mulle ainakin tullauspäätös ja lasku ovat tulleet samantien joten ei siellä ihminen niitä päätöksiä, ainakaan pienissä summissa, tee vaan ohjelma. Kait ne niitä jälkikäteen tarkastelee, pistokokein tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin tullauspäätös ja lasku ovat tulleet samantien joten ei siellä ihminen niitä päätöksiä, ainakaan pienissä summissa, tee vaan ohjelma. Kait ne niitä jälkikäteen tarkastelee, pistokokein tjsp.
Juu, siltä se itsestäkin vaikuttaa, kun olen aiemminkin selvityksiä tehnyt. Mietin vaan että onko se mahdollista kun usein niihin tulee kuitenkin laitettua liitteitä, ja jos ei laita, niin niitä vaaditaan ennen päätöksen saamista. Mutta onneksi onnistui :)
AV
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, siltä se itsestäkin vaikuttaa, kun olen aiemminkin selvityksiä tehnyt. Mietin vaan että onko se mahdollista kun usein niihin tulee kuitenkin laitettua liitteitä, ja jos ei laita, niin niitä vaaditaan ennen päätöksen saamista. Mutta onneksi onnistui :)
AV
En ole koskaan lisännyt liitettä tulli-ilmoitukseen ja olen kuitenkin tehnyt varmaan yli parikymmentä tullausta. Yhden kerran tuli lisäselvityspyyntö tullivirkailijalta ja silloin piti lähettää kuittia sähköpostitse. Muut tullaukset ovat menneet automaattisesti.
Luulen, että kun paketti tulee, tullivirkailija syöttää hintatiedot ym. mitä paketissa on järjestelmään. Jos teet tulli-ilmoituksen eri tiedoilla, esim. annat hinnaksi 20 e vaikka paketissa lukee 200 e, järjestelmä siirtää paketin käsittelyn taas virkailijalle tietojen tarkistusta varten.
Tietääkö kukaan? Paniikki. Tullausaika menee umpeen maanantaina ja tänään illalla tein ilmoituksen. Tiedän, olen huolimaton ja tyhmä.