Auttakaa keksimään kysymyksiä 11-vuotiaiden tietokilpailuun
Kuukausi sitten kyselin teiltä neuvoja 7-vuotiaan tyttären synttäreillä järjestettävään tietokilpailuun, ja sainkin teidän vinkeillä hyvän tietokilpailun aikaiseksi. Nyt olisi sama juttu 11-vuotiaan tytön synttäreille. Eli, olisiko kysymysideoita? Tuntuu, että näitä on jo paljon hankalampi keksiä!
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
En pysty. Nykylapset on jo niin viisaita tuossa iässä.
No sanos muuta, siksi kysymyksiä onkin niin vaikea keksiä!
ap
Mainitse viisi suomalaista olutmerkkiä?
Mainitse viisi Suomen entistä presidenttiä? (pääset rokottamaan kompana Saulista, kun hän ei ole vielä entinen)
Vierailija kirjoitti:
Koska on Lucian päivä?
Tää on hyvä,kiitos!
ap
Mikä on hämähäkin ja vesihyönteisen ero? Mä en tiennyt, mun 11v valisti mua aiheesta toissapäivänä...
Kuka suomalainen pelasi ensimmäisenä NHL:ssa?
Okei, tää voi tytöille olla vähän vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Kuka suomalainen pelasi ensimmäisenä NHL:ssa?
Okei, tää voi tytöille olla vähän vaikea.
Kas kun ei kysytä Anna Abreun ensisingleä, se on yhtä merkityksetöntä.
Maailman korkein ja maailman syvin kohta?
Keksiikö kukaan jotain Harry Potter -aiheista? Oma tyttö ainakin tykkää Harry Pottereista, mutta mä itse en oikein tiedä siitä paljoakaan. Jos keksitte kysymyksen, niin kertokaa samalla vastaus myös. :)
ap
Luettele pohjoismaat, Tanskan pääkaupunki? Kuka on Lennu? Missä on Muumimaailma? Kerro millä nimillä kutsutaan poika ja tyttöhevosta, entä vauvahevosta? Mistä tehdään marenki? Ja siiten soitat suomirokin klassikoita kuten eppu normaalia youtubesta ja pitää tietää biisi ja esittäjä. Tai miten olisi levyraati ohjelmanumerona?
Luettele merenrantakaupungit jotka on Helsingin itäpuolella.
Yksi on muuten Oulu.
Tuon ikäisille opetetaan jo fysiikkaa ja kemiaa. Kysy veden molekyylikaavaa.
Harry Potterista voisi keksiä vaikka kuinka paljon, mutta ei varmaan kannata mitään hifistelykysymyksiä ajatella, jos suurin osa ei ole suuria faneja kuitenkaan. Mutta jotain helppoja ja yksinkertaisia ehkä. Vaikkapa
Mikä on sen koulun nimi, jossa Harry Potter kavereineen opiskelee? (Hogwarts/Tylypahka)
Miltä laiturilta juna Tylypahkaan lähtee? (Laituri 9 3/4 Lontoon King's Crossilla)
Kenen nimeä ei saa sanoa Harry Potter -kirjoissa? (Lordi Voldemort)
Suomen rajanaapurimaat.
Pohjoismaiden pääkaupungit.
Paljonko Suomessa on koiria/kissoja.
Tuhkimon sisarpuolten nimet.
Vierailija kirjoitti:
Suomen rajanaapurimaat.
Pohjoismaiden pääkaupungit.
Paljonko Suomessa on koiria/kissoja.
Tuhkimon sisarpuolten nimet.
Mitkä ne Tuhkimon sisarpuolten nimet on?
Jos A ajaa autolla 500km/h, ja B lentää lentokoneella 1700 km/h vastakkaisiin suuntiin, kuinka kauan kestää että A ja B kohtaavat?
Siinähän miettivät perkele! Voittaja ei joudu juoksemaan taloa ympäri paljain jaloin kymmentä kertaa, vain viisi.
En pysty. Nykylapset on jo niin viisaita tuossa iässä.