Kunto kasvanut kohisten, vaikka mitään en sen eteen ole tehnyt. En tajua.
Ennen otti tosi voimille juosta 5-6km. Sitten tulin raskaaksi ja kunto meni raskauden aikana pohjalukemiin. Nyt vauva 1v ja olen alkanut taas kuntoilla. Mutta mitä ihmettä; 6km juoksu sujuu tuosta vain. Ei mitään ongelmaa. Mitä on tapahtunut??? En ollut edes väsynyt ja olisin helposti voinut juosta 10km. Menikö minulla raskauden aikana nyt joku vipu eri asentoon?
Kommentit (6)
Jospa kunnon tauko oli ihan paikallaan? Helposti itselläkin tulee kausia, jolloin alkaa ehkä vähän ylikunto häämöttää. Ehkä sulla kävi samoin ennen raskautta :)
6km ei oo ees mikään matka. Sama kuin jokaisen terveen ihmisen tulisi pystyä kävelemään 10km helposti.
Vierailija kirjoitti:
Jospa kunnon tauko oli ihan paikallaan? Helposti itselläkin tulee kausia, jolloin alkaa ehkä vähän ylikunto häämöttää. Ehkä sulla kävi samoin ennen raskautta :)
Minäkin luulen että ylikunto-ongelmat ovat yleisempiä kuin luullaankaan.
Arkiliikkuminen on lisääntynyt? Jos ennen nökötit töissä koneen äärellä ja kotona sohvalla ja harrastit täsmäliikuntaa pari kertaa viikossa, niin hyvin todennäköisesti liikut enemmän vauvan kanssa.
Oletko käynyt vaunulenkeillä tai muuten vaan liikkunut paikasta toiseen vauva vaunuissa tai kantoliinassa/repussa ? Muistan kun tuntui aika kevyeltä lähteä yksin lenkille, kun oli tottunut liikkumaan vaunujen kanssa. Tai vauva kantorepussa ja vaunuja työntäen.
Kotona ehtii istua vähemmän ja rytmi saattaa "helpon" vauvan kanssa muuttua säännöllisemmäksi.
En tiedä, mutta hieno homma! :D