Täysi-ikäisten lasten joululahjat
Mitä ostatte täysi-ikäisille lapsille jotka asuvat vielä kotona? Olen itse 19-vuotias ja asun ihan siitä syystä kotona kun ei ole pk-seudulla rahaa muuttaa omilleenkaan ja koulut on täällä. Pienempien sisarusten kanssa on kova tohina siitä mikä pleikka ostetaan ja mikä järjestelmäkamera ja mikä mopo jne. Mutta multa ei ole edes kysytty haluanko jotain. Synttäreinänikin äiti tokaisi että aikuisena ei enää juhlita synttäreitä tai saada lahjoja. En mitään kovin isoa haluaisikaan, mutta en edes uskalla toivoa kun uskon että mun budjetti on enää suklaarasian verran. Onko tämä yleistä, ajatteletteko äidit samoin että aikuiset lapset eivät enää tarvitse lahjoja?
Kommentit (15)
No ompas...Kyllä meillä vanhemmat kysyy mikä olisi tarpeellista?Ja ollaan jo 40v.Joskus on pyydetty vaan rahaa,eli on sit käyty itse ostaa esim.patjat tms...Joskus taas vanhemmat on ostaneet jonkun pyytämämme jutun.Ja myös nuoremmilla sisaruksilla ihan sama.Joskus kerätään yhdessä lahjaan rahat.Niin synttäreinä kuin joulunakin...
Sä oot niin vanha että sulla on rahaa ostaa itsellesikin juttuja joten eiköhän se suklaarasia ja joku kiva kynttilä tai koristetyyny ole tarpeeksi.
Tossa vaiheessahan sitä oikeesti tarvii kaikkea, mielestäni ei ole tasapuolista tuommoinen...
Aika mulkku äiti sulla. :( Nuorihan sinä vielä olet
Kyllä meillä aikuiset lapset saa vähän rahaa, jotain pientä taloustavaraa, suklaata ja jotkut veikkauksen arvat. Viime vuonna kuopus sai blenderin, kun oli sitä toivonut. Esikoinen taisi saada jonkun pulmapelin, kun ei oikein toivonut mitään, mutta niistä tykkää.
Kyllä meiltä ainakin lahjatoiveita kysellään ja lahjoja ostellaan. Itse olen 24-vuotias ja pikkuveljeni 22-vuotias. Pikkuveli muutti vielä väliaikaisesti takaisin kotiin pari kuukautta sitten ja itse aion tehdä saman tempun vuodenvaihteessa ja siltikin saamme lahjoja.
Mulle loppui lahjojen ostaminen 19-vuotiaana. Yhtäkkiä sanottiin vain, että aikuisille ei enää lahjoja.. Kuitenkin antavat puolin ja toisin ja jopa vanhempani saavat enemmän lahjoja kuin minä. Sisko 16v saa lahjoja ja olen itsekin hankkinut kaikille lahjat. Jotenkin tuntuu pahalta ja hieman ihmetyttää miksi minut jätetään nykyään ilman?
Tilasin juuri itselleni kengät nettikaupasta. Pitäisiköhän paketoida ne niin, että saisin edes yhden lahjan? Varmaan perhe ihmettelisi keneltä olen saanut paketin. Antavat siis lahjoja toisilleen, mutta minut jätetään ilman.
N23
Ostan vielä kaikille lapsilleni ihan hyvät joululahjat, 100 - 200 euron arvoiset suunnilleen, lasten toiveitten mukaan. Mulla on viisi lasta, joista neljä vanhinta on jo täysi-ikäisiä, ja itse olen pienituloinen, mutta joululahjoihin mulla on aina rahaa.
Ajatteletko myös, mitä vanhempasi ja sisaruksesi haluaisivat lahjaksi? Lahjan antaa ja lahjan saa, aikuinen siis.
Tottakai isotkin lapset tarvitsevat lahjoja. Minulla on kolme lasta joista yksi on jo muuttanut omilleen, kotona vielä 19-v. ja 11-v., saman rahasumman käytän kaikkien kolmen lahjomiseen.
Sen sijaan isovanhemmat ovat sitä mieltä etteivät enää anna lahjoja isommille kun käyvät opintojen ohessa töissä ja tienaavat omaa rahaa. Tuntuu aika kolkolta, etenkin kun muita lapsenlapsia ei ole ja isovanhemmat varakkaita.
No jaa. Itse olen ikäisesi kahden lapsen äiti ja ei tule kyllä mieleen miettiä saako itse lahjoja,vaan lähinnä mietityttää miten hankin lahjat omille lapsilleni. Onneksi sain postista kiireapulsaisen paikan ja murujeni lahjat on turvattu.
Minä kyllä mielelläni ostan nuorille aikuisille lapsilleni (20v ja 22v) lahjoja, koska opiskelijoilla on rahat vähissä. On hankittu aina jotain tarpeellista ja vain muutama. Ei mitään pleikkareita, eikä pelejä. Kysyn aina kohtuuhintaisia toiveita.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Itse olen ikäisesi kahden lapsen äiti ja ei tule kyllä mieleen miettiä saako itse lahjoja,vaan lähinnä mietityttää miten hankin lahjat omille lapsilleni. Onneksi sain postista kiireapulsaisen paikan ja murujeni lahjat on turvattu.
Siis ajattelit varastaa toisten paketteja jotka annat lahjoina lapsillesi? Häpeäisit.
No itse en kyllä ajattele, eivätkä näköjään vanhempanikaan. Mielestäni vanhemmillasi on aika kova katsantokanta tässä asiassa.
T: Edelleen lahjottu 34v