Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla näkemättä isäänsä

Vierailija
24.11.2016 |

Mites mun kannattas tehdä? Olen jo hyvään aikuisikään pitkälle kasvanut ja mulla ei ole lapsia. Ongelma on, että en halua tavata isääni, tuskin enää koskaan. Isäni ei ole suomalainen mutta Euroopasta kuitenkin. Ongelman juju on nyt se, että hän on narsisti ja narsismistaan ei pääse eroon mitä vanhemmaksi hän tulee. En suoraan sanottuna tiedä mitä äitini on hänessä nähnyt.

Isäni petti äitiäni jo lasten ollessa pieniä, mutta äiti sinisilmäisesti rakasti miestä (isääni). Isä teki paljon kaikkea paskaa, mutta ei koskaan oppinut virheistään. Lapsille oli huono isä. Haukkui, arvosteli, ja mollasi jo pienestä pitäen. Tekee sitä vieläkin.

Olen itse nyt niin katkera, että en vain halua tämän ihmisen kanssa olla missään tekemisissä. Alkoi nyt puhelimessa arvostelemaan suureen ääneen kuinka en ole saanut korkeakoulua loppuun, vaikka aloitin sen vasta muutama vuosi sitten. Jouduin toteamaan, että mulla on jo yksi tutkinto (amk) aiemmalta. Mulla on myös kaikkea muuta ollut elämässä, sairastelua, koulukiusaamista yms. yms.

Mulla menee elämäsä nyt hyvin. Opiskelen yliopistossa, mulla on kiva mies (ei olla vielä naimisissa) eikä ehkä hankita lapsiakaan. En vain halua enää ikinä mennä isälleni ulkomaille, ja jostain kumman syystä tiedän, että isäni haluaa tulla Suomeen ja tämä tulee äidilleni, vanhaan kotiini ja äiti tietenkin päästää. Koska "pitäähän nyt omat lapset saada nähdä". Miten estän tämän? En halua nähdä isääni. Pahoitan aina mieleni hänestä. Hän ei kuitenkaan ole tikkua ristiin eteeni laittanut. äitini oli yh. Nyt aikuisena on koittanut antaa rahaa, jotka toki oon ottanut, mutta silti saa kuulla haukkuja.

Oi isä mikset muuta jo tapoja. Oot jo vanha mies. :(

tv. Pettynyt tytär

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja vanhemmat eronneet jo

Vierailija
2/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen että on näkemättä. Onnistuu vaikka asuis samassa kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sen luo. Älä vastaa puhelimeen. Ilmoita ettei ole kotiisi tervetullut.

Vierailija
4/13 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet yhteyksissä???

Vierailija
5/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten, mutta lähettää välillä rahaa (ilmeisesti parantaakseen huonoa omaatuntoa, jos semmoisen omistaa). Haluan hyvänä ihmisenä kiittää.

Ei isäni olekaan tekemisissä kanssani kuin puhelimitse pari kertaa vuodessa. Tapaan hän n. 5 vuoden välein. Koen ihmisen kuitenkin ahdistavaksi. Olen myös kade niille keillä on normaali isähahmo.

Vierailija
6/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuten, mutta lähettää välillä rahaa (ilmeisesti parantaakseen huonoa omaatuntoa, jos semmoisen omistaa). Haluan hyvänä ihmisenä kiittää.

Ei isäni olekaan tekemisissä kanssani kuin puhelimitse pari kertaa vuodessa. Tapaan hän n. 5 vuoden välein. Koen ihmisen kuitenkin ahdistavaksi. Olen myös kade niille keillä on normaali isähahmo.

Jos katkaiset välit, et myöskään ota rahaa vastaan. Niin helppoa.

Vierailija
7/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta jo pois sieltä äitisi nurkista.

Vierailija
8/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla näkemättä jotakuta on helppoa; ei vastaa puhelimeen, ei mene sinne missä tietää tämän olevan. Jos tulee käymään ei avaa ovea tai ei päästä sisälle jos pääsee yllättämään. Eipä siinä muuta tarvita. Jos lähettää rahaa/tavaraa, ei ota vastaan tai säilöö avaamattomana jonnekin jos ei pysty keiltäytymään. Esim. jos laittaa rahaa suoraan tilille, vaihtaa tiliä tai antaa rahat vaikka sille äidilleen.

Vierailija
9/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tili, johon lähettää rahaa. Puhelimessa on sellainen punainen luurinkuvake, jota painaa puhelu katkeaa. Googleta vaikka kuvahaulla tämä kuvake.

Vierailija
10/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta helppoa. En saa yhtään mitään. Sekö sen tekee? Mieti nyt tarkkaan. Paljonko rahaa tulee ja mitä siedät siihen hintaan.

Vierailija
11/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot isällesi, että et halua enää olla tekemisissä. Kerro asiasta myös äidillesi. Älä ota hänen rahojaan vastaan. Se on vaikeaa olla olematta tekemisissä, vaikka se tavallaan on loppujen lopuksi hyvin yksinkertaista.

Vierailija
12/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin haluavani katkaista välit kokonaan (muutaman varoituksen jälkeen), vaihdoin puhelinnumeroa ja mailiosoitetta, en vastannut kirjeisiin ja seuraavan muuton jälkeen en ilmoittanut uutta osoitetta. Facebookissa yms. laitoin tiukimmat mahdolliset yksityisyysasetukset (itse asiassa Facessa olen feikkinimellä). En vastaa puheluihin tuntemattomista suomalaisista numeroista (asun siis ulkomailla, isä & perheensä Suomessa). Tarkistan sitten netistä numeron siltä varalta, että soittavat esim. pankista ja tarvittaessa joko soitan takaisin tai vastaan, jos soittavat uudestaan.

En ottaisi isältäni/vanhemmiltaan rahaa enkä muutakaan vastaan vaikka jotenkin saisivat ne perille. Jos tulisi tilille, siirtäisin takaisin. Mahdollista perintöä en aio myöskään ottaa vastaan.

Jos äitisi päästää isän kotiinsa pidemmäksi aikaa, pysyttäydy pois ja jos sinulle etukäteen kerrota hänen olevan siellä, käänny ovelta takaisin.

Vierailija
13/13 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu äidin tykö enää, mutta mulla on erittäin läheiset välit omaan äitiini. Äidin kanssa juuri puhuin, ei aio kuulemma päästää isää meille, mutta kyllä se päivä koittaa, kun se tulee taas ja loukkaa kaikkia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi