Halaako kukaan itsemurhan tehnyttä ihmistä?
Jos tämä esimerkiksi on jättänyt kirjeen, jossa toivoo sitä?
Kommentit (19)
Joo. Olen halannut, oikeuslääketieteen laitoksella. Äitinikin halasi kuollutta lastaan.
Miksi ihmeessä sä tällaisia kyselet?
Kuolleeseen ei saa koskea, joten itsarin tehnyttä ei saa halata.
En koskenut veljeeni. Äiti silitti hiuksista
Olen kahdesti nähnyt kuolleen ihmisen. Ekan kerran pappani juuri ennen hautajaisia jolloin silitin hänen poskeaan. Toisen kerran mummoni juuri menehtyneenä kuolinvuoteelleen. Suutelin hänen otsaansa.
En koskaan halaisi mitään ruumista. Mielestäni on kuitenkin soveliasta pienet kosketukset niinkun kädestä pitäminen, silittäminen tai pussaaminen.
Saa kai sitä halata jos haluaa. Monet haluavat jättää hyvästit vaikka halaamalla. Se on niin henkilökohtaista että se on jokaisen itse tunnossansa tehtävä niin kuin haluaa. Olipa kuollut millä konstilla tahansa ei sillä ole merkitystä. Surun määrä on kuitenkin ehkä yhtä suuri ja vaikea.
Riippuu kai siitä miten on sen tehnyt. Esim. vedessä ihmisruumiin ei tarvitse olla kuin muutamia tunteja,niin ei paljon naamapuolta niskapuolesta erota. Jos on räjäyttänyt suussa dynamiittinallin ,niin eipä taida olla jäljelläkään paljon halattavaa. Katolta hypänneen pää taas voi olla verinen möykky hartioilla enää.
Kun löysin morsiameni silloin toissa keväänä, niin istuin hänen viereensä ja silitin hänen olkapäätään ihan niin kuin aina tein.
Soita ambulanssi ja mene psykiatriseen päivystykseen. Saat siellä heti apua ahdistukseesi. Lapsesi ja läheisesi tarvitsevat ja rakastavat sinua.
Vierailija kirjoitti:
Kuolleeseen ei saa koskea, joten itsarin tehnyttä ei saa halata.
Kuka sellaista sanoo?
Silitin poikaystäväni otsahiuksia ja kosketin hänen otsaansa kun arkun kansi nostettiin kappelin sivuhuoneessa viimeistä tervehdystä varten omaisille. Hän oli kuin vahakabinetista. Pieni punainen jälki ohimossa. Hän oli ampunut itsensä pienoisrevolverilla.
Haluaisin niin halata kaveriani, joka meni viime sunnuntaina junan alle :'(
Myöhäistä on se. Murhaaja tappaa yleensä vihollisensa. Itsemurhaaja tappaa ne, jotka häntä eniten rakastavat.
Mää kirjoittaisin vaan hautajaiskukkiin, että pusuhali.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä esimerkiksi on jättänyt kirjeen, jossa toivoo sitä?
No harvempi kalmoa halaa, varsinkaan jos se on esmes jäänyt junan alle....
up