Lasten- ja nuorten kanssa työskentelevät opiskelijat minkälaisia työ- tai sisäkenkiä käytätte?
Aloitan nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajan koulutukseen perustuvan työssäoppimisjakson. 1. työssäoppimisjakso suoritetaan nuorisotilassa, minua kiinnostaisi tietää minkälaisia sisä- tai työkenkiä työssäoppimisjaksoilla käytetään yleisellä tasolla? Ammattikoulussa sanottiin näin: Sisäkengät pitää olla työssäoppimisjaksolla. Ei kerrottu sen tarkemmin minkälaiset sisäkengät pitää olla. Onko sellainen mahdollista että soitan työssäoppimispaikan esimiehelle, ja kysyn sisäkengistä? Sisäkenkä tarjonta on niin laajaa että haluaisin tietää hyvästä sisä- tai työkengästä ja sen ergonomiasta enemmän? Onko crocsit turvalliset sisä- tai työkengät? Onko takaremmi pakollinen työkengässä? Olen kuullut että muutama opiskelija on ollut sukkasillaan työssäoppimisjaksolla. Käytäntö on erilainen työssäoppimispaikassa.
Onko minut vakuutettu, tilanteessa missä kaadun ja loukkaan itseni sisäkenkien takia?
Kommentit (10)
Sellainen on täysin mahdollista että ammattikoulun edustaja tietää että työpaikalla missä työssäoppimisjakson suoritat ei tarvita sisä- tai työkenkiä. Kannattaa kysyä ammattikoulun edustajalta onko sisäkengät työpaikalla pakolliset.
Joo riippunee ihan vakuutuksesta. Meillä vaadittiin umpikärkiset, takaremmillä varustetut työkengät. Valmistuin jo mutta käytän sellaisia edelleen. Osa työkavereista kyllä hiihtelee ihan sukkasillaan tai jossain pilipalitossuissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo riippunee ihan vakuutuksesta. Meillä vaadittiin umpikärkiset, takaremmillä varustetut työkengät. Valmistuin jo mutta käytän sellaisia edelleen. Osa työkavereista kyllä hiihtelee ihan sukkasillaan tai jossain pilipalitossuissa.
Joo... ja pilipalitossuja löytää halpakaupasta alle 10 €. Siihen työkenkään kannattaa oikeasti laittaa rahaa, koska se työkenkä on se ensimmäinen vaatimus työssäoppimispaikalle.
Minulle sanottiin näin: Sisäkengät pitää olla, mutta sellaiset kengät että ne mahtuu laukkuun, reppuun tai taskuun. Työpäivän päätteeksi viet sisäkengät mukanasi kotiin.
Merrell Kahuna III - Sandaalit, on hyvät ja mukavat.
5/5
Rominkalla on hyväntuntuisia työkenkiä joissa takaremmi.
T: Lähihoitaja/ohjaaja
Olen käyttänyt crocseja, sandaaleita, erilaisia tossuja, tohveleita, reino-kenkää, lista on pitkä. Paras sisäkenkä minun mielestäni on Catmandoo Shaw miesten sandaalit.
Minä sain kulkea työssäoppimispaikassa sukkasillaan, ei ollut mitään sisäkenkä vaatimuksia.
Tein pari vuotta iltatöitä nuorisotilalla, ja siellä meillä työntekijöillä ei ollut mitään sisäkenkiä, koska työ oli rentoa sisällä hengailua, vähän kuin olisi kotona ollut. En siis tiedä, onko nuokkarityössä mitenkään välttämätöntä pitää työkenkiä. Eri juttu sitten vaikka päiväkodissa. Toisaalta koska olet opiskelija, voi olla että kengät pitää oll siksi, että vakuutus korvaa jos kaadut tms. Soita ohjaajallesi ja kysy.